Nesuhlasim. Myslim, ze ludia rozmyslajuci v style viac pruhov=menej zapch by si kolaps na Zlatych neboli schopni vyhodnotit ako fiasko kolektorov, pretoze by im to akurat potvrdilo, ze treba skapacitnovat aj vnutromestske cesty.
Mozem sa sice mylit, ale vnimam ako sialene, aby sme si moju vs. tvoju teoriu potvrdzovali experimentovanim s trvalym znicenim polnohosp.pody, tlakmi na dalsiu destrukciu mesta a nepriamou podporou satelitov. Bohate staci ta D4, to bude podla mna dostatocny budicek pre tuch cp chcu pochopit. Ista skupina ludi sa holt v mysleni nikdy neposunie.
Keď Mrva na FB vyhlásil, že by sa mala stavať D1 s kolektormi a štvorpruh I/61 tak som mal chuť spýtať sa ho, či háji záujmy Bratislavy alebo Čiernej Vody. Tie kolektory sú kolosálna blbosť.
Tych kolektorov je skoda, aspon by konecne vsetci velmi viditelne padli na hubu s tymito blbymi rieseniami. Takto sa budu vyhovarat na to ze keby boli kolektory, tak zijeme v raji.
Ale neva, bude D4, to bude tiez kolosalny fail ked to otvoria, tak snad niekto pochopi ze tudy cesta nevede.
Všetci tam vyplakávali nad zrušením plánovaných kolektorov.
Nikto nespomenul že v Bratislave sa neplánuje rozšíriť cestná sieť na vstupoch do mesta. Tie autá zase len ostanú v zápche no na inom mieste.
Nakoniec ani jeden zo zúčastnených aktivistov nezniesol požiadavku na zlepšenie obslužnosti nového zastavaného územia hromadnou dopravou.
Ideál by tam bola železnica, ktorá by prepojila 120 s 130 a povymetala dané územie.
Prestupovalo tam vela ľudí aj v minulosti do L49. Je to prestup pre personál aj zo Záhoria.
Vymýšlať baterkovú L211 do Dúbravky je blbosť. Na Patrónke je konečne po zatrolejovaní prestup na hrane v oboch smeroch.
L211+212 robí dostatočnú kapacitu na Kramáre zo západnej časti BA aj zo Záhoria.
Tak radšej to dajú na delenú (kde je teoretická šanca že by to bolo iba na rannom diely)
ako na celondeku .. A jediná špička ktorú má Hrobonka so sólom okrem 211/2 je 203/6.
S tým, že 211/2 začína potom, ako tam ukončí nočák, kde tá 14Tr často býva.
Kde má linka 211 prestávku? Ak by aj v Dúbravke, tak by sa dalo vybudovať nabíjacie misto pri obratisku električiek, infraštruktúra tam na to je. Nabíjanie by bolo 600 V js, na čo ti stačí kus trolejí a pár metrov drôtu.
Elektrodynamická brzda s rekuperáciou. Je v princípe jedno či vyrobenú elektrinu tlačí späť do trolejového vedeania alebo batérií. Nič netreba vymýšlať, technológia existuje a je overená.
Len či to je príklad baterkovej L211 do Dúbravky. Tá pod trolejom bude jazdiť len kratší úsek trasy... a aj ten baterkový nie je práve s najjednoduchším terénom.
V poslednom ročníku na gymnáziu som mal z fyziky 4 ? takže možno trepnem úplnú hlúposť, ale neexistuje pri trolejbusoch technológia batérií, ktoré by sa dobíjali jednak z elektrického vedenia a jednak z kinetickej energie? Ak dnes existujú hybridné osobné vozidlá na batérie, ktorých dobíjanie funguje len na báze kinetickej energie, potom by pri trolejbusoch nemal byť problém.
Ja to skôr vidím na trolejbusy s baterkami, ktoré im umožnia dojazd cca. 20 km a nabíjať sa budú počas jazdy cez zatrolejované časti, kde bude frekvencia liniek s uvedenýmivozidlami dosť hustá na to, že sa z ekonomického poľhadu oplatí viac vybudovať trolejové vedenie ako nabíjacie stanice na konečných.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Valec