Reply on: munww #218929:
V prvom rade, ak by sa niečo takéto zavádzalo, tak by bolo potrebné úplne prekopať linkové vedenie s tým, že autobusy nahrádzajúce električky by nejazdili uličkami Starého Mesta a obsluha týchto častí by sa riešila minibusmi. Už to tu bolo riešené, že kolóny autobusov na pešej zóne na Obchodnej či Námestí SNP (hranica úplného historického jadra) by nevyzerali ústretovo k turistom. A napríklad na takej Špitálskej, kde máme tri linky, sa bus pruh pri tej úzkej zástavbe nemá kam vojsť. Plus museli by sme počítať s veľmi drahou prestavbou električkového tunela na cestný vrátane technológie spĺňajúcej aktuálne normy. Takže si myslím, že konkrétne cesta na nábreží by to zvládla (navyše by zrejme poklesol význam zastávky Lafranconi, kedže dnes sa tam prestupuje na električku kvôli obchádzaniu kolón v centre - ešte by trebalo zaviesť priamu celodennú linku z Mlynov na stanicu), no vznikli by iné problémy napr. na Staromestskej (zastávka Zochova to nezvláda už teraz).
munww
Spočítal som aký maximálny počet vozidiel prejde zastávkou Lafranconi. V rannej špičke to je za hodinu 30 električiek. Nech ich nahradí 60 kĺbových autobusov, čo je však zvýšená kapacita. Okrem električiek ešte 24 autobusov. Spolu by to bolo 84 vozidiel za hodinu. Keď zvážime fakt, že autobusy často jazdia dva za sebou a spolu otvárajú na zastávkach dvere, ide vlastne o 42 dvojíc za hodinu. Čiže priemerný interval medzi dvojicami busov by bol podstatne viac ako minúta. Aj keď zohladníme určitú neefektívnosť napríklad v tom, že nie vždy by dvojice prešli naraz cez niektoré semafory a pod. Čiže fungovalo by to. Myslím, že frekventovanejšia zastávka by v Bratislave nebola. Hlavný argument takéhoto riešenie je v tom, že busy sa obídu, električky nie.
Na našich radiálach by bol pravý pruh bus pruh. V strede všetky vozidlá, no namaľoval by som na zem bicykle (ak by nemohla byť niekde vedľa cyklocesta) a rýchlosť by som v strednom obmedzil na 40 km/h. Vľavo zúžený pruh s obmedzenou šírkou vozidiel ako majú bežné autá. Úplne v strede zelený pás so stromami.
To je moja vízia riešenia tak o 20 rokov. Dovtedy budú busy na ekologický pohon a naše električky zostarnú. Možno medzitým papaláši nejako vyriešia zápchy a busy sa budú hýbať. Zmení to pohľad na vec.