Reply on: ceres #228237:
Ono sa to tiež musí objednávať s nejakým náskokom (podklady k výberku, samotné výberové konanie) a v tom čase ešte nebolo úplne jasno - napr. vozidlá pre Eberswalde boli cenovo úplne uletené ale to je taká "skleníková" prevádzka, kde si to mohli dovoliť. Takže ja by som koncepciu naftového POMOCNÉHO pohonu vtedy úplne naztracoval.Iný problém je, že už nasadenie degešov na 210 s pravidelným dosť dlhým úsekom jazdy na naftu je úplne zle, to je úloha pre duobus a nie pre vozidlo s pomocným pohonom.
Ďalší iný problém je, že tieto konkrétne degeše majú mimoriadne nešťastnú koncepciu a boli sem násilne natlačené, lebo SOR a Delfín. Už vtedy to chcelo skôr kĺbové vozidlá a nie s koncepciou "vytrhni niekde vo vozidle pár sedačiek a tresni tam APU".
810zssk
Poďme si tie poznámky prejsť zaradom:
10 - generický odkaz na sviatky, nie zoznam konkrétnych dní, čiže to čo som písal
13 - premávka vlaku v pracovný deň, okrem obdobia hlavných školských prázdnin (letné a zimné, nič spoločné s októbrom)
37 - poznámka pre vlak premávajúci len v silných dňoch/obdobiach (Bohemia)
52 - vianočné obmedzenie prevádzky (áno, tieto dni sú technicky sviatkami, ale obmedzenie nie je len z titulu sviatkov)
Obmedzenie premávky ktoré sa týka všeobecne sviatkov sa rieši značkou + (krížik), čiže zmena dní ktoré sú sviatkami sa ho nijak nedotýka. Dátumovo sa vypisujú len dva druhy obmedzení:
a) Obmedzenia ktoré sa netýkajú všetkych sviatkov (čiže napr. tie vianoćné, alebo novoročné)
b) Obmedzenia pri vlakoch to iných štátov
Pričom v bode B platí že slovenskými sviatkami sa riadi asi len Zwardoň, poťažmo nejake lokálky s ČR.