Reply on: rini17 #227497:
Presne tak. Cestujúci má mať garantovaný prestup alebo priamy spoj. Ak mu niekoľkokrát prípoj ujde, začne hľadať iné možnosti. Ak to nebude priamy spoj VHD, bude to v lepšom prípade skúter či bicykel, v horšom prípade, ktorý nechceme, to bude auto.Riešením je buď čakanie na prípoje alebo hustejší interval, aby aj v prípade nestihnutia prípoja cestujúci nečakal dlho (povedzme do 15 minút).
Ešte by bolo jedno riešenie, že by verejná doprava nemeškala, ale to je u nás sci-fi. A nehovorte mi, že za meškania môžu len autičkári. Minule som bol svedkom, ako IC vlak, výkladná skriňa slovenských železníc, prišiel do Žiliny s trojminútovým náskokom a odchádzal s desaťminútovým meškaním. Skrátka u našich železníc 5-10 minút nie je žiadna miera.
Peon
Ich argument bol, že oni chcú ísť na autobusovú stanicu v Bratislave a nie na železničnú... A že oni chcú ísť do Bratislavy bez prestupu... Vodiča sa dokonca pýtali či ide do Bratislavy napriek tomu, že autobus bol jasne označený kam ide (inde)... Od ľudí v strednom veku som očakával iný prístup... Neviem ako to dopadlo: Ak zostali čakať na priamy spoj do Bratislavy v horúčave vonku na zastávke, tak to si museli počkať až 2 hodiny na spoj linky nezaintegrovaného dopravcu...
V tomto prípade dokonca bola prekvapujúco aj druhá alternatíva, ktorú som zistil až neskôr: V jednej obci bolo možné prestúpiť na druhý autobus (takisto Slovak Lines a samozrejme tiež na 1 cestovný lístok), ale takým spôsobom trvá cesta do Bratislavy o trochu dlhšie ako kombináciou autobus + vlak. Ale asi ani to by sa im nepáčilo, lebo by museli prestúpiť z jedného autobusu do druhého...