Ono je to cele o udrzbe. Ked som sa v Prahe viezol Karosou, ktora mala na sebe nalepene "Celkovou opravu vozidla vykonali v roce 1999 pracovnici dilen Hostivar." ci cosi take, mal som pocit, ze sa veziem v takmer novom vozidle. To sa ani zdaleka neda povedat o niektorych bratislavskych plynakoch omnoho cerstvejsieho data.
850mil nemusí znamenať 80 busov dobrých alebo 100Karos. To môže znamenať aj 160 busov dobrých, bo z fondou EU by mali ísť prachy na NP busy a to tuším až do výšky 50% z obstarávacej ceny. To isté platí aj pri trolembusoch. A 160 vozov za dva roky... Ja somlen zvedavý, kde na to chcú vziať. Či úver DPB, alebo tie obligácie, ale keď nebudú na rok nové busy tak ma naserú. (i keď v podstate im to môže byť jedno aj keď tento web už ani nie bo by sa dal využiť)
Avšak aj tak rozmýšlam o článku v BAnovinách o ignorovaní 60% obyvateľov mesta magistrátom. A napíšem aj pravdu o CNG busoch, to aby nemali argument "veď plynofikujeme" tak ako sa mi snažila podať pani z magistrátu, no tú som hneď zarazil. Aj keď aj plynofikácia je lepšia ako nič.
No neviem... Ani samotny kapitan Kirk zo StarTreku sa ihned nevynasiel, ked sa im tam nieco poyebalo a nemat tam Mr.Spocka, uz davno by tu Enterprise (mimochodom, evidencne cislo 1701) niekde otrieskali
Keby ze ti dava plny knedlik, nevypina jazdu, nebrzdi, nereaguje na bezpecak, v tom strese by male % vodicov napadlo vypnut riadenie a flegmaticky dobrzdit na magnetky z bateriek. To je jednoducho situacia, ktora sa ti stane malokedy. Pokial tu vyzbroj fakt neovladas a nevies, co konkretne sa stane pri takejto situacii tak si v pici jak jarny sneh!
Ja som tam cital viacej podobnych *****in. Nie len ze mame ***nuty magistrat, ktory nedava peniaze na MHD ale mame este aj ***nute DPB, ktore nie je schopne ani s tym malom efektivne nalozit a investovat do toho, co naozaj treba. Hnus a odpor!
Len by som chcel podotknúť, že firmy a organizácie odoberajú elektrickú energiu, plyn za ceny trhové. Takisto aj ceny vodného a stočného. Takže tam ten nárast bude minimálny a to nejaké 2-3% čo je normálna miera inflácie.
No hej, ale ono sa vždy dá vynájsť, len treba mať skúsenosti, poznať výzbroj a pohotovo reagovať. Tá vodička bola mladá a neskúsená. Bože, mala len 26, toľko, koľko teraz ja...
Co bola znama vec? Nebol si tam, nic si nevidel, len si pocul. A aj to, co si pocul, si pocul zle. Ale to napisal si to sem ako keby to bola overena vec...
Re #23067 J: Neviem, ci bude 43.3 mil. km, lebo co sa tyka busov, nebude ich s cim najazdit... Cely magoriat treba akurat tak podpalit. Ale mimochodom - od nich som nic necakal, lebo o MHD sa budu zaujimat az o 3 roky - ked budu volby...
Takze sudruhovia si budu vozit rite v IGK a my, obycajni vlcaci budeme jazdit v smradlavych serbloch! Do pici aj s takymto magistratom! Hlavne ze maju peniaze na nepotrebne *****iny, ale na lepsiu dopravu nemaju...
Nie je synonymum ako synonymum. Myslim, ze napr. slovo "marnomyselny" nevystihuje podstatu slova "jesitny" v tomto pripade ani trochu. Nechajme jazykovedu na pokoji, nech sa nou zaoberaju ludia, ktori (si myslia, ze) sa v nej vyznaju a prejdime na MHD.
Dnes som bol na Magistráte vo front office aby som si pozrel návrh rozpočtu mesta na rok 2004.
Ten je navrhovaný vyrovnaný vo výške 6,4mld. To je oproti roku 2003 pokles o 3,4mld. To je hlavne kvôli splácaniu dlhu vo výške 3,7 mld. Na ktorý bol braný úver vo výške 3mld. A 0,7mld. išlo z rezervy mesta.
Takže ak odrátame splácanie istiny ide o nárast o 4,5%, čo nie je ani inflácia.
DPB dostane kapitálové výdavky od mesta 110mil. čo je 69,7% úrovne minulého roka kedy bolo daných 157,8mil a to bolo 57,1% úrovne roka 2002 kedy bolo daných 276,2mil. 220,3mil. ide od štátu, čo je 100% minlého aj tohto roka. DPB žiadal od mesta kapitálové dotácie vo výške 1,957521mld. Tak som sa pýtal, že čo a ako kvôli tým novým busom a Tbusom a spojili ma s jednou pani. Tá mi začala najprv rozprávať o skvelých rekonštrukciách vozidiel a potom som jej pripomenul koncepciu rozvoja DPB, vek tých vozidiel a hendikepovaných občanov a tak mi povedala, že v 1. polroku by mali byť vydané mestské obligácie na financovanie rozvojových aktivít a z tohoto balíka by malo byť čo to finacované aj v DPB. Avšak koľko toho nakoniec bude, tak to nevie ani pán boh. Mesto sa proste zase prejavilo ako vždy a nové vedenie, ktoré deklarovalo, že chce zmeniť MHD v tomto meste tak nerobí. Za to hovorí aj fakt, že na preferenciu na Karloveskej radiále bolo vyčlenených 360tis. čo je taká smiešna suma, že to bude travať 10 rokov kým sa to spojazdní. Páni a panie úradníčky z finančného oddelenia asi jazdia IAD.
Kým nepríde fiškálna decentralizácia tak sa toto mesto z tej žumpy nepohne avšak vieme koho máme vo vláde a ktorý región by na tom najviac strácal.
Pre optimistov: Zostáva len dúfať, že obligácie budú použité na nákup nových vozov alebo že si DPB zobere úver a že konečne sa budeme voziť slušnejšie.
Boli tam aj presné údaje o vzkm, ale pamätám si len celkový počet a to 43,3mil vzkm.
Niečo podobné sa stalo v roku 1978 v KE na odporovej súprave T3. Nanešťasie sa však súprava nachádzala na kopci. Vodička sa nespamätala zo šoku ani po 700 metroch, keď následne vykoľajila. Prvé vozidlo sa vyvrátilo na ľavý bok ihneď na mieste a sunulo sa ešte cca 50 metrov, "B" vozidlo sa sunúc otočilo o 180° a v poslednej fáze, keď sa už nesunulo, sa vyvrátilo vedľa "A" vozidla. Bilancia: 9 mŕvych a vyše 100 ťažko a ľahko ranených. 10 ľudí malo rôzne amputácie končatín. Za komunistov sa však všetko dobre ututlalo a po ôsmych týždňoch sa vyšetrovanie ukončilo zvalením viny na mŕtvu vodičku...
Juuuj... tak to je ovela horsie. Ale svojim sposobom je to sposobene aj nedostatocnym dimenzovanim linkoveho stykaca. Inak musi to byt dost sranda furt na plny knedlik
J
Ten je navrhovaný vyrovnaný vo výške 6,4mld. To je oproti roku 2003 pokles o 3,4mld. To je hlavne kvôli splácaniu dlhu vo výške 3,7 mld. Na ktorý bol braný úver vo výške 3mld. A 0,7mld. išlo z rezervy mesta.
Takže ak odrátame splácanie istiny ide o nárast o 4,5%, čo nie je ani inflácia.
DPB dostane kapitálové výdavky od mesta 110mil. čo je 69,7% úrovne minulého roka kedy bolo daných 157,8mil a to bolo 57,1% úrovne roka 2002 kedy bolo daných 276,2mil. 220,3mil. ide od štátu, čo je 100% minlého aj tohto roka. DPB žiadal od mesta kapitálové dotácie vo výške 1,957521mld. Tak som sa pýtal, že čo a ako kvôli tým novým busom a Tbusom a spojili ma s jednou pani. Tá mi začala najprv rozprávať o skvelých rekonštrukciách vozidiel a potom som jej pripomenul koncepciu rozvoja DPB, vek tých vozidiel a hendikepovaných občanov a tak mi povedala, že v 1. polroku by mali byť vydané mestské obligácie na financovanie rozvojových aktivít a z tohoto balíka by malo byť čo to finacované aj v DPB. Avšak koľko toho nakoniec bude, tak to nevie ani pán boh. Mesto sa proste zase prejavilo ako vždy a nové vedenie, ktoré deklarovalo, že chce zmeniť MHD v tomto meste tak nerobí. Za to hovorí aj fakt, že na preferenciu na Karloveskej radiále bolo vyčlenených 360tis. čo je taká smiešna suma, že to bude travať 10 rokov kým sa to spojazdní. Páni a panie úradníčky z finančného oddelenia asi jazdia IAD.
Kým nepríde fiškálna decentralizácia tak sa toto mesto z tej žumpy nepohne avšak vieme koho máme vo vláde a ktorý región by na tom najviac strácal.
Pre optimistov: Zostáva len dúfať, že obligácie budú použité na nákup nových vozov alebo že si DPB zobere úver a že konečne sa budeme voziť slušnejšie.
Boli tam aj presné údaje o vzkm, ale pamätám si len celkový počet a to 43,3mil vzkm.