Toto neviem ani ja presne, ale ako jeden nemenovaný vedúci povedal: "V prípade nedostatku vozidiel, vieme urobiť aj z B9.5 zimnej údržby plnohodnotný autobus pre MHD." Takže asi toľko k tomu celému.
Si to napísal dosť mätúco by som povedal. veľa vozidiel DP odhlasoval práve kvôli neplatnej stk. A pritom na stave DP asi vyradené neboli. V prípade neplatnej STK či dlhšej opravy sa môže vozidlo dočasne odhlásiť čo v DP aktívne posledné roky aj robili.
Myslím teda, že vozidlo ktoré už raz DP vyradí znova zaraďovať nebude asi tak bola mierená otázka. Ja v DP nepracujem, ale odhlásené vozidla nemusia byť automaticky vyradené a neviem podľa čoho čerpá imhd či priamo z DP či z verejne dostupných evidencii.
V zasade plati, ze vyluky ak nie je uvedene inak platia od zaciatku dennej premavky. T.j. nocne linky este dojazdia po povodnych trasach, zatial co denne uz idu po novom.
Chcem sa spýtať ohľadom výluky na Agatovej. Nie je uvedený čas začiatku výluky len deň. Či v skorších hodinách pred 06:00 budú autobusi premávať ešte po starom?
A čo šesťročné deti, ktoré to vedia? Alebo pätnásťroční, ktorí to nevedia? Práve na to pamätá to ustanovenie OZ, ktoré to ponecháva na posúdenie konkrétnych súvislostí. Reálne sa mi úkon požiadania o električenku v ničom zásadne nelíši napríklad od požiadania o vydanie čitateľského preukazu v knižnici, ktoré deti obyvkle robili samé.
Spôsobilosť sa pod 18 rokov posudzuje individuálne, v prípade sporu by o tom pravdepodobne rozhodoval civilný súd. Ide o to, že nejaká rigidná hranica pre určité vekové kategórie neexistuje. Okrem toho však existuje výnimka, a to, ak osoba staršia ako 16 rokov na základe povolenia súdu uzavrie manželstvo, tak vtedy získava spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu.
Pokiaľ ide o BČK, tak tam je vzťah veľmi jednoduchý, žiadateľ sa zaväzuje poskytnúť osobné údaje a dopravca sa zaväzuje vydať kartu, po splnení eventuálnej poplatkovej povinnosti. Osobné údaje sa poskytujú z toho dôvodu, že v našich podmienkach je vydanie BČK viazané na meno a priezvisko žiadateľa, t.j. BČK sú neprenosné. Cieľom tohto vzťahu je, aby osoba žiadateľa mohla využívať služby predplatných cestovných lístkov, resp. predplatného kreditu na cestovanie. Teoreticky, z právneho hľadiska by si dôvod zaobstarať takúto kartu malo dieťa, ktoré už cestuje samo do školy (v zmysle prepravných poriadkov dopravcov to už môže byť 6-ročná osoba). V realite si však málokedy prvák alebo druhák bude sám vybavovať BČK, pretože ho spoločnosť nevedie k takejto miere samostatnosti. Ale nevidel by som to problematicky. Čo sa týka vzťahu žiadanka vs. písomná zmluva o vydaní karty, ani tu z právneho hľadiska nie je problém. Žiadanka je jednostranný právny úkon žiadateľa adresovaný dopravcovi, aby uzavreli zmluvu o vydaní karty, ktorá má povahu adhéznej zmluvy (ak nenastane splnenie podmienok dopravcu ako zmluvnej strany, tak nedôjde k uzatvoreniu zmluvy). Právny názor, že s neplnoletými osobami nie je možné uzatvárať písomné zmluvy, určite nie je v zhode s legislatívou a ustálenou judikatúrou ?
K prvému odseku: Nie, nie je to problém dopravcu, to je pravda. Ale niekedy sa človek v práci neubráni zdvihnutiu obočia...
K druhému odseku: Samozrejme, že neumožníme. U detí do 15 rokov všetky úkony s čipovou kartou (okrem prostého dobíjania) riešime zásadne so zákonným zástupcom zapísaným v zmluve.
Zhodou okolnosti sa mi presne to co opisujes stalo u Arrivy ale nitrianskej, nie trnavskej. Samozrejme slo o iniciativu vodica (a nie len jedneho, dva spoje po sebe!). Zda sa ze to v Deutsche Bahn Slowakei nie je az taka vynimocna vec
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír
K druhému odseku: Samozrejme, že neumožníme. U detí do 15 rokov všetky úkony s čipovou kartou (okrem prostého dobíjania) riešime zásadne so zákonným zástupcom zapísaným v zmluve.