Pesia zona je definovana dlazbou? A komunikacie v historickom centre nie su obsluzne, ked ide o jedine pristupove cesty k mnohym prevadzkam a bytom?
Samozrejme nehovorim o uplnom zakaze akejkolvek cestnej dopravy, ale o jeho limitovani. Teda auta do 3,5 tony bez obmedzenia, ostatne vozidla len ako dopravna obsluha vo vymedzenom case (napr. kladivka od 9:00 do 15:00).
Neviem z čoho to vyplýva, podľa mňa sa môže postaviť hocikedy (napr. aj ako čierna stavba). Ale tak hádam sa bude posudzovať súlad so strategickými územnoplánovacími dokumentáciami, či nie? Druhá vec je, ak je v ÚGD, to by mohlo stačiť.
Nie je to v územnom pláne. Bez toho by mala byť po správnosti postavená iba ako dočasná.
A po druhé, videl si niekde oznam o tom, že by bola spracovaná dokumentácia pre územné rozhodnutie, vydané územné rozhodnutie, alebo nebodaj vydané stavebné povolenie? Potom by stačilo "už iba" vybrať zhotoviteľa stavby. Pokiaľ ja viem nebolo ešte nič z toho.
Ide o obslužnú komunikáciu a nie vydláždené centrum mesta.
Aj keby tam dali zákaz vjazdu tak max. mimo dopravnej obsluhy.
Počas výstavby sa aj tak vždy udelujú výnimky ako napr. pojazďovanie Obchodnej ulice čo je tiež regulérna pešia zóna pri výstavbe Austrian Trend hotela.
Obmedziť tam môžu rýchlosť značkami a samozrejme spomalovacími retardérmi. Čo však bude určite zase vadiť obyvateľom prilahlých domov pre neustále otrasy a hluk pri rozbiehaní po jeho prejdení...
Preco nie? Bavime sa predsa o zmene dopravneho znacenia, ktora je cela hypoteticka. Bez zmeny dopravneho znacenia ziaden zakaz nemoze byt zavedeny. Ci uz tym znacenim bude znacka "zakaz vjazdu", alebo znacka "pesia zona" (s prislusnym vyznacenim typov vozidiel a casu kedy im je vjazd povoleny) nemeni nic na hypotetickosti tejto debaty.
Tak sa to oznaci ako pesia zona a bum, porovnavat mozme? Osobne by som ako najdolezitejsie videl vylucit tam nakladnu dopravu cez vikendy, kedy ludia chodia na vychadzky.
Samozrejme objednavanie merania na 158 je volovina, to je druha vec.
„Zákazníci s ohledem na evropské dotace a požadavek snižování CO2 poptávají i výměnu dieselových pomocných pohonů za baterie. V jednání je aktuálně přestavba dvanácti kloubových trolejbusů pro BBG Eberswalde v Německu,“ vysvětlil Prahl.
V Dúbravke sa jedná o bežnú komunikáciu a nie pešiu zónu. To fakt nemôžeš porovnávať.
Do centra sa autom dostaneš aj mimo určených hodín, len si to treba dopredu vybaviť. napr. pre sťahovanie, dovoz či odvoz stavebného materiálu a pod.
Aj na našej ulici minimum ľudí dodržuje predpísanú max.40 rýchlosť. Na linke 158 by som však meranie rýchlosti určite neobjednával.
Skôr na dopravnom inšpektoráte alebo na miestnom úrade cez poslanca, ktorý zastupuje môj obvod.
V celej pesej zone v centre je napr. zasobovanie povolene len niekolko hodin rano. V ostatnych casoch maju vjazd povolene len osobne auts obyvatelov (ktori maju parkovacie miesto). Tam tiez dochadza k porusovanou ustavnych prav?
Takže každá značka zakazujúca vjazd určitým vozidlám je ústavne na hrane? Čo taká pešia zóna? Tam tiež niekto môže potrebovať niečo priviezť alebo odviezť.
Predpokladám kopu mínusiek, ale ten kapitán má svojim spôsobom pravdu. Pokiaľ mám niekde pozemok tak je ústavne na hrane, aby niekto obmedzil vjazd napr. vozidla vyvážajúceho žumpu na čas 8:00 - 16:00 v pracovný deň. (Nočný kľud začína po 22:00, t.j. tým sa oháňať možné vonkoncom nie je).
1. Obratisko ŽST Železná studienka kapacitne nezvláda, ďalšia linka je tam momentálne vylúčená.
2. 211+212 poskytujú dostatočnú kapacitu a interval v spojení Patrónka - Kramáre.
3. 204 má v budúcnosti pokračovať priamo do Mlynskej doliny v spojení s 32, vtedy pre tých pár cestujúcich z okolia Valašskej zanikne možnosť priameho spojenia na Kramáre... aj preto bude treba podľa mňa doriešiť pešiu trasu cez Patrónku k zastávke Pri suchom mlyne.
Ámos