Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #218736:
V žiadnom prípade som nikdy nepresadzoval prerobenie tratí na 1435. Len si myslím, že naše trate sú menej výhodné, električky sú menej stabilné, udržiavanie tratí v dobrom stave stojí viac.
Reply on: munww #218733:
Problém s 1000mm bol naposledy pred nežnou, keď ČKD uprednostňovalo export pred vývojom.
Dnes je doba taká, že rozdiely sú prakticky irelevantné. Stavbu dráhy nemá čo predražovať (pražce sa bežne robia úzke i univerzálne SB8B; uchytenia, koľaje... sa nemenia) pretože kvalitatívne nároky sú rovnaké, traťových strojov existuje hafo lebo úzkorozchodných dráh sú desiatky aj v horách apod. Jediný náklad môžu byť výhybky, aj to skôr preto, že dnes sa už robia na mieru, aby tvorili plynulý oblúk v danom mieste. Vozidlá sa vyrábajú bez problémov (dopadli sme snáď horšie než napr. Praha, Brno či Košice?), prevádzka samotná je na úzkom rozchode dokonca pokladaná za bezpečnejšiu z dôvodu nižšie položeného ťažiska a teda menšej náchylnosti na výkoľaj, takisto prejazd zákrutou pri 1000mm je priaznivejší k zvršku kvôli menšiemu rozdielu "potrebných rýchlostí" pre jednotlivé kolesá. Hádam nejdeme obhajovať 1435 len kvôli tomu, že priama trať môže byť bez dôsledkov o niečo viac vylágrovaná - v BA chceme nosný systém, nie húsenkovú dráhu à la exZSSR.

Pozri si príklad Liberca, ako v 90. rokoch začali prestavbu, koľko peňazí im to zhltlo a ako ďaleko sa za cca 20 rokov dostali. Potom sa pozri na ich vozopark a počet jednokoľajných úsekov, prípadne sa aj prejdi po meste a zhodnoť jeho celkový stav a zodpovedz si otázku, či sa tie peniaze nedali investovať lepšie.
Reply on: MatejBA #218734:
Ďakujem za linky, niečo som sa zase dozvedel. Náš rozchod 1000 mm už považujem za nevýhodnejší len preto, že električky nie sú tak stabilné ako na 1435. Preto ak majú električky jazdiť rovnako rýchlo, trate sú náročnejšie na údržbu.... Ok?
Reply on: MatejBA #218731:
Aha, ďakujem za príspevok. Netušil som, že nevýhodný rozchod, čiže iný ako 1435, no nevýhodný je hlavne menší, je či bol použitý v tak veľa mestách. Všimni si, že v mnohých mestách rozchod prebudovali na 1435. Nepresne som sa vyjadril, chytil si ma za slovíčko, vedel si však čo som chcel povedať. Naše električkové trate nie sú tak výhodné ako tie v mestách s rozchodom 1435. Je to lepšie?
Reply on: munww #218727:
A v com je nevyhodna? Chod sa pozriet do Helsink
Reply on: munww #218727:
A uz tu zacina aj poltretinovat ...

"Úzky rozchod koľajníc má nevýhody oproti iným mestám."

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tram_track_gauges

Elektrickovych 1435mm trati bolo za celu historiu cca 161
A naopak 1000mm trati bolo za celu historiu cca 172

V linku si mozes vyratat aj kolko ich je aktivnych.
Reply on: zlomok #218728:
Prečo končíš a prečo má niekto či zasahovať? Proti komu či čomu?
Veď priznaj druhej strane pravdivé argumenty, vlastné omyly v argumentácii a pod. Je to tak ťažké prekonať vlastné ego?
Ja som svoje argumentačné nedostatky priznal viac krát a posunuli ste ma do neutrálnej polohy. To však neznamená, že neexistujú žiadne argumenty proti budúcim veľkokapacitným električkám. Ty však nechceš priznať žiadny....
Reply on: zlomok #218728:
Tu nepomôže ani Šikansen ?
Prosím rýchlikovú laminátku aby zasiahla. Ja končím.
Úzky rozchod koľajníc má nevýhody oproti iným mestám. Preto výhodnosť električiek nie je taká, ako inde. Priznávate to ako relevantný argument? Ak áno, pozor pri porovnávaní s inými mestami. Opakujem však, že ak väčšina robí niečo špatne nemusíme to opakovať.
Reply on: zlomok #218724:
Vidíš a predsa len si potvrdil moje slová 🙂. Rozchod je na zozname, mal som pravdu.
Ak chceš relevantný zdroj naštuduj si demografiu, vývoj robotizácie a prognózy práce z domu. Potom prídeš na to, že moje slová o tom, že ľudia nebudú v takom počte hromadne cestovať do práce sú pravdivé. No musíš si otvoriť myseľ...
Reply on: Ike #218722:
Zase sa mýliš, ten poznatok mi nechýba
Reply on: Ike #218721:
Ja som mal rozpísanú dlhú reakciu na jeho posledný príspevok, ale zmazal som ju. On je typ ľudí ktorí nepochopia, lebo už vopred majú jasnú odpoveď, potvrdzujúcu ich pocity. Poslednou vetou to úplne zabil. Pletie si príčiny a dôsledky. Korelácia a kauzalita sú dve odlišné veci. Žiaden zo svojich argumentov nepodložil relevantným zdrojom, iba svojou logikou, ale nám neverí a rád by videl zdroje našich tvrdení. V skrini za sebou mám nejaké pekné knižky ktoré sa používajú na výučbu problematiky na vysokej škole v Žiline. Nalistoval by som mu tam nejaké stránky aby si ich prečítal. Na konci kapitoly má aj uvedené zdroje. Obávam sa však že by to bola strata času. Tvrdí že je v neutrálnej rovine, ale pokračuje v rovnakej línii argumentácie ako predtým. "Niečo z toho" čo napísal... Nie, nič z toho neplatí. Sú úplne iné faktory ktoré vplývajú na to koľko stojí stavba trate, ako často musím robiť údržbu, koľko ma to stojí, alebo čo je dôvodom znižovania rýchlosti. Rozchod bude až na konci zoznamu. Lenže to by analytik musel niečo vedieť a keby niečo vedel, tak by nepísal také nezmysly.
Reply on: Ike #218721:
Ak to potrebuješ tak dnes bolo vypravených 94 električiek. Ja som odhadoval 100. Čiže menšie číslo 94 hraje v prospech mojich minulých argumentov. Neviem prečo sa oháňaš presným číslom, vidíš že to nebolo podstatné, no hľadáš čokoľvek aby si mohol kritizovať
Reply on: munww #218719:
Naozaj? A čo si bol? Magnát v hre Transport Tycoon de Luxe? Aj si vyhral? Na to, že "robíš v doprave" a "myslíš mimo box s nadhľadom" Ti chýba základný poznatok a síce, že prvky verejnej dopravy (prímestská, MHD, železničná, ale aj cyklo a pešia) sú spojené nádoby.
Reply on: munww #218715:
Áno, si najbombastickejší dopravný analytik. Síce si za 40 strán príspevkov nedal ani jedno relevantne podložené číslo, ani jeden objektívny fakt a dokonca si nebol schopný nájsť ani počet električiek v BA (hint: je to na tejto stránke a zaberie to asi 3 kliknutia), ale áno, si dopravný analytik.

Boh nás ochraňuj.
Reply on: jokl #218718:
Zase mi tu niekto nový podsúva niečo čo som nenapísal a o čom nediskutujem. Nechaj železnice bokom, píšem len o MHD v Bratislave. To že naše električky majú menší rozchod ako železnice je fakt tragédia. Mal by som na električky iný pohľad. Užší rozchod električiek nespôsobuje len nemožnosť prepojenia so železnicou no predražuje aj samotnú električkovú dopravu. Treba častejšie opravovať trate, či technologicky to robiť lepšie a drahšie, prípadne nechať električky jazdiť pomalšie...atď, niečo z toho.
Reply on: irizar #218716:
Neviem kto je Drahovsky, no ja nerozmýšľam v boxe. Získavanie poznatkov z rôznych vedeckých disciplín pomáha tomu nadhľadu. Po STU som vzdelávanie neskončil, mnoho ľudí má dopravné vzdelanie a pracuje v doprave, no chýba im nadhľad.
V budúcnosti bude menej zamestnaných ľudí a nebudú chodiť do práce viac menej v tej istej dobe. Teraz rozmýšľajte a reagujte ak chcete.
O dopravu sa zaujímam a dá sa povedať, že veľa rokov som v doprave aj pracoval.
Reply on: munww #218715:
Podľa teba zrušiť všetko čo može jazdiť po železnici ...Ako nahradíš TEŽ - tatranské električky ? ? Obhajuješ sa tu ako mudrc sveta, no všetci sa ti tu snažia povedať,len toľko ,že budúcnosť je v koľajovej doprave !! Keby si náhodou šiel po stránkach venovanej sa železnici ,tak sám si všimneš ten pokrok kam všade sa dostala ,nelien di akého vývoja samotného ,ale aj železničným traťiam ako takým ,pod ktoré určite patia aj električkové traťe ...Pre Bratislavu a jej okolie ,je potrebna električka,a možnosť začlenenia sa sa daľšej kolajovej dopravy na dráhy mesta ... t.j...keby sme mali iný rozchod kolajníc,tak určite časť našej električky može jazdiť plynule z mestkej elektičkovej traťe po rozchode ŽSR a spať ...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.