Autobusy 83 a 84 až nápadne pripomínajú socialistickú 54, preto ich treba zrušiť a nahradiť priamymi spojmi, ktoré budú obsluhovať destinácie v najkratšej trase.
No veď tie autobusy 83 a 84 treba rozdeliť, na Dúbravka - Staré Mesto a Staré Mesto - Petržalka a Dúbravka - Petržalka. A sám uvidíš, že cestujúci budú nadšení.
Aha a ti co chcu ist z Dubravky do centra s 83,84 nepojdu hej ? Lebo pojdu cez Lafranconi a vyhnu sa tak centru. Neviem naco tu stale omielas o dopyte Dubravka Petrzalka - nie je natolko ,aby sa hlavne linky kvoli par minutami (max 5) vyhli centru. Iste, Dubravka ma aj elektricky do centra ale su stale papierovo dlhsie ako 83,84
Znova sa ta pytam - KTO to zaplati? KTO tym bude cestovat? Bude to mat DOST cestujucich, aby si tam nemal horsi interval ako ma L92? Oplati sa to tahat SUBEZNE s elektrickami cez celu Karlovku a Dubravku?
Mozno, ale iba uplne mozno, by sa dalo uvazovat o linke Molecova - Petrzalka (Kvoli Botanickej Zahrade a prestupe na L139), a aj to len vdaka dost vela privatom v Petrzalke plne studentov z PriFuku, Matfyzu, FEIky a FIITky. A aj tak taka linka by mozno stacila v intervale, ako ma L39 (a mozno aj menej hustom).
Ja viem, že nie- ale práve tie zastávky pri Horskom parku mi vždy pri ceste do Dúbravky v 83, 84 idú na nervy Jednoducho ma to zdržuje... Tie električky nemôžu ísť inak, tak je logické, že stoja pri PKO. Ale autobus z Petržalky do Dúbravky inak ísť môže - cez Lafranconi
To mi je jasné, že mnoho ľudí tieto spoje 83, 84 využíva na to, aby sa dostali do Starého Mesta. A podľa mňa tam by mali mať aj konečnú... A kto chce ísť z Dúbravky do Petržalky (a opačne), využije ten môj nový spoj cez Lafranconi... V minulosti existoval legendárny autobus 54, na trase Vyšehradská - Čiližská. Vždy bol plný a predsa ho zrušili, skrátili ho na 94 s konečnou pri Blumentáli. Pretože je omnoho logickejšie vypravovať kratšie spoje s optimálnou trasou než také okružné cez celé mesto.
92 je autobus do Volkswagenu v Devínskej Novej Vsi , ktorý vôbec nevyjadruje túžbu Petržalčanov cestovať do Karlovej Vsi alebo Dúbravky (pretože tade vôbec nejazdí)... Ja som mal na mysli tie zákutia pri Horskom parku ako je Dubová (kde občas nastúpi nejaká starenka), naozaj sa mi zdá zvláštne, že spojenie Petržalka - Horský Park je zabezpečené dvoma linkami 83, 84 a do Karlovky nejde nič, absolútne nič... Pritom máme parádny most, ktorý tieto dve mestské časti báječne spojuje.
Tak ale zastávka Dvory sa nachádza na tom viadukte, ktorý sa priamo napája na Most SNP... A napriek tomu je tan úspora 1 minúty ! Isto si vieš predstaviť, aká úspora času je z iných končín v Petržalky. Alebo všetci tí petržalskí automobilisti, ktorí používajú Lafranconi pri ceste do 4. obvodu sú pomýlení a je úplne jedno, ktorý most sa použije ?
"...zdá sa mi absurdné, že oba jej spoje s Petržalkou krúžia po rôznych zákutiach Starého Mesta, kým sa konečne dostanú do cieľa..."
-> WTF? Ty si myslis, ze ludia jazdia L83/84 iba Dubravka - Petrzalka? A co ze prave väcsina ludi z oboch sidlisk smeruje prave do toho Stareho Mesta, kde "kruzia oba spoje"?
Och božínku... Ty si ďalší odborník s prstom na mape, alebo sa aj vozíš linkou 84? Myslíš, že jej frekvencia cestujúcich vypovedá o tom, že Ovsišťania chodia do Dúbravky, alebo že je to napájač sídliska na uzlové body v centre (ktorý sa len z ekonomických dôvodov zlúčil z napájačov dvoch) ? Nie je ti divné ani to, že tá závratná úspora času nedokáže motivovať ľudí na prázdotou zívajúcu 92?
Ďalej mi vysvetli, ako môže byť prejazd najpriamejšou (nasilu vybúranou) trasou cez centrum považovaný za krúženie po zákutiach. A vo výhľad ber, že sa dá presunúť L84 na historickú trasu po Šancovej, keď sa zatrolejuje Apollo a Ovsište.
Navyše, kto koho núti prestupovať na Patrónke? Cez Zochovu to je rýchlejšie, ako som už spomínal. A na Lafranconi a jeho nájazdoch tiež vie byť veselo.
Navigácia mi hovorí, že Donnerova - Romanova je 10 km. Ak ste prešli 10 km za 5 minút, tak ste šli priemernou rýchlosťou 120 km/h. Ale skôr by som povedal, že ti zastali hodinky.
Jednoducho - chodievam ten usek na 15 minutovy listok. Ak mi neujde autobus na Zochovej, tak to stihnem presne do limitu listka, ale obcas to trva az tych 20 minut. Kedze vacsina ciest (az na vynimky ked je zapcha) mi trva do 20 minut (vratane jazd do 15 minut), tak som to napisal tak, ako som to napisal. Aj ked je to mozno trochu zmatocne, priznavam.
Takze ty navrhujes rovnako rychlo linku ako ma Dubravka teraz s tym, ze vynechas prestupny uzol Patronka, SAV, Hodzovo Nam., Zochova, Aupark a zriadis linku, na ktorej bude minimalny dopyt (takze bude velmi zly interval), zrusis ludom prestupy smerom k biznis centram/pracovnym zonam na vychode BA, presmerujes od velkeho nakupneho centra a zhorsis interval pre usek L83/L84.
* N34 Dubravka - Botanicka Zahrada 13 minut, ale zastavky ma na znamenie, takze treba pridat minimalne +50% = 20. L92 Zoo - Jungmannova 11 minut, uberieme cca minutu, kedze Botanicka zahrada je o nieco blizsie k mostu ako ZOO = 10 minut.
Išli sme z Donnerovej a vysadila ma pri petržalskom Kauflande... Je ale pravda, že boli prázdne cesty kvôli Štedrému večeru No ale tým hlavným dôvodom bol ten zázračný most Lafranconi, ktorí si zaslúžime využívať aj my cestujúci v MHD
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
MatejBA
L"84E" - Dubravka - Karlovka - Lagranconi - Jungmannova - cca 30 minut*
Takze ty navrhujes rovnako rychlo linku ako ma Dubravka teraz s tym, ze vynechas prestupny uzol Patronka, SAV, Hodzovo Nam., Zochova, Aupark a zriadis linku, na ktorej bude minimalny dopyt (takze bude velmi zly interval), zrusis ludom prestupy smerom k biznis centram/pracovnym zonam na vychode BA, presmerujes od velkeho nakupneho centra a zhorsis interval pre usek L83/L84.
* N34 Dubravka - Botanicka Zahrada 13 minut, ale zastavky ma na znamenie, takze treba pridat minimalne +50% = 20. L92 Zoo - Jungmannova 11 minut, uberieme cca minutu, kedze Botanicka zahrada je o nieco blizsie k mostu ako ZOO = 10 minut.