Reply on: akela #227456:
"Takže z dôvodu ako píšeš "potreba chodiť po schodoch" je segregovaný systém zlý ? Tak toto je veľmi zlý argument v súčasnej dobe keď existujú pohyblivé schody a výťahy."Zrus na Trnavskom Myte "Nesrovnalov Mur" a uvidis kolko ludi pojde cez cestu a kolko existujucim podchodom
"Uvádzaš "menej zastávok" - myslíš že zvýšenie dochádzkovej vzdialenosti z domu kde býva občan k takejto zastávke privíta s nadšením a nechá auto pred barákom."
Mas v Bratislave kvantum zastavok, ktore sa ti oplati zrusit/zredukovat a nikomu tym neublizis a zrychlis dopravu (Segnerova-Jurigovo nam., MIU Karlova ves-Borska-Karlova Ves [z 3 na 2 zastavky], Nam. SNP-Kamenne nam., Chumeckeho...).
Zaroven urcite sa najde zopar zastavok, ktore mozno zrusit a je mozne pouzit autobus na zvoz k inej zastavke o kusok dalej.
"Uvádzaš "vyššia rýchlosť" - ako ju chceš dosiahnuť keď na povrchovej trati si limitovaný napr. existujúcou zástavbou kde väčšie polomery smerových oblúkov nedosiahneš"
Kde? Kde by to neslo urobit? Jedine miesto ma napada Raca pri Detvianskej.
"na povrchovej trati si limitovaný vyhláškou o cestnej premávke ktorú umožňuje maximálnu rýchlosť 50 km/hod."
Pokial viem, cele to je otazka zabezpecenia - elektricky by mohli jazdit aj 80km/h len priecestia a chodniky cez ne by museli byt inak riesene
"uvádzaš "bezkolíznosť" ako ju chceš dosiahnuť ak nebudeš trať segregovať v prípade povrchovej napr. súvislým oplotením"
Netreba - ani vlaky nemas oplotene a jazdia 160km/h. Staci regulovat prejazdy pre auta, aby tam tupela nevbiehali ako slepe ovce, a dat napriklad semafor pre chodcov cez trat (pocet ludi zrazenych elektrickou mimo priechod nie je velky, kedze ludia pri prechadzani mimo vyznacenych miest davaju vacsi pozor )
"uvádzaš "preferencia" v urbanizovanom území je absolútna preferencia po ktorej všetci "dopravní odborníci" volajú je neakceptovateľná"
Zaujimave ze na taku Hlavnu stanicu to funguje. Problem vacsiny ludi a autickarov je, ze pod pojmom "absolutna preferencia" si predstavia cervenu pre vsetkych okrem elektricky, co je kravina. Kedze kym prejde elektricka mozu mat auta rovnakym smerom zelenu
Mhr1
>>> Veľmi smutné. Zvolebnieva sa a tak politici, bez toho, že by rozumeli problematike, sľubujú nereálne - teda opäť metro. U pána Vlčeka je to pochopiteľné, bol by sám proti sebe, keďže dlhé roky sa o metro v Bratislave snažil. Ale to, že metro opäť presadzujú neodborníci - poslanci - je bohužiaľ typické politikárčenie. Metro nie je riešením (bolo by, keby sa stal zázrak, niekto by zaplatil jeho výstavbu a potom aj prevádzku - ale to je z ríše snov), lebo nie je reálne. Navrhovať nereálne riešenia je hlúposť. Táto hlúposť spôsobila súčasné bratislavské dopravné problémy. Namiesto reálneho riešenia v podobe intenzívnej výstavby električky do nových štvrtí sa nerobilo nič s odkazom na spomínaný zázrak - metro: Raz ho tu budeme mať a potom sa situácia vyrieši - lenže kedy? Bratislava potrebuje riešenie ihneď a potrebovala ho už pred 40 rokmi, keď sa hlúpy nápad s metrom zrodil. Pritom stačí porovnanie s Brnom a Ostravou, s mestami o niečo menšími ako Bratislava, avšak s temer dvojnásobkom električkových tratí. Krásnym príkladom, ako sa doprava riešiť má, je anglický Manchester. Je porovnateľný s Bratislavou (0,5 mil. obyvateľov), avšak celá aglomerácia je oveľa väčšia (2-2,5 mil. obyv.). Takže väčšie mesto v oveľa bohatšej krajine. V roku 1990 bol Manchester závislý len na prímestských vlakoch (tie však neriešili mestskú dopravu) a na autobusoch stojacich v zápchach. A ani v takej bohatej krajine, akou je Británia, si netrúfli budovať v Manchestri metro. Lebo vedeli, že to nikto nezaplatí. Orientovali sa na električkovú dopravu. A výsledok? V roku 1990 (začiatok výstavby) nula kilometrov električiek, za 28 rokov budovania 92 kilometrov. A ďalších 6 km je rozostavaných. Za ten čas zvládla Bratislava postaviť 2 km električiek a sieť rozšíriť z 38 km na 40 km. Potrebuje to komentár? Občania, nenechajte sa oblbnúť nereálnymi sľubmi nekompetentných politikov!