Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zlomok #218930:
Prosím, nereagujte na neho. Človek, ktorý nemá moc, vzdelanie a vedomosti v oblasti dopravy, ekonómie a demografie tu ide načrtávať svoje vízie podporené slovami ako "možno", "zrejme", "asi", "vraj", "neviem". Poďme do Nového roka s diskusným fórom na úrovni.
Reply on: Mhr1 #218918:
Aké zadelenie vodičov? Čo je DPB nejaký ústav alebo podnik pre autistov, ktorí psychicky nezvládnu nástup na viac ako jednom mieste?
Reply on: munww #218929:
A tie autobusy budú autonómne, bez šoférov?
Prajem dobrý deň. K téme: výlučne busová doprava v Bratislave (čiže bez električiek).
Spočítal som aký maximálny počet vozidiel prejde zastávkou Lafranconi. V rannej špičke to je za hodinu 30 električiek. Nech ich nahradí 60 kĺbových autobusov, čo je však zvýšená kapacita. Okrem električiek ešte 24 autobusov. Spolu by to bolo 84 vozidiel za hodinu. Keď zvážime fakt, že autobusy často jazdia dva za sebou a spolu otvárajú na zastávkach dvere, ide vlastne o 42 dvojíc za hodinu. Čiže priemerný interval medzi dvojicami busov by bol podstatne viac ako minúta. Aj keď zohladníme určitú neefektívnosť napríklad v tom, že nie vždy by dvojice prešli naraz cez niektoré semafory a pod. Čiže fungovalo by to. Myslím, že frekventovanejšia zastávka by v Bratislave nebola. Hlavný argument takéhoto riešenie je v tom, že busy sa obídu, električky nie.
Na našich radiálach by bol pravý pruh bus pruh. V strede všetky vozidlá, no namaľoval by som na zem bicykle (ak by nemohla byť niekde vedľa cyklocesta) a rýchlosť by som v strednom obmedzil na 40 km/h. Vľavo zúžený pruh s obmedzenou šírkou vozidiel ako majú bežné autá. Úplne v strede zelený pás so stromami.
To je moja vízia riešenia tak o 20 rokov. Dovtedy budú busy na ekologický pohon a naše električky zostarnú. Možno medzitým papaláši nejako vyriešia zápchy a busy sa budú hýbať. Zmení to pohľad na vec.
Reply on: Mirtschi #218926:
Bratislava nie je v Ceskej republike, preto tu neplati ceska legislativa.
Reply on: MatejBA #218920:
Nie nevyhnutne. Vies to riesit napr. mensimi zonami, alebo tranzitnou zonou. Napriklad ak by bola tranzitna zona medzi SR a AT + Wolfsthal a Hainburg by boli v roznych zonach, cestovne Bratislava - Hainburg by vyslo na 1,80 (2x zona 100, 1x tranzitna zona, 2x rakuske zony, t.j. 5 zon). Ale samozrejme aj s moznostou prestupu.

Za vypadok trzieb by nemohla az tak cena CL1C, ako skor platnost PCL ci delba trzieb.

Kazdopadne si myslim ze by sa mali hladat sposoby ako zaradit 801 a 901 do IDS BK.
Do pléna: Mohlo by niečo podobné hroziť i v Bratislave? Podla mňa problém budú mať s hlukom potom i iné mestá. https://m.novinky.cz/articleDetails?aId=424748&sznu=u35PQ4296jLxXcev
Reply on: Dispecer #218924:
Ak niekto viete ešte o nejakej linke, ktorá nie je na cp.sk (hlavne na západnom Slovensku) tak prosím napíšte. ? V minulosti tam nebol Blaguss z Bratislavy do Viedne, ale ten tam už viacero mesiacov je.
Reply on: Peon #218923:
V 11/2015 na tom Tescobuse jazdil Mercedes-Benz Vario #NZ-355AT. ? CP tuším na stránke Arrivy nenájdeš, ale na stránke mesta hej.

Na cp.sk nie je veľa liniek...
Reply on: Peon #218921:
Wau, zo Štúrova (aj od železničnej stanice) vraj jazdí bezplatná linka do Maďarska (Ostrihom) do ich hypermarketu TESCO. ? http://www.sturovo.sk/download_file_f.php?id=538037 Vraj ju zabezpečuje Arriva Nové Zámkky, ale na jej webe ju nemôžem nájsť.

Okrem toho vraj stále existuje aj bežná linka maďarského dopravcu [iba cez pracovné dni], ktorá však (na rozdiel od minulosti) už nie je v našom vyhľadávači cp.sk Nevidím tam cestovné (predpokladám, že pri nástupe v Maďarsku sa môže platiť iba vo forintoch). http://www.sturovo.sk/download_file_f.php?id=538038

Na cp.sk takisto nie je ani linka z Komárna do Komáromu. http://www.volan.hu/menetrmezo/228.pdf Tá tam má aj cenník, ale tiež mi nie je jasné či je tam u vodiča v Maďarsku možné platiť iba vo forintoch.
Reply on: Peon #218919:
Ešte doplním čo ma zaujalo na linke ČSAD Uherské Hradište, ktorá umožňuje aj vnútroštátnu prepravu na území Slovenskej republiky. Išli ste tým už niekto?

"Vnitrostátní přeprava osob na území ČR a SR je povolena. Na lince platí individuální ceník, cestující ze Slovenska, na Slovensko a po Slovensku, mohou platit jízdné v Kč i v Eurech." http://www.csaduh.cz/jizdni-rady/000087.pdf

Cenník v eurách majú na str. 5: http://www.csaduh.cz/download/11_cenik-jizdneho.pdf

Ďalej ma zaujalo, že SAD Trenčín pri platbe v hotovosti na vnútroštátnych linkách poskytuje pri zľavnenom cestovnom zľavu iba cca 20 %. ? http://www.sadtn.sk/cms_object/file/1719_tarifa_pal_01012016__cennik_cestovneho__priloha_4_zmluvy_s_tsk.pdf

Pre porovnanie, v Trnavskom kraji je výška zľavy pri zľavnenom cestovnom cca 40 % (tiež sa líši podľa vzdialenosti v km). Tu v IDS BK sa poskytuje jednotná 50 % zľava.
Reply on: Peon #218919:
"Viete si predstaviť, že by na našich linkách 801 a 901 platila bežná tarifa IDS BK (jednorazové aj 24-hodinové ako to majú oni)? "

Nie, kedze by to znamenalo vyrazne lacnejsiu dopravu v Rakusku oproti ich spojom a uz s L901 robili drahoty pri cene €1,5 🙂
Skvelá správa prichádza na Slovensko aj do Rakúska z Kordisu (od 1. 1. 2017):

"Na linkách 104, 910 a v sezóně u přeshraničních spojů i na linkách 555, 580 a 816 se zavádí možnost platit v Kč i v €. Zejména je umožněno platit v Kč i na území Rakouska a Slovenska." http://idsjmk.cz/#lock5290 ?

Z ich infolinky som sa dozvedel aj ďalšie zaujímavosti (resp. v niečom som sa iba uistil):

"od 1. ledna 2017 bude možné na území ČR i SR v lince 910 platit jak v Kč tak v €. Do tohoto data je možné na Slovensku platit jen v €. Cena jízdenky je dána Tarifem IDS JMK (http://idsjmk.cz/cenik/Tarif.pdf), kde je v příloze na str. 26 uvedeno, že cena jízdného z dvouzónovou jízdenku činí 0,80 €. Pokud platíte v €, řidič by měl vrátit v €. Pokud platíte v Kč, řidič by měl vrátit v Kč. Jízdenku si můžete koupit buď předem na vlakovém nádraží za Kč, pak si ho jen u řidiče označíte v označovači, nebo si jízdenku koupíte přímo u řidiče za Kč (nebo od 1. 1. 2017 i za €)."

Ten ich kurz € / Kč je dosť nevýhodný (hlavne 16 Kč / 0,80 €, znesiteľnejšie je 20 Kč / 0,80 € takisto), ale chápem, že s tým majú administratívu a tiež sa nejako musia chrániť pred kurzovými rozdielmi. Je výborné, že aj na linkách na Slovensko a do Rakúska platí bežná tarifa IDS JMK bez nejakých príplatkov. ? Viete si predstaviť, že by na našich linkách 801 a 901 platila bežná tarifa IDS BK (jednorazové aj 24-hodinové ako to majú oni)?

Zaujalo ma tiež, že nezaintegrovaná linka dopravcu Arriva Trnava asi aj naďalej umožňuje na Slovensku platiť iba v € a v Česku iba v Kč (v CP ani Cenníku to uvedené nevidím, ale zisťoval som to emailom v januári 2015):

"Dobrý deň, v smere z Hodonína do Holíča nie je žiaľ možné platiť v EUR, ale len v Kč. Spiatočný lístok nie je možné zakúpiť už v Holíči. Je mi ľúto, ale softwarová aplikácia v strojčeku na lístky od nášho dodávateľa nám uvedené žiaľ neumožňuje."

Ešte viac ma prekvapilo (a vidím to aj na idos.cz) na tej nezaintegrovanej linke dopravcu Arriva Trnava: "Vnútroštátna preprava osôb na území ČR je povolená." V praxi to znamená, že medzi autobusovým nádražím a zastávkou Annenská v Hodoníne prepraví cestujúcich za lístok kúpený u vodiča za 20 Kč. Pre porovnanie: Na zaintegrovaných linkách sa za tú trasu platí 10 Kč - to je nejaká "nepřestupní jízdenka pro 1 úsek". To majú také zložité: Taká jízdenka sa dá kúpiť iba u vodiča? Cena 10 Kč je však logická, lebo toľko sa v Hodoníne platí aj za MHD bez ohľadu na precestovanú vzdialenosť.
Reply on: ufo #218889:
Opäť - bavme sa tu skutočne a nie o zbožných želaniach. Zjavne musia mať obe vozovne trhané služby rozdelené rovnomerne. Ťažko si predstaviť, že by všetky špičky boli v Krasňanoch a žiadne na JD. Ako by sa zostavilo zadelenie vodičov? Určite by k lepšiemu využitiu nových vozov prispelo presun časti do Krasňan, odkiaľ by sa vypravovali na e-3. Ale to je opäť teória, podmienky údržby majú vytvorené na Juráku. Reálne by sa ale mohlo pri mojom návrhu vypraviť z JD o 4 poradia viac oproti dnešku (dnes e-6 = 6; návrh e-8 = 10). Navýšenie by sa pokrylo T3P (sú to predsa najmodernejšie a v 5 prípadoch aj najnovšie vysokopodlažné vozy v BA) a ak si dobre čítal môj príspevok, navrhujem, aby všetky JD poradia na e-9 boli garantované a aby sa výprava nízkopodlažných električiek na e-9 zvýšila aj cez víkend. Ale diskutujme o veciach, ktoré by sa dali reálne urobiť. Fantazírovanie prenechajme na sci-fi.
Najlepšie by bolo vymeniť vozy T3P z JD za T3G z Krasňan. Tým by sa zvýšilo využitie T3P a negenerálkované/nemodernizované - okrem výzbroje - vozy T3G by boli na JD len ako záloha. Ale zasa - reálne: zaškoľovanie krasňanských vodičov. Samozrejme, že v Krasňanoch by T3P mohli slúžiť namiesto najstarších K2S (7101-06), ktoré, až by nabehli km do SP/VP, by sa zakonzervovali a pod strechou zamkli na horšie časy (otvorenie II. časti Petržalky si vyžiada zvýšenú výpravu, samozrejme). Ale opäť: 2xT3P má väčšiu spotrebu ako K2S. Treba to spočítať, o koľko a začať magistrátu posielať informácie, či pokladajú za politicky - teda pred verejnosťou - za únosné, že najmodernejšie (zo starých) a kapacitnejšie 2xT3P nečinne stoja, zatiaľ čo staršie a menej kapacitné K2S (od modernizácie prvých šiestich uplynulo > 15 rokov, sú už teda aj ekonomicky využité/odžité) jazdia. A či je to taký finančný rozdiel, aby si to BA nemohla dovoliť.
Reply on: absurd #218908:
Vlak 4308 - bežná frekvencia cez šk. rok 700 ľudí, dve MJ 643 tam vždy chodia a aj tak zostávajú ľudia na nástupištiach. Tri súpravy dať nemôžeš kvôli dĺžke nástupištia.
Ten excel si vyplň ty dunčík, aby si zistil, aké vlaky sa zrušili v úseku DS-KN na úkor Kvetoslavov.
Od prvej zmluvy sa Regiojetu nikdy nepridali vlkm, len ubrali v zmysle zmluvy.
Reply on: S499.1023 #218897:
1) Ex, či EC z Prahy končiť a začínať v Púchove
2) Sv máš v zmluve, nie je dané, že ZSSK má daný počet vlkm, z čoho Sv sú max nejaké množstvo, ale sú oddelené od os vlkm a nemôžu byť využité pre napr. obratové osobné vlaky (Rex do Malaciek sa späť točili / točia ako Sv, najabsurdnejší je v polohe chýbajúceho taktového vlaku Trebišov - Michaľany vedený Sv bez možnosti viezť ľudí.
3) súhlas
Reply on: MatejBA #218913:
Poprosíť súkromníka ??
Ten by tam tiež nejazdil bez dotácii podobne ako trati 131. Tam je to ešte väčší masaker resp. tlačenka. Tam však pre nedostatočnú kapacitu súprav.

Na 130 momentálne pre víkendový režim cez zimné prázdniny. Keby tam aspoň navýšili kapacitu súprav. Polovičku vagónov majú odstavenú.

Pred pár rokmi to "testovali" aj v DPB keď bol víkendový režim aj cez.pracovné dni medzi sviatkami...
Reply on: Ike #218911:
Toto je aspon celkom zabavne ?
Reply on: Joyki #218912:
Bohuzial jedine bombardovat ZSSK, Min. Dop., spisat peticiu, pripadne v krajnom pripade skusit poprosit sukromnika o prevadzku vlakov (urcite by mal celkom slusnu trzbu pri tak plnych vlakoch ZSSK)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.