Reply on: Martin Fundárek #23027:
Myšlienka využiť železničné trate je dobrá, návrh ale nerieši niektoré najviac zaťažené smery (napr. Petržalka - cetrum). Na druhej strane, spojenie mesto - Viedeň vedené (trebárs aj cez hrádzu plánovanej priehrady) do Wolfsthalu je podľa mňa drahé v porovnaní s možným využítím trate. A to tu už máme dve železničné spojenia do Rakúska. Trať Viedeň - Wolfsthal by som s BA spojil, ale po novej trase: Wolfsthal - Berg - Kittsee - Petržalka. Trasa by bola sice nepatrne dlhšia ako pôvodná električka Wolfsthal - Petržalka, ale obslúžila by aj Berg a Kittsee - zdržanie by nebolo viac ako cca 5 minút aj so zastávkami ...
fobust
Ked som tam bol so Spectrem, tak ten vytiahol meter, reku premera rozchod. N rovnej trati bol presnych 1000 mm. Ale aj v obluciku Mostova - Jesenskeho bol 1000 mm. Ziadne rozsirenie... Potom sme sa presunuli na krizovatku na Nam. L. Stura. Tam sme premerali rozchod krizu, ktory je poskaldany z dvoch oblukov. A hla, rozchod bol 1005 mm. Takze tam bolo rozsirenie... Hmm, som zvedavy, ako budu piskat a skripat vozy pri odbacani z Mostovej na Jesenskeho a opacne...