Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: johnnyjanko #225668:
1. Obratisko ŽST Železná studienka kapacitne nezvláda, ďalšia linka je tam momentálne vylúčená.
2. 211+212 poskytujú dostatočnú kapacitu a interval v spojení Patrónka - Kramáre.
3. 204 má v budúcnosti pokračovať priamo do Mlynskej doliny v spojení s 32, vtedy pre tých pár cestujúcich z okolia Valašskej zanikne možnosť priameho spojenia na Kramáre... aj preto bude treba podľa mňa doriešiť pešiu trasu cez Patrónku k zastávke Pri suchom mlyne.
Reply on: johnnyjanko #225668:
Ešte je otázne, či by konečná ŽST. Železná studienka kapacitne pojala vozy štyroch liniek, z toho v pracovné dni troch kĺbových.
Reply on: ufo #225672:
Na TEZ by sa nedal pri dostatočnom počte súprav spraviť 30 min interval?
Reply on: ufo #225672:
Ako vieš, že nové GTW sa so starým nedá spojiť, keď ešte ani neexistuje? Keď do toho nebude kafrať ing. Slávik, aj spojiť sa bude dať. A peróny sa skracovali? Lebo 2x EM89.0 je na dĺžku 3x 425.95.
Navyše ani infraštruktúra práve na TEŽ by nemusela (keby neboli ŽSR ŽSR) ostať bezo zmeny, ba aj zubačka by mohla dostať výhybňu. Dokonca by nemuseli v nej byť ani ozubnicové výhybku, ak budú nové voze schopné adhéznej prevádzky.
Reply on: fanatikmhd #225671:
Hlavne si treba uvedomiť, že na TEŽ sa vďaka infra viac vlakov nakresliť nedá, ako je teraz a pri nasadení 2x425 (maximálna dĺžka kvôli dĺžke nástupíšť) na všetky vlaky je turnusová potreba 14 jednotiek. ZSSK ich má 15...
Nové GTW sa so starým spojiť nedá. A mať pri moderných vozidlách takúto zálohu si nedovolia ani Švajčiari, ktorí nakupujú nové len presne podľa potreby vozidiel a staré robia zálohu.
Takže to celé vyzerá ako odmena pre ...... za krovie v súťaži na pantery. Ale v tejto politickej situácii to už ani neprejde.
Reply on: Jak44 #225667:
Skôr predpokladám že vozne budú primárne jazdiť na zubačke, a v niektoré časy napríklad pôjdu so spojením s barónkou ako dvojsúprava dalej, čím sa môže navýšiť kapacita niektorých vlakov na ktoré už proste neostávajú jednotky (Treba si uvedomiť, že na TEŽ kde jazdilo od 1970 roku 18ks jednotiek s obrovskou kapacitou sa nasadilo 15 vozov s 2/3 kapacitou.... Naopak na zubačke nakoľko nie je výhybňa sú 3 plne funkčné jednotky pričom trať pojme 1-2ks (ale len ako násled)... Osobne mi staré dobre udržiavané jednotky budú extrémne chýbať, ale...čo už...
Reply on: 810zssk #225669:
Ja vychádzam hlavne z toho, že 204 jazdí podľa mojich pozorovaní z/na Valašskú prázdna. Preto sa pýtam, či by sa jej kapacita nedala využiť inde (aj keď tie relácie už dnes obsluhované sú). Áno, s tým prestupom na hrane máš samozrejme pravdu.

Čo sa týka vlaku, tak ten je pre dopravu bratislavčanov na Žel. studničku prakticky nepoužiteľný, pretože jazdí v nepracovných dňoch každé 2 hodiny. Pre šotoušov super, pre ľudí, ktorí chcú ísť len s deťmi do lesa, je to nepoužiteľné. Peší presun z Patrónky na Partizánsku lúku tiež nie je s deťmi moc pohodlný. Asi preto tam kvantá ľudí jazdia autami...
Reply on: johnnyjanko #225668:
Relacia Patronka - Kramare uz je obsluzena linkou 212, relacia Patronka - Sancova/Trnavska/Roznavska zas linkou 63.

Co sa priamo ZST Zelezna studienka tyka, tam z vychodnej casti mesta tam asi davy cestovat nebudu. Ked uz pre nic ine, tak preto ze mozu na vlak prestupit uz na Hlavnej stanici, ktora je po ceste. Kto ide do Lesoparku bud ide peso (a ten maly kusok je mu ukradnuty), alebo prestupuje na 43 co dnes moze spravit na Patronke).

Cize realne zlepsujes obsluhu akurat pre relaciu Trnavka (mimo dostupnosti Roznavskej) - Patronka, co je podobne malo ludi ako v relacii Kramare - Horsky park. Kym cestujuci v relacii Trnavka - Patronka uz dnes maju moznosti s prestupom na hrane, v relacii Kramare - Horsky park by takato moznost zanikla.

Podla mna je teda sucasny stav mierne lepsi.
Zaujímali by ma názory prítomných expertov, či má zmysel, aby linka 204 končila na Valašskej. Či by nebolo lepšie, keby pokračovala spolu s 211 a 212 z Kramárov na Patrónku a k ŽST Žel. studienka. Podľa mojich súkromných (sporadických, viac-menej náhodných) pozorovaní jazdí 204 medzi zastávkami Nemocnica Kramáre a Valašská v zásade prázdna, jeden alebo dvaja cestujúci sú veľkým úspechom.

Ak existuje dostatočný dopyt po doprave z oblasti Horského parku na Kramáre, potom linka spájajúca Valašskú s Kramármi istý zmysel má, ALE aj tak väčšina ľudí (okrem tých, ktorí bývajú v pešej dostupnosti zast. Valašská), musí prestúpiť z/na 207. Ak by 204 pokračovala z Kramárov na Patrónku, dalo by sa predsa prestúpiť na 207 aj tam (ale už by bolo treba prekonať podchod).

Podľa mňa by prestup medzi 204 a 207 na Patrónke skomplikoval život len malej skupine cestujúcich, ale za to by bol prínosom pre oveľa väčšie množstvo cestujúcich, či už pre dochádzajúcich zo severozápadu mesta a zo Záhoria na Kramáre, a tiež pre rekreantov z východných časti mesta smerujúcich na Železnú studienku.

Problémom zostáva podchod na Patrónke, kde by sa patrilo (nezávisle na trasovaní L204) postaviť výťahy alebo niečo podobné, bezbariérové. Do nemocníc chodia vo vysokej miere práve ľudia so zhoršenou pohyblivosťou alebo kočíkmi, takže pre nich by to mohol byť problém.

Čo si o tom myslíte? Vopred ďakujem za odpovede.
Reply on: Valec #225666:
Tak vozidiel bude 5, dnes moze jazdit na OZ max. 2 jednotky (zvacsa len 1) cize dalsia suprava (spojene jednotky ako 425) moze jazdit na TEZ + zostane zaloha. Alebo budu 2 supravy na TEZ a bude sa jazdit bez zalohy.
Reply on: Mirtschi #225665:
Starších škoda bude. Wifi aj klímu na tú párminútovú jazdu netreba, užitočnejšie sú súčasné otvárateľné okná. Snáď jediné pozitívum bude možnosť využitia na tratiach TEŽ (ale zas čo bude jazdiť v tom čase na OŽ?).
Reply on: Ike #225664:
Tak v Tatrách budú už aj nové zubačky. Snaď budú aj tie nové mať švajčiarsku kvalitu a vydržia pomály 50 rokov. Aby tých starších nakoniec aj nebola škoda, možno by ich stačilo len modernizovať aj keď podobné vozidlá miznú i s napr. Rhétskej dráhy.
http://www.podtatranske-noviny.sk/2018/02/po-50-rokoch-sa-dockame-novych-zubaciek/

Tak a električková trať na Dlhé diely je opäť bližšie k realite ? Nekúpime?
Reply on: ufo #225660:
Pravdu povediac osobne neviem, mám to len prečítané z nejakých cestopisných a dopraváckych článkov (o trolejbusoch v Teheráne napr.) naviac starších. Možno má niekto presnejšie informácie, tak sa za moje prípadné nepresnosti ospravedlnujem.

Reply on: Samco13 #225650:
Ja neovládam ani nemčinu a preto som čítal Mein Kampf v preklade, znamená to, že môj názor na nacistickú ideológiu je neobjektívny ?

Korán sa musí chápať doslova, ak Tvoj brat našiel nejaké poznámky pod čiarou, ide očividne len o jazykové vysvetlivky (nakoľko arabčina v Bahrajne sa líši od spisovnej, ktorá je navyše archaická a nepoužíva sa dnes pri bežnej komunikácii v žiadnej krajine), ktoré ale ani v najmenšom nemenia zmysel textu.

Je všeobecne známe, že zakladateľ islamu Mohamed bol beštiálny vrah a pedofil. So svojou manželkou Aišou začal sexuálne žiť, keď mala 9 rokov ! Toto nepopiera ani ten najviac umiernený imám... V dnešnej dobe by ho právom zabásli na doživotie. Z takejto hlavy nemohlo vzniknúť náboženstvo mieru.

Jozef Tiso bol nepochybne fanatik, ale nacionalistický. Napokon Starý Zákon sú v podstate glorifikované dejiny židovského národa, ktorý Tiso úprimne nenávidel a nechal ho deportovať do koncentračných táborov. Keď mu to pápež vyčítal, začal sa škriepiť dokonca s ním ! S hlavou katolíckej cirkvi ! Vysvetľoval mu, že Židia sú predsa odvekí škodcovia slovenského národa a on nemohol konať inak (vtedy už bolo jasné, že tam zahynuli). Nie, Tiso nebol nemohol byť katolícky fanatik, lebo pre tých je slovo pápeža najvyšším imperatívom.

Ja som v tej električke nebol, ale úprimne môžem povedať, že keby si pravoverný moslim začal odriekať Alláhu Akbar, okamžite vystúpim. Možno som zbabelec, ale život ma veľmi baví. Asi by som nenápadne varoval aj ostatných v mojej blízkosti. Ale čo chudák šofér ? Nie, prejavy islamu nepatria do MHD, treba vydať nové nariadenie.

Nenahovárajme si, že islam je náboženstvo ako každé iné. Nie je a nikdy nebude. Moji rodičia sú katolíci a v detstve som musel nedobrovoľne navštevovať bohoslužby, dosť som si tam vytrpel, bola to príšerná nuda a toxická aróma kadidla mala neblahý vplyv na môj zdravotný stav. Ale akonáhle som dovŕšil dospelosť, vystúpil som z katolíckej cirkvi a mám pokoj. Poznáš nejakého moslima, ktorý by vystúpil z islamu ? Takíto odvážlivci sú svetovou raritou, pretože podľa koránu im za toto odpadlíctvo hrozí jediný trest - SMRŤ. Preto ja rozlišujem medzi islamom a moslimami. Tí väčšinou za nič nemôžu a sú len obeťou tejto zvrátenej sekty, do ktorej sa narodili. Je mi odporný postoj kotlebovcov, ktorí so svojím poslancom Mazurkom hádzali na Hlavnej stanici kamene do vydesenej moslimskej rodiny a vrieskali na nich vulgarizmy. Nezastavil ich ani plač detí. Ja tiež nechcem na Slovensku islam, ale nebudem preto ubližovať nevinným ľuďom. Treba odsúdiť ideológiu.
Reply on: Mirtschi #225659:
A? Aky je v tom problem?
Reply on: Mirtschi #225659:
Tak ja som zatiaľ v islamských krajinách videl len prípad, že do časti vyhradenej pre ženy nesmeli muži. Do ostatných časti mohli všetci. Takže radšej sa treba osobne presvedčiť a nešíriť neoverené informácie.
Ja sa v tejto súvislosti s Islamom dotknem dopravy, keďže sme na dopravnej stránke:
Pre zaujímavosť: V Teheráne v trolejbusoch, inak dobre známych 15Tr, je zavedené, že predná časť je pre určená mužov a zadná za harmonikou pre ženy. V Káhire zasa sú určené niektoré vagóny metra pre ženy, niektoré pre mužov. Takže vďaka tomu Islamu napríklad v niektorých krajinách nemôže cestovať manželský pár v MHD ani spolu.
su tu nejaki admini? mozte ho prosim niekto zablokovat? zjavne sem neprisiel diskutovat len vybliakovat svoje pomylene nazory ktore moze prezentovat niekde na hlavnych spravach ale nie tu 😕

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.