Reply on: akela #227456:
"Uvádzaš "menej zastávok" - myslíš že zvýšenie dochádzkovej vzdialenosti z domu kde býva občan k takejto zastávke privíta s nadšením a nechá auto pred barákom."A toto by sa nejakého segregovaného-systému-čo-by-nebol-električka akože netýkalo? ?
Ike
- zvýšiš dopravnú indukciu (zlepšíš situáciu pre IAD a pochopiteľne to ľudia využijú),
- verejný priestor bude tak "príjemný", že budeš mať pocit, že si v strede RWY na letisku,
- chodcom predĺžiš čas príchodu na zastávku a zavedieš im potrebu vertikálneho pohybu (budú musieť chodiť po schodoch),
- budeš musieť zabezpečiť bezbariérovosť (vybudovať výťahy) a s ňou spojené náklady na údržbu,
- a akosi neviem nájsť pridanú hodnotu a hodnotu za peniaze, pretože by to bolo šialene drahé.
Tu je alternatíva:
- zrušiť 2 z 3 prejazdov cez električkovú trať a na všetkých zvyšných umožniť otáčanie,
- zriadiť priechody na oboch "zhlaviach" zastávok, ale bez svetelnej signalizácie,
- zavádzať politiku dopravného upokojovania, t. j. šikany, bazaltové kocky pred priechodmi a iné funkčné opatrenia na zníženie rýchlosti na 40 km/h (nie hrdzavá značka za listy stromov a hotovo).
- preferencia na svetelných križovatkách pre električky,
- polročné alebo ročné monitorovanie cestujúcich a cestovného času s cieľom eliminácie prestojov mimo zastávok na 0.
- po splnení cieľa začať na úsekoch súbežnej prevádzky s autobusmi postupné rušenie zbytočne nahromadených zastávok a v smere od Dúbravky postupné zavádzanie BUS pruhov.