V prvú marcovú stredu sa vydáme do Nórska a povozíme sa tamojšou autobusovou dopravou. Porozprávať o svojich skúsenostiach, ale najmä o knihe Ako som vozil Nórov, príde úspešný bloger a už aj autor Ondrej Sokol. Bude to isto zábavná jazda: v stredu o 20:00 v Rádiu_FM.
Eventuálne, z Vajnor cez starú dvojku na kavič, kde sú hlavné návestidlá a teda jazda vlaku by prebiehala normálne, tam je aj perón (zastávka MHD lok.depo 2), následne popred budovu na JEDINÚ koľaj na príchodoch s odchodovým návestidlom (perón známy z pred budovy poza kremák), a následne zas vjazd do Rače/Odb. Vinohrady bez problémov. Horšie je to skôr v opačnom smere, Rača-Vajnory - Prakticky na príchody dojde každý (eventuálne po 113), avšak následne kavič nemá v smere do Vajnor veľké šajby, a cez Saharu zas len po koľajách 211-217? Tuľím len tie majú veľké šajby do Vajnor....
Alebo proste ako písal BigMac..celé vedené na kombináciu rozkazov a dobrej vôle....
Inak BM: z Vajnor sa do depa na 505 dostaneš zo všetkých Saharských koľají, okrem 219 (tá slepá). Predpokladám že ti skôr v pamäti lovila naftová koľaj, na tú sa dostaneš len z 217 a 215 koľaje.... Teda vo veľa prípadoch len úvraťou...
Áno aj nie - Nepoužilo by sa nástupište tam kde ho viacerí poznajú, ale služobné na 113tej koľaji priamo pod schodami z podchodu - Tam stával služobný motor východného. Teda Vajnory-Sahara-113ta koľaj-A dalej podľa potreby Vmax 30km/h, cez váhu a ostrý obluk za ním na 113tej koľaji (asi 300m) je iba 20km/h. 113ta koľaj navyše disponuje odchodovým návestidlo do rače, čo vysoko uľahčuje situáciu. Akurát jediný perón od Sahary (čo je dosť daľeko) po Raču vyjde len pod tou dlhou lávkou na príchodoch.....Navyše..uprostred jej dĺžky....
Áno, stál(-i) na 12. koľaji. Inak by sa totiž nedostal na Rendez.
Neskôr už len jeden, Os 2442 sa volal.
Ad služobný ables motor: Netuším, 20 rokov som nemal potrebu ho použiť.
Okolo roku 2002 po rozpade unitárnych ŽSR to jazdilo, lebo viem, že TO MALO VLAKVEDÚCEHO (!!!), ktorého jedinou náplňou práce bolo počítať zamestnancov a škatuľkovať ich, kto je od ŽSR a kto od ZSSK. A niečo sa mi marí, že keď sa odčlenila ZSCS, tak sa to škatuľkovalo tiež, len do trojchlievikového tlačiva.
Skúsim zistiť, či to ešte jazdí.
Viem, že jazdí malý motor (812) medzi depom a stanicou na Bhl.
Sú to už inak úplné fantasmagorie, ale teoreticky by sa dalo využiť nástupište pod lávkou. Cestujúci by ale museli ísť okolo "stobytovky" na lávku a v jej strede zísť na nástupište, čo by bolo ešte "atraktívnejšie" ako obsluha od Kremáku.
Jednoducho to nie je riešenie. Autobusy sú potrebné tak či tak (ZŠ) a to spojenie je, napriek o 2 minuty dlhšie relatívne pohodlné.
Mám pocit, že cez depo sa na 505 sa bez úvrate nedostaneš.
Teda ak to myslíš z Vajnor z 1. alebo 2. po 4d a cez Saharu (odch. skupina Juh), 202., 201., 203., 205... atď až po 215., (či 217?)
Šlo by to po 113, ale tam zas obídeš vchodovú skupinu z opačnej strany a úplne mimo perón...
Prípadne po 202a / variantne 202b by to šlo rovno na modrý most a zas mimo perón.
?
Je, len to je na rozkaz a čiastočne ako posun.
Z Vajnor od malého sypaného nástupišťa pred starou vajnorskou dopravou (12.koľaj žst. Vajnory), od jej návestidla ďalej ako posun po 304a na niektorú z koľají Ba - Východ, odchodová skupina sever, teda na 204, 206, 208 alebo 210 a odtiaľ na 12 alebo na 14 na Východ vchodová skupina. Kedysi bol vysypaný perón na oboch, neskôr len na 14. Zo 14. len na biele a rozkaz, z 12. postavíš aj regulérny odchod ako do Rače, tak aj na Vinohrady. Pokiaľ by si išiel ako vlak z niektorej (204/206/208/210) na 12, tak ako posun len z 12 z Vajnor po odchodové návestidlá 204 - 210.
Nič nové po slnkom, jazdilo sa tak pravidelne 2x denne od NZ pred 6. a 18. hodinou, viď staré GVD.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
forester