Stala sa mi v nedelu zaujimava vec, budem rad ked napisete ci je to normalne, alebo nie.
Vystupoval som s rodinkou z prostredneho clanku tramvaje 30T. Neskoro sme sa prepracovali k dveram a stlacili dopyt. Dvere sa ani nestihli doplna otvorit a vodic mackol tlacidlo na zavretie dveri. Dvere nas v momente zovreli bez akejkolvek predchadzajucej signalizacie, rukou a nohou som sa ich par sekund snazil roztlacit ale bez uspechu. Musel som zarevat na vodica aby dvere otvoril.
Elektricky su z rovnakeho obdobia ako trolejbusy ktore mali v minulosti problem s extremne dlhym casom 8 sekund na signalizaciu a zavretie dveri, ktora bola skratena na 5,5. Na elektricku by sa podobne poziadavky mali tiez vztahovat, preto mi neni jasne ze nas dvere privreli v priebehu sekundy bez akejkolvek signalizacie.
Skusme teda pouvazovat ci je normalne:
- ze pri otvarani dveri, napriek tomu ze je strbina dostatocna aby presiel dospely clovek, sa mozu dvere okamzite zavriet
- ze ochrana proti privretiu nefungovala, motor pravdepodobne cez klznu spojku tlacil niekolko sekund az do otvorenia dveri vodicom
Súhlasím. Toto nie je populizmus. Aspoň takto by si mohla spoločnosť uctiť týchto dobrákov, ktorí nemyslia na seba, ale na druhých. Vstúpte si, priatelia do svedomia, kto bol darovať krv a koľkokrát? Viete, že keby každý zdravý obyvateľ tejto krajiny daroval krv 3-5x za život, bolo by krvi dosť? Ale keďže krv naprostá väčšina ignorujúceho obyvateľstva krv nikdy nedaruje, krvi máme ako tak dosť len vďaka tomu, že je tu pár altruistov, ktorí darujú 50 i 70x za život! I viac.
Môžem si dovoliť aj určitú kritiku voči ľahostajným, keďže som sám držiteľom bronzovej Jánského, plakety.
Ja mám pocit, že najväčším úzkym miestom celého projektu je podľa teba to, že nezavolali teba. ?
A inak Prístavný most nie je úzkym miestom (predpokladám, že stále sa bavíme v rovine železničnej dopravy). Jednak tých úzkych miest máme na Slovensku niekoľko prioritnejších a jednak, hoci je to súčasť RFC7, resp. koridoru OEM, toto nepovažuje za úzke miesto ani samotná Európska komisia. Ako problém definuje, že je tu Vmax < 100 km/h.
Každopádne v rovine kombinovanej dopravy je súčasné trasovanie vhodné minimálne z dôvodu napojenia na Prístav, ktorý je vo všetkých dokumentoch venujúcich sa kombinovanej dopravy uvádzaný ako významný zdrojový/cieľový bod.
Osobná doprava je v súčasnosti na trati žiadna. Povedz mi, akú návratnosť by ten tunel mal a hlavne to vysvetli napríklad obyvateľom Levíc, cez ktoré chodia rýchliky a ak sa nemýlim, stále tam funguje telefonické dorozumievanie pri stavaní vlakovej cesty (píše sa rok 2018).
Nechápem, že to niekoho baví omielať dokola, ale budiž.
1) Trnavské mýto. Skús nejako dokázať, že nie je bez šance pri súčasných zdrojoch tam posilniť dopravu tak, aby poňala všetky východné okresy, keď už dnes nestíha. Podľa mňa je čistá utópia dúfať, že sa odtiaľ budú ľudia tralalákať peši niekam ďalej než na Karadžičku. A povhybujem, že to vyváži počet peších, ktorí chodia z fakúlt STU okolo Gottka na dnešnú HlSt.
2) Úlohou TEN-T je spájať Petržalku s centrom??? ? Myslím, že to nie Jaspers nemá páru o veciach...
tak to sa teda naozaj prejavila odbornosť Jaspersákov - že " premávka po Prístavnom moste je dnes minimálna a v tomto smere nejde o tzv. úzke miesto". To je teda bombové konštatovanie. Tu sa jasne ukázalo, že nemajú ani páru o komplexných problémoch dopravy v Bratislave t.j. o chápaní dopravy v aglomerácii ako o celom súbore všetkých hlavne koľajových dopráv t.j. železničnej dopravy a koľajovej mestskej dopravy. Takzvaná obvodová železničná komunikácia vedená cez žst. Nové Mesto, UNS, Prístavný most do žst. Petržalka predsa nikdy nevyrieši a nepomôže riešiť problémy. Kto sa bude TERIGAŤ dookola mimo zdrojov a cieľov. Už si konečne otvorte tie zakarpavené oči a pochopte, že najkratšia spojnica medzi Petržalkou ako zdrojom a cieľmi ciest vedie cez Starý most a centrálnu mestskú oblasť. Zobuďte sa zo svojho mokrého sna. A mimochodom keby už dnes bola Filiálka v prevádzke aspoň ako hlavová stanica tak by Vám Jurčania, Pezinčania, Šenkvičania a Trnavčania ďakovali a keby ešte VUC-ka sem doriešila dovoz autobusmi aj z ostatných obcí. Vystúpili by na okraji centra mesta s pešou dostupnosťou do centra a s prestupom na linky doplnkovej dopravy na všetky strany. A dnes by nemuseli v Remingu podľa odborníkov z Jaspersu vymýšľať "iks" scenárov dostavby uzla ktorá sa tak či tak nebude v navrhovanom riešení realizovať..
Áno, generálny riaditeľ si želali spojiť predstavenie linky 144 a nového urbanwaya 10,5. Takže ak už dodávateľ postupne odstráni všetky reklamácie tak je šanca, že ešte tento mesiac pôjdu do premávky.
Ono je paradoxom, že cestujúci je niekto v prípade konfliktu vodiča s cestujúcim, ale zároveň je cestujúci nikto, pokiaľ ide o organizáciu MHD. Trochu pokrytecké.
Veľmi trefné príspevky od Pe67 a Ratataja. Na jednej strane je DPB jedno, aký dobytok zamestnáva (aj v tejto diskusii je pár prispievateľov - vodičov, ktorým sú cestujúci na obtiaž), na druhej strane slušných vodičov sa nikto nezostane, pretože na dispečerov aj vedenie je tlak zo strany zriaďovateľa, že cestujúci má vždy pravdu a "nerobte problémy a nejako sa dohodnite". Preto boli u vedenia vždy obľúbení vedúci prevádzok (napr. T-busy donedávna), ktorí na vodičov robili brutálny nátlak a nič nepustili von, takže navonok bola prevádzka vzorová.
Konečne to po rokoch niekto rieši (Hybešova). Ešte by to chcelo zopakovať aj na TrMy ?
Pred vjazdom do koľajiska budú vodičov varovať reflexné značenia
Starosta podrobne vysvetlil problém, ktorý vzniká v tejto lokalite a spomenul aj zvyšujúci sa počet opakovaní bizarných dopravných nehôd, pri ktorých osobné autá vchádzajú do električkového koľajiska a nedokážu sa odtiaľ dostať späť bez pomoci techniky.
Pe67
#225063
#225061
Veľmi dobre napísanė, konečne niekto napísal ako to naozaj je. Presne tak!