Pokiaľ viem, trať do Kittsee nebola napojená na maďarskú. Maďarská trať odbočovala na Rajku severejšie, než dnes, hneď na zhlaví. Kvôli výstyvbe Petržalky bola preložená a čiastočne zrejme využíva teleso pre pôvodnú rakúsku koľaj.
Čo sa týka koľají, tak koľaj z Rakúska aj z Maďarska vedú popri sebe až na stanicu. Rakúska trať bola pôvodne napojená asi na tú maďarskú (krásne je vidno, že sú v jednej osi), teraz tá z Rakúska robí také malé esíčko a ide vedľa trate z Rusoviec ...
Keby som sa viac zaujímal o železnicu, tak mi mohlo napadnúť ísť sa na ten úsek mrknúť, keď som bol pred cca 3. týždňami s kamošom vybavovať nové EČV práve u policajtov na Kopčianskej :->
No nedalo mi to (asi by som ani nezaspal '-) ), tak som si vygooglil (http://rail.sk/skhist/elektr.htm), že trať má od hranice po petržalskú stanicu 2,3 km, čo je podľa mapy okolia Bratislavy približne po križovatku Kopčianska-Vranovská-Röntgenova, takže to bude predsa len tak. Znamená to, že koľajové siete v SK sú napájané 4 rôznymi napájacími sústavami:
-600 V js (električky, vrátane trate Tr. Teplá-Tr. Teplice)
-1500 V js (TEŽ)
-3000 V js (východ, stred a časť západu SK)
-15 kV/16,7 Hz (Kittsee-Petržalka)
-25 kV/50 Hz (západ, juh a časť stredu SK)
No to by však potom znamenalo, že trať z Kittsee (A) a z Rajky (H) by sa pri Krajskom riaditeľstve PZ na Kopčianskej nemala stretať v jednom bode, ale ísť súbežne a separovane vedľa seba. Potom by aj koľajisko v petržalskej stanici malo byť rozdelené na dve časti. Škoda, že nemám aspoň ortofotomapu Bratislavy, musím si vypýtať z VKÚ.
Ked uz sme pri tom, tak cele Trnavske myto by si ziadalo komplet rekonstrukciu, lebo vsetky zastavky okrem bus+tbus smer stanica a bus 31, 39, 78 a 512 (nova) su nevyhovujuce. A to aj elektrickove, kde nastupistia vyzeraju otrasne, su tam porozbijane okna a ten hlinikovy design 70-tych rokov tiez nie je buhvico...
Re #22763 Sarko: Hehe, no ani mnozstvo polskych dialnic nie je ziadna slava, o Lotyssku a Estonsku ani nehovoriac ;-)) Ale na severe to nepotrebuju, pri ohladuplnusti ich vodicov a pocte aut, su ich cesty oproti Polsku uplne super. Kiez by aj u nas boli
No to mi je jasné, že železničné, ale ku železničnej trati je to predsa oveľa ďalej (najbližšie asi až v Petržke), kdežto ku 600V stačí pár krokov z Olejkárskej na Šafko
All:
Keď sme už pri tom nápätí, vie mi niekto povedať, pokiaľ presne, resp. v ktorých miestach sa nachádza úsek, kde je "rakúske" nápätie 15 kV/16,7 Hz na trati z Kittsee? Pod týmto nápätím by mali byť troleje ešte aj v Petržalke. Žeby pred spojkou v smere z Rajky a Rusoviec?
Ked ja nemam cas:-(. Ale strucne - vymena MG za statak je zalezitost radove do miliona a jednoho dna, vymena vyzbroje zalezitost kompletneho odstrojenia vozidla a radove niekolkych milionov. A robit vymenu vyzbroje bez reko interieru je blbost - vznikle paskvil typu T3G, kde vlk ani nezisti, ze ide v dacom modernejsom, okrem toho, ze ta tramway "nejako divne kvici". A preco tedy neprotestujes proti BUSE u nereko vozov a preco sa dozadujes novych pantakov na ciferske vozä, ked to su cenove i narocnostou velmi podobne rekonstrukcie.
I.
Tak mi to vysvetli, ked si mudry. Akoze viem ze MG su strasne poruchove, jeden voz jazdi pocas svojej zivotnisti s 15 MGckami, ale nedalo by sa dat tam aj inu vyzbroj?
Vladimír