Problemom tu nie je znacka zakaz vjazdu, ale prechadzanie cez kolaje mimo miesta na to urceneho - cize je uplne jedno ci si alebo nie si zakaznikom ZSSK, na zaklade toho sa dostanes po tie kolaje, ale cez nie uz (legalne) nie
Ohľadom zabezpečeného priechodu mimo cestnej komunikácie chytil práve zlomkovec pred odchodom do penzie mániu, že sa nemôžu budovať lebo natoniejepredpis.
ŽSR by nejaký ten 10x predražený podchod, do ktorého bude zatekať a časom bude plesnivý mohlo obstarať. Plus výťah s výhodnou servisnou zmluvou do neho tiež. Viď zvyšok SR.
Ja si pri ŽSR paradoxne viem skôr predstaviť, že by vybudovali pokračovanie podchodu aj so schodiskom a výťahom za milióny eur, ako to, že by zlegálnili ten prechod, čo tam je cez 3-4 manipulačné koľaje za 0 EUR, prípadne vybudovali signalizačné zabezpečovacie zariadenie za zlomkovú cenu oproti podchodu ... ?
Inak upustime trochu od teleologického prístupu a preložme si, čo je napísané na dopravnej značke v smere zo zastávky Sokolská
Je tam zákazová značka s dodatkovou "okrem dopravnej obsluhy, ŽSR, ZSSK a zákazníkov ZSSK". Je jasné, že hlavný účel značky je zákaz vstupu nekompetentným osobám, okrem zákazníkov ZSSK, ktorí idú na autovlak.
To ale človek neznalý z dopravnej značky nevie. Takže si to poďme rozobrať. Je "dopravná obsluha" prístup na zastávku? Definícia je vágna, ale zvyčajne sa rozumie naloženia alebo vyloženie tovaru a ľudí do miesta ich bydliska.
Ak by to nestačilo, tak som zákazník ZSSK? Ak mám lístok, tak som. Ak mám kreditné konto a práve nemám lístok, aj tak som (mám kreditný lístok). A ak som práve prišiel na Sokolskú vozidlom MHD, je predpoklad, že ešte mám platný JCL alebo mám PCL, ktorý môžem v tom istom okamihu využiť aj na vlaky ZSSK, takže som zákazník ZSSK.
Som si myslel.
Ale podchod robit vedia a aj ich robia... To je taky problem nadviazat podchod na vznikajuci bezbarierovy podchod, ktory sa preraba zo sluzobneho?
No to je ďalsia kapitola. Vraj na stanici nie to miesta na pristavovanie vlakov.
Neda sa tam urobit nastupisko pre vlaky zacinajuce na HLST smer Vieden a smer Kuty?
schody ani netreba... jednoduchú rampu osadiť, keď tam raz za čas ťahajú RJ alebo niečo do dopravného múzea... na druhú stranu rozumiem, že je to koľajisko a nie holubník... so vzdialenosťou je to pravda, neraz som tam dobiehal l32, keď som videl ako mi uteká zo zast. HLST
A mna vzdy zaujme pri Sokolskej jedna otazka.
Preco nie je z tejto zastavky pohodlny prechod na Hlavnú štanicu? Vzdušnou čiarou je to naozaj kúsok. Dokonca na peron č.1 je to bližšie ako zo zastávky Hlavná stanica, ak by sa vybudovali schody a prechod.
Gugeľ hovorí, že medzi dopravnou značkou zastávka a označník je 23m, takže asi preto. Či je to ok a či by sa zastávka nemohla predĺžiť, to už je na inú debatu. Rovnako ako prístrešok. Rátam, že ak nie je vôľa rozšíriť ostrovček na Račku, a osadiť tam prístrešky, na nejakú Sokolský s*re bílý tesák...
Premisa 1. ak na Sokolskú príde autobus, je veľká pravdepodobnosť, že bude z Petržalky.
Premisa 2. ak na Sokolskú príde trolejbus, je veľká pravdepodobnosť, že ide na Kramáre.
Záver: Zastávka je teda dôležitá v relácii Petržalka - Kramáre.
Otázka: Prečo na zastávke nie je prístrešok a prečo vodiči utekajú zo zastávky (trolejbusy pred autobusmi a autobusy pred trolejbusmi)?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Pajo