"Predajné miesto ZSSK ani zmluvné so ŽSR tam, predpokladám, nebude. A ani predajný automat ZSSK ani ten červený multifunkčný z BID."
Provízny predaj CL zamestnancom ŽSR v Rusovciach, je stále v štádiu rokovania medzi ZSSK a ŽSR.
Osobne predpokladám, že k dohode nepríde, nakoľko v Rusovciach by sa musela vykonať okrem iného aj určitá stavebná úprava v DK pre možný predaj výpravcom.
Naviac si myslím, že pri rozsiahlosti dnešného tarifného systému, či už ZSSK alebo IDS, by predávanie lístkov cez zamestnancov ŽSR ani byť nemalo. A už tobôž nie zamestnancami, ktorí sú tam za účelom riadenia dopravy!
Kedy to bolo? Do leta 2016 platilo, ze spoj o 0:05 z Hodzovho namestia bol vzdy autobus, cize ak by si siel spojom N72 o 0:00 z Cilizskej, tak by ste oproti krizovali autobus.
Od leta 2016 je uz aj na tomto spoji trolejbus - ide o vozidlo z 210ky s pomocnym agregatom. Tu nastava opacny stav: Ak je napatova vyluka a nocne sluzby su nahradene autobusom, na spoji o 0:05 z Hodzka pojde stale trolejbus, ktory bude po trase krizovat autobus (o 0:00 z Cilizskej).
Okrem toho samozrejme moze ist o zalozne vozidlo, tie su v noci iba autobusove.
Tak nemodernizujú sa linky, ale vozy a tie sa potom vypravia tam, kde ich je najviac potreba. Na e-5 jazdia - až na vysokú podlahu - vozy moderné, s pulznou výzbrojou, elektronickým informačným systémom. Električka je investícia minimálne na štvrť storočie a nedá sa zlikvidovať len preto, že už je k dispozícii aj niečo novšie. Alebo doma si kupuješ nový televízor, či chladničku a pod. hoci staré prístroje sú funkčné? Len preto, že chceš mať frajersky vždy všetko nové? Na e-5 jazdia vozy T6, ktoré majú 20-26 rokov, čo na električku ešte zďaleka nie je vek na vyradenie. A potom pár T3G, ktoré majú 28 rokov a majú taktiž modernizovanú el. výzbroj, dokonca modernejšiu TV8, ktorá rekuperuje. Iste, mne by sa napr. páčilo, aby viac jazdili T3P, ktoré, i keď sú o trochu staršie (väčšinou 30 rokov) majú vlastne najmodernejšiu elektrickú výzbroj. Ale to je o inom - o neochote DPB pružnejšie reagovať presunmi vozidiel medzi vozovňami podľa aktuálnej potreby.
Výprava nízkopodlažných vozidiel je v BA spravodlivá - jazdia na každej radiále. Do Rače na e-3 a do Dúbravky na e-4. Tak kde je problem? Jedine Ružinov je cez víkend tak trochu od macochy, hodila by sa celá e-9 alebo aspoň väčšina poradí ako nízkopodlažných. Ale to je zasa o tom istom, že DP nie je schopný zaškoliť univerzálne všetkých vodičov na všetko. Lebo to by museli krasňanskí jazdiť cez víkendy z JD a so Škodovkami...
sunnyEZ zjavne necestuje po Európe. Lebo ak by cestoval, tak by videl, že i na západe jazdia bežne vysokopodlažné električky a aj o dosť staršie ako v Bratislave. Len treba porovnávať s prevádzkami, kde električky nikdy nezrušili a nie s obnovenými po roku 1990. Do nových prevádzok sa samozrejme už kupovali len nové vozidlá.
Celkovo existuje 14 nocnych sluzieb tyzdenne, cize ide o uplnu mensinu. A aj tie su viac-menej sukromne, cize vacsinu noci ich jazdia vodici ktori to maju pridelene. Na Trnavke potom nocne sluzby nie su vobec (okrem posilovych spojov napr. pocas Silvestra).
Vsetky tri linky su v tych istych sluzbach, cize spravidla ak je trolejbus na jednej, je aj na ostatnych. Ide zhruba o 7 noci do mesiaca pocas revizii prislusnych meniarni (+ pripadne dalsie vyluky). Pre Reryho otazku je este relevantne ze v ostatnom case tie trolejbusove nocaky zacali jazdit vodici trolejbusov aj ked je na nich autobus.
Rary