Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: J #22773:
No, zerie o nieco malo menej a podstatne efekty su, ze je omnoho menej narocna na udrzbu a HLAVNE omnoho menej huci.
I.
Reakcia na: Martin Fundárek #22787:
Áno, ja som ale somár. Všetky trate vedúce z Petržalskej stanice (Rajka, Kitsse, Hainburg sa rozdeľovali takmer tesne za vtedajšou stanicou (krásne to vidno na mape http://lazarus.elte.hu/hun/maps/1910/pozsony.jpg). Trať do Hainburgu odbočovala v priestore súčasnej vlečky do Matadoru (alebo tam niekam) a išla v úrovni Bratskej ulice až k cestnému hraničnému prechodu Berg a potom paralelne s cestou do Wolfsthalu. Trať do Rajky odbočovala o pár metrov ďalej a išla cez súčasné Terno (odhadom). Dá sa to celkom dobre nájsť na mape, keď si na mape predĺžite trať z Rusoviec od jej zátačky poza Petržalku a Janíkov dvor smerom na petržalskú stanicu ...
Reakcia na: Martin Fundárek #22786:
... ceny VKÚ, nie Polusu:-).
Reakcia na: tr3mp #22785:
Pokiaľ viem, trať do Kittsee nebola napojená na maďarskú. Maďarská trať odbočovala na Rajku severejšie, než dnes, hneď na zhlaví. Kvôli výstyvbe Petržalky bola preložená a čiastočne zrejme využíva teleso pre pôvodnú rakúsku koľaj.
Reakcia na: Sarko #22779:
Ortofotomapa 1:10000 skladaná 155 Sk, atlas ortofotomáp 1:6000 1625 Sk.
Reakcia na: Sarko #22783:
Čo sa týka koľají, tak koľaj z Rakúska aj z Maďarska vedú popri sebe až na stanicu. Rakúska trať bola pôvodne napojená asi na tú maďarskú (krásne je vidno, že sú v jednej osi), teraz tá z Rakúska robí také malé esíčko a ide vedľa trate z Rusoviec ...
Toto je zatial najlepsia recenzia na iMHD co som kedy nasiel:
http://www.birdz.sk/katalog/new20031013.php
Reakcia na: d3k0 #22782:

Keby som sa viac zaujímal o železnicu, tak mi mohlo napadnúť ísť sa na ten úsek mrknúť, keď som bol pred cca 3. týždňami s kamošom vybavovať nové EČV práve u policajtov na Kopčianskej :->
Reakcia na: Sarko #22780:
Ano, tie trate idu subezne az do ZST Petrzalka, aj ked na niektorych miestach po policajtov nejdu uplne rovnobezne. Na stanici je to rozdelene 😉
Reakcia na: Sarko #22780:

Pardon, malo byť, že nie štyroma, ale dokonca 5 rôznymi napájacími sústavami...
Reakcia na: d3k0 #22776:

No nedalo mi to (asi by som ani nezaspal '-) ), tak som si vygooglil (http://rail.sk/skhist/elektr.htm), že trať má od hranice po petržalskú stanicu 2,3 km, čo je podľa mapy okolia Bratislavy približne po križovatku Kopčianska-Vranovská-Röntgenova, takže to bude predsa len tak. Znamená to, že koľajové siete v SK sú napájané 4 rôznymi napájacími sústavami:
-600 V js (električky, vrátane trate Tr. Teplá-Tr. Teplice)
-1500 V js (TEŽ)
-3000 V js (východ, stred a časť západu SK)
-15 kV/16,7 Hz (Kittsee-Petržalka)
-25 kV/50 Hz (západ, juh a časť stredu SK)
Reakcia na: Vladimír #22778:

Mapu Bratislavy (5. vydanie) mám, stála ma len 130,-Sk (v Poluse), ale ja som mal na mysli ORTOfotomapu, tá stojí aspoň 10x toľko :-S
Reakcia na: Sarko #22777:
Prečo si ju nekúpiš v nejakom kníhkupectve, stojí len okolo 150 Sk 😉
Reakcia na: d3k0 #22776:

No to by však potom znamenalo, že trať z Kittsee (A) a z Rajky (H) by sa pri Krajskom riaditeľstve PZ na Kopčianskej nemala stretať v jednom bode, ale ísť súbežne a separovane vedľa seba. Potom by aj koľajisko v petržalskej stanici malo byť rozdelené na dve časti. Škoda, že nemám aspoň ortofotomapu Bratislavy, musím si vypýtať z VKÚ. 🙂
Reakcia na: Sarko #22774:
Pokial viem, to vedenie ide po ZST Petrzalka, kde je ukoncene na stanici. Ak sa mylim, opravte ma niekto 😉
Reakcia na: dusoft #22768:
Ked uz sme pri tom, tak cele Trnavske myto by si ziadalo komplet rekonstrukciu, lebo vsetky zastavky okrem bus+tbus smer stanica a bus 31, 39, 78 a 512 (nova) su nevyhovujuce. A to aj elektrickove, kde nastupistia vyzeraju otrasne, su tam porozbijane okna a ten hlinikovy design 70-tych rokov tiez nie je buhvico...

Re #22763 Sarko: Hehe, no ani mnozstvo polskych dialnic nie je ziadna slava, o Lotyssku a Estonsku ani nehovoriac ;-)) Ale na severe to nepotrebuju, pri ohladuplnusti ich vodicov a pocte aut, su ich cesty oproti Polsku uplne super. Kiez by aj u nas boli 😉
Reakcia na: Papyr #22767:

No to mi je jasné, že železničné, ale ku železničnej trati je to predsa oveľa ďalej (najbližšie asi až v Petržke), kdežto ku 600V stačí pár krokov z Olejkárskej na Šafko 😃

All:
Keď sme už pri tom nápätí, vie mi niekto povedať, pokiaľ presne, resp. v ktorých miestach sa nachádza úsek, kde je "rakúske" nápätie 15 kV/16,7 Hz na trati z Kittsee? Pod týmto nápätím by mali byť troleje ešte aj v Petržalke. Žeby pred spojkou v smere z Rajky a Rusoviec?
S499.1023: A keď sa tam dá nový statický menič, či ako sa tomu nadáva, žerie tá mašinka menej alebo je to jedno.
Reakcia na: fobust #22771:
Ked ja nemam cas:-(. Ale strucne - vymena MG za statak je zalezitost radove do miliona a jednoho dna, vymena vyzbroje zalezitost kompletneho odstrojenia vozidla a radove niekolkych milionov. A robit vymenu vyzbroje bez reko interieru je blbost - vznikle paskvil typu T3G, kde vlk ani nezisti, ze ide v dacom modernejsom, okrem toho, ze ta tramway "nejako divne kvici". A preco tedy neprotestujes proti BUSE u nereko vozov a preco sa dozadujes novych pantakov na ciferske vozä, ked to su cenove i narocnostou velmi podobne rekonstrukcie.
I.
Reakcia na: S499.1023 #22770:

Tak mi to vysvetli, ked si mudry. Akoze viem ze MG su strasne poruchove, jeden voz jazdi pocas svojej zivotnisti s 15 MGckami, ale nedalo by sa dat tam aj inu vyzbroj?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.