Samozrejme, že má a ešte dlho má mať. Praha neustále bojuje s prejazdným profilom - najprv z prakticky nevybočujúcich, 2,2 m širokých dvojosákov na 2,4 m široké T1, potom 2,5 m široké T3 a nakoniec KT8 so vzdialenosťou otočných čapov 7,5 m. Ku zmene došlo s nástupom imperializmu - 14T a 15T sa museli naopak spraviť užšie, aby sa do profilu vošli.
Problémy s oblúkmi súviseli s prejazdovým profilom vozidiel KT8D5 a nemali nič spoločné s rozchodom koľajníc. Plánované hospodárstvo postavili tramvaj s ktorou sa dalo jazdiť iba rovno. To úzkych miest (najmä Prahy) absolútne nevhodnú. Prahu to stálo dlhé roky než odstránila obmedzenia kvôli KT8D5, neviem či ešte nejaké náhodou nemá.
Ked uz bola rec o elektrickach, tak otazka pre expertov:
Naozaj bolo take zlozite vyvinut 1000mm podvozky na KT8(A5) ked uz existovali 1435mm podvozky? Alebo to bola len a len lenivost?
Práveže 92 využíva dosť ľudí v úseku Patrónka/Lamač resp. opačne, nakoľko je to najrýchlejšie spojenie odkedy je to nešťastné zachádzanie 63 k Tescu. A apropo, ako fungujú Borry, tak je dosť využívaná aj na spojenie ŽST Lamač/Bory.
Tiež by ma to zaujímalo, ale to bude #nikdysatonerobilo príslovím. Cez vianočné obdobie si viem svoje, že S60 napr. vlani jazdil už tak neúmerne preplnený, že ľudia vo Vajnoroch smerom na HLST kašlali na to, a ostali na stanici a išli na MHD. V smere von z mesta sa stálo až po Galantu, tak som zvedavý na prvý týždeň nového roku, keď už každý chodí do práce a na skúšky ale stále je interval 2hod. Odvtedy totižto jazdí vlakom viacej ľudí. Ministerstvo vraj doteraz o probléme kapacity okrem smeru na DS nevedelo...
Ešte sa chcem spýtať: Existuje nejaké logické zdôvodnenie prečo iba linka S20 premáva cez víkendy a sviatky (dokonca aj dnes) každú hodinu? Navyše do Trnavy idú každé 2 hodiny rýchliky smer Košice a každé 4 hodiny smer Previdza. S20 aj S60 jazdia cez víkendy každé 2 hodiny. RegioJet smer Dunajská Streda cez bežné víkendy, ale pozerám, že teraz cez Vianoce má takt narušený [v niektorých časoch ide každú hodinu a v niektorých každé 2 hodiny].
Otázka na adminov imhd: S novým GVD tu zmizli pekné prehľadné CP liniek S20, S50 a S60. Budú tu prosím znova a ak áno, tak kedy približne? Vopred vďaka za odpoveď.
Šlo by to aj s jedným, na 6 MW lokomotíve na sústave 3 kV tečú väčšie prúdy. Ale znamenalo by to drahší, ťažší, zložitejší zberač, silovú kabeláž cez celé vozidlo a dva zmetáky sa môžu vždy hodiť - jednak kvôli prípadnej poruche, jednak kvôli kontaktom na troleji.
Nedávno som mal diskusiu na túto tému. Zvažoval som 7,5 min. interval na všetkom, takže mi o pár vozov narástla výprava. Pri rezerve 20% mi to vyšlo tak, že K2 by boli na linke 2 a každom druhom poradí linky 8.
Považujem za chybu že DPB odpredal vozy T3SUCS v dobrom stave, miesto nich mal odstaviť najhoršie K2S. Jediná linka kde K2S môže byť je 2, na ostatných by mali byť dupláky.
K2 dať na 2,6,7 a netreba vymýšlať.
L6 nepochopím, prečo na nej nie sú, tá linka chodí z mesta za meškajúcou L4 prázdna, z KV prázdna za meškajúcimi linkami z Dúbravky...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
JamaVOku