Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Lukyno87 #220151:
Napíš poslancom za Ružinov, oni veľmi radi pripomenú DPB, že sa tam znížila kapacita a cez víkend tam nie sú takmer žiadne nízkopodlažné vozy.
Reply on: S499.1023 #220177:
Myslíš ten, čo vyzerá ako T6A5?
"Zvolený pořad lze přehrávat pouze na území ČR."
Reply on: Mhr1 #220180:
Eh, HB po desiatich rokoch prišiel na originálny nápad, ako spropagovať nielen svoje nové obchodné centrum s autobusmi v podzemí, ale aj Nové Lido. Plus štatút významnej inštitúcie sa môže hodiť tiež (viď https://reality.etrend.sk/komercne-nehnutelnosti/ako-lanovka-na-stanicu-zakryla-podstatu-problemu.html ). Neriešil by som hneď všetky možné šotoplánovania ohľadom začlenenia tohto do NDS, či vôbec do MHD. Už len preto, že si to HB evidentne nakreslil za jeden večer a nielen, že nepozná formu dopravy, ale načmáral to krížom cez NKP a ukončil niekde medzi diaľnicou, rod. domami a slnečnými hodinami. Kľud
Reply on: 810zssk #220153:
Keď už sa do takej ftákoviny má investovať, MUSÍ to byť dráha kompatibilná s ostatnými dráhami v meste, čiže s normálnou, 1000 mm električkou. Presvedčiť developerov, že v BA ľudia neradi prestupujú, teda izolovaný systém by nemal veľký zmysel a naopak, že medzi Ekonomickou Univerzitou a Farského je to len kúsok, takže napojenie na električku na Petržalskej strane by nebol veľký problém a naopak, priniesol by podstatný nárast počtu cestujúcich do ich nákupného centra - o tom predsa developerom ide. No a ukončenie na ASMN by mohlo byť pokojne kusé a prípadne i na vyvýšenom mieste ako monorail - uplatnili by sa obojsmerné električky, ktoré nebudú potrebné, až sa bude jazdiť na koniec Petržalky.
Sci-fi, ale treba začínať tlačiť na developerov, mesto a verejnosť, že ak už budú peniaze na ďalšie premostenie Dunaja, tak má zmysel len električka integrovateľná do celého systému. A električková trať z Petržalky na ASMN je zmysluplná a jej slepé = dočasné ukončenie na ASMN by mohlo vyvolať tlak na jej predĺženie - perspektívne by sa táto slepá električka mohla napojiť na ďalšie trate - či už pozdĺž Karadžičky, do Slovnaftu a Biskupíc, či na Dunajskú a do centra.
Reply on: Lukyno87 #220151:
Už sa to tu písalo. Cez víkend budú určite stačiť na e-8 kačice. Ale nepochopiteľná je výprava NP električiek na e-5 cez víkendy, keď Rača má plne nízkopodlažnú e-3. Ružinov je fakt od macochy. Namiesto na e-5 by mal JD vypravovať NP Škodovky na e-9 okrem dvoch poradí (na lepší výjazd na trať a záťah je asi dobré mať na e-9 dve poradia z Krasňan). Ale bol by to podstatný rozdiel oproti dnešku (2 NP poradia na e-9) mať na e-9 5 zo 7 poradí nízkopodlažných. Len, či by zasa niekomu nevadili vzkm! Lebo namiesto Škodoviek by Krasňany museli vypravovať na e-5 dvojice, zatiaľčo na e-9 vypravujú kačice. Modla, fetiš - tie vzkm. Ak sa Škodovka počíta za 1 voz, počítanie dvojice za dva vozy je hlúposť. To malo zmysel vtedy, keď jazdili sóla - vtedy bolo dvojča naozaj dvojnásobok. Ale vysvetľujte to úradníkovi...
Reply on: JamaVOku #220148:
Súhlas. Len výmena e-6/8. A ak by veľmi vadili vyššie vzkm, tak aspoň v špičke. Prejazd e-6-> e-8 na Šaf. nám. a e-7->e-8 na nám. SNP by bol úplne bezproblémový (rovnaké alebo temer rovnaké časy s rozdielom 1 min.).
Reply on: Dispecer #220175:
A čo takto vesmírny modul Říp 1 zo Škody Transportation http://www.ceskatelevize.cz/porady/11276561613-kosmo/dily/?
Reply on: Dispecer #220175:
Tak to ani náhodou, možno tak keby tú šalinu otočili hore podvozkami ?

Ale každopádne toto haló bude o 3-5 rokov vynikajúcim námetom na ďalší diel sci-fi
Reply on: Mike #220163:
Schwebebahn v dizajne 29/30T by bol super! ?
Reply on: Mike #220170:
Tak jeden župan už sľuboval lanovku z Petržalky na hrad. Potom z toho mal byť už len výťah a skutočnosť vidíme všetci. ?
Reply on: zlomok #220171:
Myslim si, ze sa netreba nicoho obavat, vidim to ako tahanie medovych motuzov popod nos verejnosti.

Staci si vsimnut posledny odstavec z clanku na www.sme.sk

Firma HB Reavis chce novú štvrť mesta vystavať v čo najkratšom čase. Preto sa spoločnosť rozhodla požiadať mesto o udelenie štatútu významnej investície, ktorého súčasťou je aj návrh
dopravného odľahčenia zóny a širšieho okolia.



Cize developerovi ide primarne o statut vyznamnej investicie, co vyrazne urychli a zjednodusi rozne papierovacky. V ziadosti bude sice spomenuta nejaka nadzemna draha, ale predpokladam, ze to bude formulovane ako nezavazna cast projektu, cize nakoniec by sa aj tak nic nerealizovalo.
Reply on: zlomok #220171:
Normálne tam budú fungovať 15, 30 min lístky, električenky. Aj tam budú chodiť revízori. Asi ako tu:

https://imhd.sk/ba/doc/sk/11470/Sci-fi-Dopravny-podnik-sa-stahuje-do-Rakuska

? ?
Reply on: Mike #220170:
Mňa by celkom zaujímalo ako to chcú zaintegrovať v rámci IDS.
Reply on: zlomok #220169:
Tak napríklad v tomto "článku" je spomenutý aj nemenovaný žumpár, ktorému sa tým robí nenápadné píár a predvolebná kampaň...
Reply on: irizar #220167:
Vraj to má byť lanovka:
https://www.cas.sk/clanok/519710/odvazne-plany-developera-bude-chodit-v-bratislave-cez-dunaj-lanovka/

Som zvedavý čo ešte sa objaví. Možno sa rozbehla tichá súťaž medzi denníkmi, ktorý napíše väčšiu hovädzinu.
Reply on: zlomok #220166:
Zase daco "koncepcne" ktore skonci ako turisticka atrakcia a nie cielene posilnenie dopravy. Velmi sa tesim na rok 2020 a kolaps dopravy v celej zastavanej zone TWIN CITY, panorama, skypark, eurovea2 bez kolajovej dopravy.
Reply on: S499.1023 #220161:
No za 50 mega by som plnohodnotnu drahu necakal. Osobne tipujem ze to bude nieco na sposob toho zazraku co pendluje medzi terminalmi letiska vo Frankfurte, len mozno kapacitnejsie.
Reply on: S499.1023 #220161:
Zdroj: http://bratislavayimby.blogspot.sk/2017/03/hb-reavis-meni-tvar-noveho-centra.html

Aj keď zrejme ide o výplod autora toho článku.

Máme rovnaké predstavy čo sa pojmu "nadzemka" týka. Nebol by som proti "nadzemke", ak by sa vybudovala ako električka o rozchode 1000 mm zapojená do siete na Trnavskom mýte (alebo na križovatke Krížna - Karadžičova). Celé s ľavostrannou premávkou v nadzemnom úseku a ostrovnými nástupišťami (podobne ako električka cez Gewerbepark Stadlau vo Viedni). Taká nadzemka by mala zmysel, najmä ak by v Petržalke pokračovala okolo EU po Dolnozemskej, potom doprava ponad ulicami Gettingova, Polereckého, Haanova, Furdekova, Osuského, Romanova (kríženie s 2. etapou), Jiráskova, vedľa Lidlu stále nadzemne ponad Bratskú na Budatínsku, Lietavskú, ponad Jantárovú (kríženie s 2. etapou), medzi Lidlom a ramenom na Betliarsku, zakočnenie pri Antolskej... Potenciálne k vozovni, ktorá by sa mohla rozšíriť aj pre tramvaje. .... .... OK, určite z toho nič nebude.
Reply on: 810zssk #220153:
..aby to nedopadlo ako v tej epizode Simpsonovcov kde bol Homer fira monorailu ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.