Skoda ze su tam zas nejake odchylky oproti odbaveniu u ZSSK, takze po novom budu existovat uz styri rozne sady pravidiel v "integrovanom" dopravnom systeme. Kazdopadne je fajn ze sa RegioJet konecne zapaja
Mne osobne zrovna Alien Police nevadi, len ta poznamka by mala byt napisana inak (a skor riesena opacne - teda vyznacit spoje ktore tam nejdu). Ale teda ten CP by mal vyzerat uplne inak podla mna.
Rozličné fonty:
- názov dopravcu,
- "odchody zo zastávky", "smer", platnosť,
- názov zastávky/smer,
- hlavičky tabuliek,
- hodiny + minúty počas pracovného dňa cez prázdniny,
- minúty v pracovný deň,
- minúty vo voľné dni a
- číslo linky.
8 typov písma a to som neodfotil celý cesťák.
Zarovnanie písma je tiež "od oka". A to nehovorím, že na jednej zastávke sú aj zdanlivo rovnaké CP odlišné (písmo, usporiadanie, poznámky).
A anglické názvy slovenských úradov sa prekladajú tak, že si pozriem ich oficiálnu slovenskú stránku, prepnem do angličtiny a zistím, aký anglický názov na komunikáciu používa.
https://www.minv.sk/?residence-of-an-alien
Na základe krátkeho browsovania som zistil, že je to Department of Foreign Police, hoci gramaticky je možné (ale v anglofónnych krajinách nepoužívané a významovo nie veľmi šťastné) aj Alien Police.
Naozaj by rozpocet DPB zruinovalo si zaplatit navrh od nejakeho schopneho UX dizajnera, namiesto tychto nepodarenych pokusov?
65ka je teraz tiez vtip. Cudzinecka policia tam ma piktogram auticka ? A namiesto toho aby boli oznacene tie spoje ktore ku nej nejdu (co je mensina) tak su oznacene tie ktore ku nej idu. Pritom z CP nijak inak nevyplyva ze tie ostatne tam nejdu - je v nom uvedena ako regulerna zastavka. Uplny gol je znenie poznamky "spoj k Cudzineckej polícii / DEPARTMENT OF ALIEN POLICE".
Na tychto cudesnych firmach vo verejnej sprave mi toto proste nikdy neslo do hlavy. Chapem ze si tam chcu primarne ulievat peniaze a zamestnavat kamaratov. Ale je popri tom vsetkom problem tam zaroven zamestnat nejakych 5-6 schopnych ludi ktori by mali autonomiu v robeni veci tykajuce sa vonkajsej komunikacie, nech aspon navonok ta nekompetentnost nie je taka ocividna?
Hlavne by sa mali konečne uzniesť na jednom formáte, kde sa im v pohode vojdú odchody s poznámkami, kde piktogramy budú dobre čitateľné, kde informácie budú jednoznačne lícovať... A pokojne nech je aj úplne iný, než tento.
Trolejbusová dráha je stále stavbou podľa § 43 Stavebného zákona. Takže aj na ňu sa vzťahujú ustanovenia o stavebnom poriadku a územnom plánovaní. Pri trolejbusových tratiach bola taká prax, že územné konanie nebolo a územné rozhodnutie bolo nahradené záväzným stanoviskom orgánu samosprávy, ktorý by inak bol príslušný rozhodovať v územnom konaní. Napríklad pri TT Trenčianska BSK ako špecializovaný stavebný úrad uviedol pre vylúčenie územného konania také dôvody, o ktorých sa dá pochybovať, či boli vecne správne a či by ich ministerstvo ako odvolací a dozorujúci orgán akceptovalo. Okrem toho, v tom záväznom stanovisku aj v stavebnom povolení by sa mal konštatovať súlad s územnoplánovacou dokumentáciou a dal by sa akceptovať aj záväzný výstup z územného generelu. Či to bolo vtedy posúdené, neviem. Čo je však dôležité povedať, že výstupy z územného generelu dopravy by mali byť podkladom pre zmenu (aktualizáciu) územného plánu. Pritom sa však môže stať aj taká vec, že stavba bude v územnom pláne mesta, ale nie v územnom pláne zóny – TT Dunajská – Špitálska – Rajská, ktorá nie je v ÚPN-Z Dunajská, ale je v ÚPN BA.
Uvidíme, ako dopadne dodávka 32Tr do Opavy a možno parciálny kĺb na báze NS18 bude stáť za to, v každom prípade parciálny 31Tr nemá u mňa šancu ani omylom ?
Miro
https://bratislava.sme.sk/c/20784914/v-bratislave-sa-zrazili-dva-autobusy.html#storm_gallery_86960