Áno, stál(-i) na 12. koľaji. Inak by sa totiž nedostal na Rendez.
Neskôr už len jeden, Os 2442 sa volal.
Ad služobný ables motor: Netuším, 20 rokov som nemal potrebu ho použiť.
Okolo roku 2002 po rozpade unitárnych ŽSR to jazdilo, lebo viem, že TO MALO VLAKVEDÚCEHO (!!!), ktorého jedinou náplňou práce bolo počítať zamestnancov a škatuľkovať ich, kto je od ŽSR a kto od ZSSK. A niečo sa mi marí, že keď sa odčlenila ZSCS, tak sa to škatuľkovalo tiež, len do trojchlievikového tlačiva.
Skúsim zistiť, či to ešte jazdí.
Viem, že jazdí malý motor (812) medzi depom a stanicou na Bhl.
Sú to už inak úplné fantasmagorie, ale teoreticky by sa dalo využiť nástupište pod lávkou. Cestujúci by ale museli ísť okolo "stobytovky" na lávku a v jej strede zísť na nástupište, čo by bolo ešte "atraktívnejšie" ako obsluha od Kremáku.
Jednoducho to nie je riešenie. Autobusy sú potrebné tak či tak (ZŠ) a to spojenie je, napriek o 2 minuty dlhšie relatívne pohodlné.
Mám pocit, že cez depo sa na 505 sa bez úvrate nedostaneš.
Teda ak to myslíš z Vajnor z 1. alebo 2. po 4d a cez Saharu (odch. skupina Juh), 202., 201., 203., 205... atď až po 215., (či 217?)
Šlo by to po 113, ale tam zas obídeš vchodovú skupinu z opačnej strany a úplne mimo perón...
Prípadne po 202a / variantne 202b by to šlo rovno na modrý most a zas mimo perón.
?
Je, len to je na rozkaz a čiastočne ako posun.
Z Vajnor od malého sypaného nástupišťa pred starou vajnorskou dopravou (12.koľaj žst. Vajnory), od jej návestidla ďalej ako posun po 304a na niektorú z koľají Ba - Východ, odchodová skupina sever, teda na 204, 206, 208 alebo 210 a odtiaľ na 12 alebo na 14 na Východ vchodová skupina. Kedysi bol vysypaný perón na oboch, neskôr len na 14. Zo 14. len na biele a rozkaz, z 12. postavíš aj regulérny odchod ako do Rače, tak aj na Vinohrady. Pokiaľ by si išiel ako vlak z niektorej (204/206/208/210) na 12, tak ako posun len z 12 z Vajnor po odchodové návestidlá 204 - 210.
Nič nové po slnkom, jazdilo sa tak pravidelne 2x denne od NZ pred 6. a 18. hodinou, viď staré GVD.
ked uz je rec o pripadnom zachadzani osobakov cez Vychodne, je vobec mozne postavit vlakovu cestu od nastupista z Vajnor k tomu nastupistu na Vychodnom (a naopak)?
Celkový čas cesty: zo sídliska pri Šajbách, kde je najväčšia koncentrácia najvyšších panelákov z Rendezu je to podľa gúgla na to provizórne nástupište pešo 11 min. Dajme tomu že tam prídeš v minúte odchodu vlaku, lebo si to načasuješ úplne presne. Na ŽST Vinohrady je to vlakom nech by tých 5 min, ako to bolo pred vyše 10 rokmi počas uzávierky priecestia. A potom ešte prestup z nástupišťa ŽST vinohrady na električky, nech by 3 minúty ideálny čas. 11+5+3 = 18 minút. (Samozrejme že niečo iné by už boli Slovany, ale to je dnes nereálne).
A teraz cesta z rovnakých domov na zastávku Pri Šajbách - 3-4 min., rovnako ako pri vlaku počítame, že autobus pôjde hneď, podľa vyhľadávača Pri šajbnách - ŽST Vinohrady 52/56 + 3/5/7 - 17-18 min.
Teda celková doba cesty 20-22 min, oproti vlaku 18 min.
Ak ide o čisto pešie presuny tak ako komu. Paseky ok no Šajby jedine s presunom na bus.
Ako som písal Predmestie - Východné nebolo až tak atraktívne.
Peší presun od električiek + nadchod tomu nepridával. No ak by sa realizovala pôvodná verzia po Filiálku tak by ten by ten časový rozdiel bol poriadny. Kvôli tomu sa aj rekonštruovala zastávka Slovany no k jej využitu v reáli nikdy nedošlo.
Ekonomicky to bolo v tej dobe a použitej trase fakt neefektívne.
Čo sa týka Rajky osobne som tam bol raz.
Bolo nás vtedy vo vlaku cca. dvadsať poobede v smere do Rajky.
Jediný údaj čo bol zverejnený udával 60% ako píšeš.
Len do porovnania musíš započítať celý čas cesty od dverí k dverám, nie len úsek vo vlaku. Ak zohľadníš pešie presuny, tak prídeš na úseku Východné - Vinohrady k rovnakému času cesty. Vlak je síce rýchlejší, ale časovú úsporu stratíš pri ceste na/zo zastávky a pri prestupe.
Inak, správe si uviedol počty cestujúcich... ono priemerné využitie toho vlaku bolo naozaj okolo 10 cestujúcich na spoj. A to veľká časť cestujúcich boli zamestnanci depa, nie obyvatelia Východného.
Mimochodom, na tú Rajku máš tiež prieskum využitia, či čerpáš len z toho jedného článku, kde písali o 60% vyťaženosti?
Ja som však neporovnával interval ale jazdnú dobu.
Pre okrajové časti Bratislavy je zaujímavý aj rozdiel v jazdnej dobe. Aj motorák z Rajky, Rusoviec napriek otrasnému grafikonu si našiel dosť dobré využitie.
Mike má pravdu. V špičke je z Rendezu 10 minútový interval, čím sa spĺňa základné pravidlo, že cestovný čas je prakticky nezávislý od času príchodu cestujúceho na zastávku. Pri 10 minútovom intervale sa naozaj cestujúci nemusí trápiť tým, že kedy odíde z domu. Navyše má zastávku relatívne blízko. Ako alternatívu mu poskytneme možnosť ísť peši asi trojnásobnú vzdialenosť na vlak s intervalom 20-30 minút. Ak je ideálny teplý slnečný deň, tak ok. Ale predstav si napríklad dnešok.
Iste, svojich cestujúcich to malo. Ale ak sa majú niekam "investovať" vlakokilometre, asi by to nemal byť šotoRendez.
V intervale vlaky nebudeme hádam porovnávať.
No L155 bola za 5-6 min. na Predmestí čo je autobus v ideálnej premávke na Čachtickej.
Vtedy to chodilo v takom divnom 20-30 min.int.
Počas môjho testovania tesne po zavedení sme poobede boli v motoráku na Rendez dvanásti. Naspäť štyria. Ráno som tam nebol. Škoda že to vtedy nepotiahli aspoň po Slovany, kde bola aj L50 či bližší a bezbariérový prístup na električky.
Neblokovalo by to aspoň furt jednu hlavnú koľaj na Predmestí.
Aby sme boli presnejší, zo sídliska "Pri Šajbách" je to pešo rovnako ďaleko na zastávku električiek Černockého aj na nástupište BA-Východné a dokonca aj na nástupište BA-Rača.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mike