Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fanatikmhd #218826:
Zas sa vyjadruješ k čomusi, čomu nerozumieš? Zas šíriš frámy, bludy a polopravdy?

Ad KT8D5: Skôr, ako čosi múdre napíšeš, zalistuj napríklad v archívoch. Už prototypy KT8D5 MALI mnohočlen. A dokonca mali aj takú vymoženosť ako automatické spriahadlo ESW. Práve pri prototypových skúškach jazdili po Prahe v mnohočlene. Celá prvá séria pre Prahu mala od výroby ESW a mnohočlen, neskôr nahradený spriahadlom s pražskou hlavou. Mnohočlen bol odpájaný na svorkovnici, tzn.: navonok neviditeľný, pretože zásuvky sa tam nemontovali. V prípade výlukovej prevádzky súprav 2x KT8D5 sa len k pôvodnej svorkovnici pripájali klasické T3-kové zásuvky, ktoré sa svorkovali v pôvodných svorkovniciach a núdzovo sa upevňovali viazacími káblovými páskami na prsné železo. Z nich sa potom ťahali klasické T3-kové pupočné šnúry.

Ad K2S: Pán premúdrelý evidentne nepostrehol, že K2S v DPB majú tri rôzne výzbroje:
- ČKD TV 14,
- Alsthom (Cegelec) Progress - analóg,
- Cegelec Progress - digitál.

TV14 je kuplovateľná len s TV 14 a na to, aby skuplovateľná vzájomne bola, musíš mať vytiahnuté 24V ovládacie obvody ako na strane riadiacej (master), tak na strane riadenej (slave), čo v podmienkach DPB spĺňa jedine súprava 2x T3S 7301+7302 a nič iné.

Progress s progressom je vzájomne kuplovateľný rovnako len za splnenia vyššie uvedenej podmienky, navyše len analóg s analógom alebo digitál s digitálom. Navyše musia mať rovnaké regulátory a aj tie musia byť rovnako naladené.

Áno, mnohočlen to ovládať dokáže, pokiaľ tam nejaký je. Na K2S žiaden nie je.

To, čo sa zdá a je principiálne jednoduché, nie je v praxi až také easy.
Potreboval by si tam rozsiahly zásah do rozvádzača, čo by možno nebol ani tak problém technický, ako logistický a časový (náročnosť a pracnosť montáže), ale hlavne legislatívny (schválenie, resp. schválenie zmeny od schváleného typu + homologácie, skúšobnú prevádzku, vyhodnotenie, trvalé povolenie).
Už len vypapierovať to cez bandu 1/6 -novú je to asi náročnejšie, ako to fyzicky na tých vozoch urobiť.

Či by sa vozy hádali alebo nehádali je len (bolo by) vecou konkrétneho (ne)zladenia.
Reply on: S499.1023 #218693:
Ked som si pozeral tie 50 metrove elektricky v Budapesti, vsimol som si, ze aj CAFy aj Combina maju vzdy dvojicu zberacov. To je spotreba pri takych dlhych elektrickach uz taka vysoka, ze je potrebny druhy zberac?
Reply on: Ma178rek #218825:
Pomery ostávajú rovnaké váha/výkon/hmotnosť. Len všetko x2.
Nemajú mnohočlen nie je nejaká neuskutočniteľná vec. Ani KT8D5 nemajú, a za deň v ÚD behali v mnohočlene na výlukách.
Skôr som čakal niečo...prakticky neprevediteľného. Výzbroj zhodná ako T3P, a takže mnohočlen to dokáže ovládať. Kabeláž problémom hádam nie je, takže..max tak svorkovnice? a úprava riadenia pre ovládanie/kontrolu B vozu. Inak, po takej úprave...chápem podmienky DPB..ale po..uff..škaredo to povedať..vzore z Brna T3P+K2S ako súprava? Myslíte, žeby sa vozy hádali?
Reply on: S499.1023 #218824:
minule keď som šiel v K2S ktorá sa silno rozbiehalla strašne to trhalo... takže myslím že by to trhalo ešte viac...
Reply on: Solider #218823:
Prečo by sa s tým malo jazdiť horšie ako so samostatnou K2S?
Reply on: fanatikmhd #218821:
K2S má slabý výkon a na 42 metrov by tam bolo 6 podvozkov, z toho štyri hnané, s tým by sa jazdilo úplne pekelne, horšie, ako so samostatnou K2S, a to už je čo povedať.
Reply on: fanatikmhd #218821:
Už to tu bolo preberané asi stokrát: Pretože K2S nemajú mnohočlenné riadenie.
Ňah, keď tak uvažujem, aj anketa tu teraz je vonku ohľadne l.8. Kapacitne skrátka nestíhame. Tomu rozumiem. Avšak, načo nám sú následne počas pracovných dní K2S? Padla už myšlienka mnohočlenu pre K2S počas pracovných dní? V podstate by najmenšia kapacita bola 2xT3, potom 2xT6, 2xKS, a nakoniec škodule.... Aké sú vlastne "nedostatky" pre fungovanie mnohočlenných K2S? dúfam že dĺžka tam nikde nie je, 42m má hádam už každá zastávka... Vie sa nájsť aspoň 5 "neprekonateľných" dôvodov prečo nie? Či už nie je čo vypravovať?
Reply on: Ike #218808:
https://m.youtube.com/watch?v=k5buvvL2Dqs
OK, budem so svojou temnou mysľou myslieť radšej v jude.
Reply on: zlomok #218801:
? Ak je komentar dostatocne lavicovy a este sa do toho primiesa Rusko v nejakej konspiracnej suvislosti (idealne aj Sulik), tak SME uverejni komentar aj uplne neznamej osobe. Tak hlboko ten platok padol.
Nehovoriac o tom, ze Mesik je znama konspiratorska postava.
Reply on: fanatikmhd #218816:
Neviem teraz, čiu IP adresu myslíš, ale ak moju, tak áno, som to ten istý ja
Reply on: 3pa3ck3 #218815:
Sme ide čoraz viac dole vodou. Ako môžu vôbec dať priestor niekomu, kto si tak zakrýva oči pred faktami? Čo tie elektrobusy z čínskej olympiády, ktoré skončili ako fiasko? Čo tie hybridy od Volva v Tromsø, ktoré preslávil nemenovaný vodič vtipnými historkami na istom portáli? Čo tie všetky ebusy kúriace naftou?
A vôbec, čo dojazd, životnosť, hmotnosť vozidla? Čo dopady výroby (ťažba ropy vs. alkalických kovov)? Prečo sa vyrábajú desaťtisíce nafťákov aj tam, kde s Rusmi nič nemajú?

Prosím, kľudne nech sa rieši, prečo sa DP vybodol na plyn, ale nie ideologicky...
Reply on: 3pa3ck3 #218815:
Neskúšal dakto pozrieť IP adresu autora na smetiaroch a tu?
Reply on: zlomok #218801:
Nemám Piano, ale ráno sa ešte dal prečítať celý zadarmo. Tam boli ďalej iné perly, ako napríklad, že všetky naftové autobusy sa dajú nahradiť elektrobusmi, ktoré už v tisícoch kusov brázdia európske a čínske mestá. Len Bratislava sponzoruje Rusko odberom nafty z jeho ropy...
Reply on: S499.1023 #218804:
Máš pravdu. A na Slovensku ide to tunelovanie na výbornú 🙂 Ale keďže metro má interval 90s, tak tých 5 autobusov bude stačiť aj každých 5min, keďže ľudia budú pracovať doma, a demografia sa bude robotizovať 🙂
Odkedy dokedy v týchto dňoch má vlastne Volkwagen celozávodnú dovolenku? Linka 92 vážne nebude dočasne nijako obmedzená v pracovných dňoch? Nie som si istý ako to bolo v posledných 2 rokoch, ale dávnejšie si pamätám, že premávali cez pracovné dni iba spoje na striedania smien. Vlastne tie boli / sú potrebné počas celozávodnej dovolenky? Celkovo v úseku "Bory Mall - Volkswagen" to bude jazdiť prázdne, možno už od Lamača ak nie od Patrónky.
Reply on: Ike #218808:
Ti garantujem, že človek čo vymyslí vetu "jednu súpravu metra poľahky nahradí päť moderných, ekologických, výkonných, psíkyoživujúcich štvorkĺbových elektrobusov." má myseľ otvorenú maximálne ? ? ?
Reply on: Ike #218809:
Takú odbočku na trafe nemá. Zato jeden tu v diskusii má trafo navinuté teda pekne šialene a dovolím si povedať že má vo vinutí aj skraty.
Reply on: S499.1023 #218804:
Nie tak uplne, kedze za/pred stanicami byva kolajove krizenie, ale je pravda ze nie vzdy ?
Reply on: Ike #218808:
Chcel som napísať v tesserakte

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.