Keby mi niekedy policajti za chladenie auta chceli dať pokutu, tak sa ich opýtam, na základe čoho určili tú hranicu, kedy to je zbytočné a kedy nie. Lebo napríklad taký výlet cez pol republiky môže byť objektívne zbytočnejší ako sa ísť v teple schladiť do auta a pritom zasmradím krajinu tisícnásobne viac.
to by si ale zas musel mat tu klimatizaciu s vyrazne vyssim vykonom, aby si za 5-10 minut stihol vychladit to co sa ti tam naakumulovalo ze uplynulych 30 minut...
Ale 2 hodiny z batérie rozhodne nepotrebuješ. Stačí cca 5-10 minút pred odchodom (prípadne ak by vydalo, tak v kabíne vodiča maximálne nejakych 40 minút - ale na kabínu stačí nižší výkon, keďže je to menší priestor).
na to aby si utiahol 30kW pri 10kAh, by si potreboval na to aby si to utiahol 2 hodiny mat vystup z baterii minimalne 60V bez zohladnovania toho ze 1. strata kapacity, 2. normalne akumulatory tiez nemaju velmi radi ked su vybyte uplne (t.j. potrebujes navyse nejaku nie malu rezervnu kapacitu)
na oplatku je otazny instalovany "nizky" vykon klimatizacii na busoch prave z toho hladiska, ze ten vykon musia uzrat z motora a moze nasledne vyrazne chybat hlavne pri jazde s plnym vozidlom do kopca....
To samozrejme, ale ešte potrvá nejaky ten rok kým sa vodičom odlepí zadok od ich vozidla. Viem si predstaviť ako by Hitku pretočilo keby to DPB zaviedol Ideálnou príležitosťou experimentálne to otestovať bola teraz X6.
Asi najpraktickejsie by bolo bus na obratisku zapojit do zastrcky. V severskych krajinach sa tak riesi ohrievanie v zime aby nevychladol motor. Len tych 20kW moze byt problem, hadam ked bus stoji by stacilo aj mensi vykon?
Neexistuju nejake nezavisle systemy klimatizacie ktore by umoznili klimu spustit aj pri vypnutom motore? Povedzme aspon na takych 5 minut (zaplo by sa to vzdy pred odchodom)?
Cisto teoreticky kebyze sa do busov da nejaka 10000 az 15000 Ah bateria (co by cisto teoreticky, ak dobre pocitam, 30kW klimu vedela utiahnut hodinu az dve vkuse a mas to cca 60kg az 100kg navyse do celkovej hmotnosti busu), tak by to nemohlo chladit pocas tych prestavok bus?
Pocas jazdy by sa ciastocne dobijala a okrem dlhsich prestavok su obraty celkom kratke, nie?
Paragraf 4, odsek 2, písmeno N zákona 8/2009 Z. z. hovorí o zbytočnom ponechaní motora stojaceho vozidla v chode. Pokiaľ je cieľom chodu motora vychladenie interiéru, tak to podľa mňa nie je zbytočné.
Tretí krát píšem, že neodoberám ale mne to poslal jeden známy, ktorý zmýšľa rovnako ako vy, len ste protipóly, ktoré chorobne vidia konšpirácie na tej druhej strane a úprimne mi lezie na nervy každý extrém. Ten mail som dostal preto, že mám byť údajne "Vallovec" z dôvodu, že som sa Valla zastal pri dobrých riešeniach. Slobodne môžem na ľubovoľný počet percent súhlasiť a nesúhlasiť s kýmkoľvek a vice versa to dopriať aj komukoľvek inému je priam povinnosť za predpokladu, že nie som nejaký zapálený zväzák, natierač atď. A máte pravdu aj a síce, že oháňanie sa slobodou a demokraciou ako sa komu hodí je bohužiaľ syndrómom čoraz viac ľudí a združení. Avšak mne to nezdôrazňujte, plačete na nesprávnom hrobe.
Fólie by boli dobré. Akýkoľvek zákaz vypínať motory by bol v rozpore s normou vyššej právnej sily. To by si mal ako dlhoročný držiteľ vodičského preukazu rôznych skupín vedieť.
Maly navrat ku klimam: nie je poruchovost a nedostatocny vykon klimatizacie u Abusov okrem spominanych znamych dovod sposobeny aj neustqlym vypinanim motora na konecnej? Asi dva roky dozadu jedna z prvych klimatizovanych NB18, po konecnu ako tak ta klima zacala chladit, interier uz mal dole ale 3 stupne celzia, tak som sa tesil na cestu nazad ze bude lepsie. Na konecnej vypnuty motor a zavrete okna, a na nastupnej sauna. Cize klima opat na plne gule a zas s prehriatym vzduchom, a nedostatocny vykon. Nebolo by vhodne pocas letnych mesiacov ked je prikaz zapinat klimu nad 25, vozy s klimou budu mat zakaz vyoinat motor? Rovnako by nepomohlo pri NB18 dat folie na okna? Idealne ako ma 4921....
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andy