Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Technopol #229223:
Riešenie je nasledovné,

z pohľadu vodiča L41:

čas t: vozidlo vyštartuje z Búdkovej smerom na zastávku Na hrebienku
čas t+4: vodič sa dorozumie s vodičom L64, ktorý čaká na Lovinského a upovedomí ho, že prešiel zastávku Súbežná - toto môže neskôr zabezpečiť palubák
čas t+5: vodič L41 príde na zastávku Vozovňa Hroboňova, kde vyloží ľudé a s vozidlom pokračuje ďalej (do vozovne, alebo na HLST)

z pohľadu vodič L64:
pred časom t+4 vodič čerpá prestávku na Lovinského,
čas t+4: vodič je cez vysielačku informovaný o tom, že vodič L41 prišiel do zastávky Súbežná, prípadne mu toto zahlási palubný počítač, vodič vyštartuje a obslúži zastávku Lovinského.
čas t+5: vodič odchádza z Lovinského (zastávka), pričom krátko na to má vizuálny kontakt s L41
čast t+6: vodič L64 prichádza na zastávku Vozovňa Hroboňova.

z pohľadu cestujúceho z Búdkovej do mesta
čas t: cestujúci je vo vozidle linky 41
čas t+5: cestujúci vystupuje na zastávke Vozovňa Hroboňova z vozidla L41
čas t+6: cestujúci (na hrane) nastupuje na zastávke Vozovňa Hroboňova do trolejbusu L64.
Reply on: janstár #229225:
Trubiroh . L43 preto,lebo ma aj nabijacku na Patronke.
Reply on: patrik #229226:
Zatiaľ som nevidel v sor elektrik stáť viac ľudí ako 11 ,keby to bola sor 12 tak tam stojí 25 ľudí. Nebude to tými sedačkami?

A turisti nemôžu stáť?
Reply on: janstár #229225:
Ja sa chcem do vozidla zmestit. Zbytocne budu sediet 4 ludia navyse a 10 sa nedostane do vozidla, ale ty si asi nejaky tazky invalid, ked nevydrzis 15 - 20 minut stat.
Prečo ten Sor 12 elektrik dávajú na L.č.43 na Železnú studienku? Taký pohodlný sedačkový autobus majú dávať cez týždeň pre pracujúcu verejnosť aby si mohli sadnúť. Turistom stačí sor NB12 ,tí môžu stáť .Majú dosť síl behať po lese ,vydržia postáť v autobuse 20 minút.
Treba šetriť ten elektrický a nie ho zodrať pre turistov.
Reply on: Technopol #229223:
Nemôže sa už 64 zrušiť? Projekt bol ukončený 2012, ak sa nemýlim, máme rok 2019...
Reply on: Ike #229192:
Zrejme jediné riešenie by bola zachádzka 41 na Lovinského a prestup by bol vykonaný na konečnej. Tam sa nikto nemôže vyhovoriť že nevie či už prípoj išiel alebo nie. Čas strávený cestovaním navyše sa ušetrí pri prestupe, nakoľko 64 by odchádzala hneď po príchode 41.
Hip hip, hurá. Mlynské Nivy uzatvoria na rk pre automobilový dopravu a pre MHD na pol roka. Už v polovici februára...
https://mypezinok.sme.sk/c/22030590/video-mlynske-nivy-uzavru-na-rok-na-pol-roka-uplne.html
Reply on: Ike #229217:
Toto je problém všetkých grafikonov v BA. Niekto od stola ráta s tým, že autobus po min. 20 min. jazde príde na prestupnú zastávku presne, čo je zjavne nezmysel. Preto väčšinou vidíte, ako vám autobus, na ktorý chcete prestúpiť uteká pred nosom. Väčšina prestupných problémov sa dá jednoducho riešiť nastavením aspoň 4 min. rezervy.
Reply on: ceres #229219:
Aj to 🙂 Planovane vyluky (a veci ako Vianoce) verim ze budu uz v priebehu tohto roka, lebo to ani nevyzaduje investiciu, len aby to niekto spravil. Operativa dnes nejde, ale urcite by sa do buducna mala riesit.
Reply on: 810zssk #229218:
Súčasťou toho by mohlo byť, aby sme sa v roku 2019 dostali do stavu, kedy vozidlový dezinformačný systém pri odklone - nehoroviac už o plánovaných výlukách - zobrazuje skutočnú trasu a zastávky na nej...
Reply on: Mike #229216:
Toto by mala byt priamo funkcia v palubaku a centralnom systeme ktory zbiera informacie o polohe vozidiel. Pripoje by mali byt nahodene v systeme a ten by sam mal sledovat ci sa stihaju - a ked nie, v jednoduhsich pripadoch sam vyhodnotit a vcas upovedomit vodica pripoja co s tym (cakat/necakat), alebo v zlozitejsich pripadoch to poslat na posudenie dispecerovi.

Ono to nie je zas az taka veda z pohladu logiky systemu, len musi byt zaujem a (co je nemenej dolezite) dobre data o cestovnych poriadkoch, lebo bez nich sa to cele rozsype.

Na uvod by teda bolo dobre keby sa buduce vedenie DPB pustilo do nejakeho jednotneho informacneho a prevadzkovaeho systemu, kde by boli poriadne data o planovanej prevadzke a zaroven by ho pouzival dispecing na riadenie premavky (s prislusnymi vystupmi pre verejnost). Ked by takyto system bol, potom sa v ramci neho daju vymyslat taketo veci.
Reply on: Pe67 #229214:
Meškanie 64 a čakanie 41 z mesta neriešim 🙂 To je problém, ktorý má viac činiteľov a nie je najjednoduchšie to rozlúsknuť.

Ja riešim drobné meškanie 41 na úseku Búdková - vozovňa a na stotinu presný odjazd 64 z Lovinského, čo spôsobí, že 64 čaká v smere do mesta na 41 a spôsobuje kolaps, ktorý v konečnom dôsledku len prispieva k meškaniu 41.

Možno preženiem, ale cestujúci by určite privítali radšej to, aby sa 64 pustila z Lovinského až po príchode 41 na vozovňu. Lebo by mohli nastupovať pod prístreškom a v zastávke.
Reply on: Mhr1 #229212:
Tak lebo aké má nový palubák aktuálne možnosti? Druhá vec aké má teoretické možnosti, ale bude DPB žiadať zavedenie / doprogramovanie ďalších funkcií? Neviem či sa tam dajú posielať správy, tak ako išli/idú relatívne jednoducho na starý palubák. A teda ak to ide tak ľahko aj na nový palubák, tak celý deň to bude sledovať jeden dispečer online? (za predpokladu, že sa zobrazuje aj poloha autobusu, aj poloha tbusu, čo nie je úplne samozrejmé, ako vieme zo zastávkových tabúľ a výpravy...). Lebo toto sú aktuálne možnosti DPB ... (to nie je iba reakcia na Teba ale aj ostatných)
Reply on: Pe67 #229214:
Oprava: potom by sa rozsypal prestup zo 41 na 64.....
Reply on: Mhr1 #229196:
Pokiaĺ viem tak 41tka čaká na hroboňovej na 64ku z mesta 2 min.(max 3 min.), lebo potom by sa rozsypal prestup opačne zo 64 na 41. Vodič sa pritom (aj v tomto storočí moderných technológií) riadi iba vizuálnym rozhĺadom. Neraz sa ma pýtal vodič 41ky či už prišla 64ka z mesta.
Reply on: Janik11 #229210:
V prepravnom poriadku sa absolutne jednoznacne pise ze casova platnost listka sa posudzuje podla cestovneho poriadku. Listok ti "neskoncil" podla toho co je na hodinkach.
Reply on: 810zssk #229197:
Súhlasím. Len prečo taká jednoduchá vec ešte nefunguje?
IVECO - zlepené dvere

Autobusom IVECO sa zliepajú okrajové GUMY - TESNENIA dvier. Na zastávkach toto zdržiava - dvere sa otvárajú veľmi pomaly, keďže mechanizmus "bojuje" proti vysokému odporu; ráno (pri nástupe do služby) dokonca vodiči musia tieto dvere MANUÁLNE (RUČNE - NASILU) OTVÁRAŤ!

Uvedené je potrebné riešiť OŠETRENÍM (NÁTEROM/POSTREKOM) gúm - tesnení SILIKÓNOVÝM OLEJOM (event. technickým glycerínom).

👍
Neviem, podľa mňa, ak mi skončí lístok, tak idem na čierno a PP hovorí, že si mám označiť ďalší. Následne mi z toho vychádza, že by som si mal uplatniť reklamáciu a žiadať refundáciu toho druhého lístka. Aj keď ten bod 27 hovorí len o situácii, keď prestupujem.

Keby som mal pripomienkovať nový PP, tak 27 by som to upravil, aby pri nedodžaní očakávnej doby cesty bola možnosť podať reklamáciu. A netreba riešiť, či som presupoval, alebo nie. Možno to je trocha byrokratické, ale jednoduché a jednoznačné.
Hlavne si myslím, že to, že sa uznávajú papierové CL pri neprestupnej jazde, skutočne nie je ošetrené a je to len o férovej komunikácii medzi cestujúcim a revízorom. A tu sa asi zhodneme, že veľmi ľahko zlyhá jedna, či druhá strana a sú z toho zbytočné scény.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.