Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: janstar #219866:
Zastávka je geografický názov a ten sa neprekladá. Ak je raz Hlavná stanica Hlavná stanica, tak je tak uvedená na mapách, na schémach a cestovných poriadkoch. Uvádzať hlavnú stanicu ako The Main Station je hlúposť, lebo práve vtedy cudzinca iba zblbneš.

A už Ti bolo vysvetlené, že turistovi je nejaký Park kultúry (ktorý vlastne ani neexistuje) ukradnutý. Pre neho je to názov zastávky. Jeho zaujíma, že ak chce ísť na nábrežie, tak má vystúpiť na tejto zastávke. A palubný hlásič ho po anglicky iba uistí, že robí správne.

Možno Ťa to mýli z dôvodu, že po slovensky to orientačné body nehlási (čo je škoda).
Reply on: janstar #219864:
Čo to vykladáš za bludy?
Slávik opäť zasahuje. Ten človek musí mať nejaké vážne komplexy menejcennosti.
http://www.staremesto.sk/data/MediaLibrary/35/35768/verejna_vyhlaska_17_059.pdf
Reply on: Jezo #219865:
A ako sa má potom ten zahraničný orientovať ked v cestovnom poriadku je inak a v tom preklade inak.Ale Lafranconi je rovnako v oboch jazykoch.
Reply on: janstar #219864:
Pokial viem ani jedna zastavka sa nepreklada (a je to tak podla mna spravne). V anglictine iba upozornuje na zaujimavosti, pripadne orientacne body v okoli.
Tie nové električky oznamujú zastavky v slovenčine aj v angličtine ,ale preklady zastávok sa niekedy nezhodujú,napr. zastavka Most SNP sa volá v anglickom preklade inak hovorí sa tam niečo o hrade ,podobne zastavka Park kultúry v angličtine je to River promenád.Prečo sa to neprekladá doslovne do angličtiny čo sa hanbia za komunistickú minulosť ,nás tu oblbujú stupidnymi názvami ale pre cudzincov aké pekné kultivované názvy.
Reply on: Ámos #219859:
Keďže je to Sor, tak určite.
Reply on: S499.1023 #219861:
Lebo treba chytať za slovíčka... Holt, vypadlo mi slovíčko tyčový, je mi ľúto.
Reply on: Viko #219860:
Pantograf nie je zberač ? ?
Reply on: Ámos #219859:
Čoho konkrétne?
Dvojpólových pantografov? Snáď nie, zberače sú praktickejšie z pohľadu menšej citlivosti na vychýlenie.
Nákupu parciálnych trolejbusov? Dúfam, že áno, ale nech sa nevnímajú ako spása pre dlhé úseky nosných liniek, lebo zmizne hoci i slabá ochota rozširovať sieť trolejbusového vedenia, pričom taká L68 by ho v pohode uživila. Pri L61&63 by som tiež pochyboval, že ten zlomok trasy od vozovne k letisku je finančne náročnejšie zatrolejovať, než voziť v iks vozidlách baterkové príslušenstvo, platiť jeho vývoj, prevádzku, údržbu, výmenu a tonáž navyše. A L203? Prudké stúpania sú najväčší žrút bateriek elektrobusov, takže neviem, ako by im prospieval najmä úsek od obratiska ku štúdiám.
Dockame sa? L43, 61, 63, 39, 68, predlzenie 203 ku Kamziku...
http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2017/2/7/praha-chce-dalch-14-elektrobus
Reply on: ivanka88 #219855:
Ano, bol by to problem, vzhladom na taky maly detail, ze po Vrancovicovej ani Hodoninskej nejazdi.
Reply on: ivanka88 #219855:
To by sa musela presmerovať naspäť cez Lamač a to by znamenalo výrazné spomalenie tejto expresnej linky a potreba dalších autobusov do výpravy, aby ostal zachovaný súčasný interval. Táto linka je primárne určená pre DNV a rýchle spojenie z centrom.
Reply on: ivanka88 #219855:
Pre nás, čo tu diskutujeme, by to bol problém...
Bol by problém zriadiť A-bus zastávku na znamenie linky č. 21 na Vrančovičovej alebo na Hodonínskej, však od Mokrohajskej po Bory Mall je dlhá bez zastávky 7 km a nie je možné tieto pomerne často využívané zastávky použiť na prestup do iných lokalít BA.Dakujem
Reply on: roman2 #219852:
No mestskí sa snažia na Facebooku a človek by im aj veril, ale potom ide L207 z Patrónky a na Ulici Západný rad zbadá odparkované auto tak, že zaberá celý chodník a je presne v bode, kde kĺbový trolejbus potrebuje manévrovací priestor, trolejbus tam samozrejme na milimetre vypočítava prejazd, privolá sa mestská polícia a auto tam zavadzia ďalšie štyri dni.... s papučkou. Občas im to zrejme nepáli.
Reply on: Viko #219841:
Jo chápem.Tu nie je snaha a v tom je ten problém...Zavoláš mestskú políciu a tá koľko krát ani len nepríde na miesto kam si ich privolal,aby danú vec vyriešili pokutou a papučou ? niekedy mám pocit,že záťahy robia iba ako sa im chce lebo keď už na výzvu vodičov Integrovaného záchranného systému kašlú tak to o niečom svedčí...A nech mi nikto nehovorí,že sú zase všetci niekde v teréne a riešia problémy...Keby občan videl aspoň tú snahu tak si povie,že sa zaujímajú a pomáhajú štátnym s výchovou nedisciplinovaných vodičov,ale takto...Celé zle...
Reply on: Mike #219845:
Asi celá linka v geopatogénnej zóne. Tam jazdili dementi už keď to bolo Brigáda socialistickej práce linky č. 38.
Reply on: Ike #219846:
Raz dávno mi vodič v nočáku 144 hneď keď som si zazvonil (hneď po prejdení zastávky Martiner Friedhof, vystupovať som chcel na Pomýleného Komunistu) a postavil sa k prvým dverám, povedal, že prvými dverami ma nepustí. Tak som sa s ním previezol až na konečnú a miesto čerpania prestávky ma potom viezol až pred vchod.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.