Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: munww #218522:
"napríklad aj vyšším rozdielom medzi platmi vodičov busov a električiek"
A co ti zabranuje zaviest ten "vyssi rozdiel" uz dnes? Mas snad pocit ze ak by bolo vodicov autobusov o polovicu viac, tak by bolo ekonomicky menej narocne im zvysovat mzdy?

Inak pevne verim ze drvivej vacsine vodicov je ukradnuty "rozdiel" a zaujima ich len suma ktoru dostanu oni.
Reply on: munww #218517:
Mal by si možnosť podložiť svoje výroky tom, ako rozumieš MHD a vyargumentovať ma. Môžeme sa stretnúť?
Reply on: munww #218515:
Uveď príklad uspokojivo fungujúcej hromadnej dopravy v meste veľkosti a topológie Bratislavy, ktoré nemá žiadnu koľajovú dopravu.
Reply on: MatejBA #218519:
Samozrejme, no predbiehať sa nemusia. Budú však miesta kde sa budú môcť obísť. Najlepšie by bolo urobiť to tak, že by sa mohli obísť prakticky takmer všade. Aj to sa dá.
Reply on: Ike #218520:
Odbočuješ od témy.
Státie v zápchach má vplyv na atraktivitu povolania, porozprávaj sa s vodičmi autobusov. Niektorým to nevadí, sú to väčšinou tí, ktorí jazdia aj naschvál pomaly a potom vynechajú celé "kolo". Väčšine to vadí preto, že prídu o prestávku na konečnej, kde by si mohli v pohode vykonať svoje potreby, porozprávať sa, pofajčiť, telefonovať, čítať atď, atď....
Vodičov autobusov nahradíš len lepšími podmienkami zamestania, napríklad aj vyšším rozdielom medzi platmi vodičov busov a električiek. Teraz tam veľký rozdiel nie je, je to aj kvôli tomu, že na električkách podnik zamestnáva svojich ľudí, čiže rodinkárstvo.
Reply on: Jojan #218516:
hej, vygúglil som a tu je to podstatné:
Translohr tramways on tyres combine the performances of a guided system with the assets of a tyre-based vehicle: increased braking performance thanks to tyres adherence, quite operation and unique gradient performance (run up slopes of 13%).

Translohr je jednoducho električka na pneumatikách pohybujúca sa elektronickým navádzaním na svojej stope. Jedinými výhodami sú, že tieto vozidlá sú v porovnaní s električkami tichšie, zvládajú strmšie svahy a majú menšiu brzdnú vzdialenosť.

Všetky výhody Translohr voči električkám majú aj autobusy. Translohr je však nepraktický systém a voči autobusom má nevýhodu podobne ako električkay zase v tom, že sa vozidlá neobídu. Jedno stojí, stoja všetky. Naviac to státie by v Bratislave bolo ešte častejšie v porovnaní s električkami, hrozí defekt či zašpinenie alebo iné pokazenie navádzacieho zariadenia.

Čiže Translohr nebol dobrý príklad do tejto diskusie.
Reply on: munww #218508:
Zaujímalo by ma, koľko publikácií a následne citácii máš evidovených v databáze Web of Science. Aký je priemerný impact factor v časopisoch, kde publikuješ, ty "autori sa nezamýšľajú".

A státie v zápchach má na atraktivitu minimálny vplyv. Vodič je v práci, on sa nikam neponáhľa.

S vodičmi autobusov problém je (vzhľadom na vek a finančnú náročnosť). Čím viac vodičov autobusov nahradíme vodičmi električiek, tým lepšie. Ty ideš opačnou cestou. Je to cesta záhuby MHD.
Reply on: munww #218518:
Je ti jasne, ze ked budu autobusy jazdit tak casto, aby nahradili elektricky, a budu mat taky uzky pas na jazdu, ako maju elektricky, ze sa nebudu mat ako predbehnut, ze?
Reply on: S499.1023 #218510:
Môžu, budú v špičke jazdiť častejšie a hlavne budú jazdiť vždy, nie ako stojace električky. SÚČASNÉ busy možno potrebujú o pár centimetrov viac priestoru kvôli bezpečnosti, no pozri na zastávku Blumentálska. Busy sa tam míňajú navzájom a tiež s električkami a medzi obrubníkmi prefičia po koľajniciach rovnako ako električky...
Komfort asi hej, no lacnejšia a spoľahlivejšia doprava je väčší argument...
Navyše kde je komfort v tom, že cestujúci zostane 2 hodiny sedieť v stojacej električke, prípadne musí niekde vyskočiť na cestu do dažďa?
Reply on: S499.1023 #218511:
Neviem či by to malo zmysel pri tvojom výroku, že rozhodne do veci vidíš viac ako ja. Dopredu si o všetkom rozhodol....
Reply on: munww #218508:
Snahy o nejaké nahradenie električky autobusom vo svete už reálne sú, existuje napr. systém translohr, skús si to vygoogliť ale pokiaľ viem, tieto náhrady neboli príliš šťastné riešenie a majú isté nedostatky. Električka musí byť nielen pre kohosi nostalgickú túžbu ale aj z praktického hladiska.
A podobne je to aj s metrom na pneumatikách.
Reply on: Mirtschi #218501:
Zneje logicky čo píšeš, no v tvojom príspevku vidím aj niektré problémové body.
Rušenie električkových tratí a prevádzkovanie čiste autobusovej dopravy bude mať ďalšie finančné výhody v tom, že do veľkej miery odstráni korupciu pri obstarávaní rôznych vozidiel, služieb a všetkých prác súvisiacich s prevádzkou električiek.
Nesúhlasím s tebou, že autobusy by nepostačovali. Ako to chceš zdôvodniť? Autobusy by jazdili v špičke častejšie ako električky, čo by bolo pre verejnosť výhodnejšie. A niky by všetky nestáli ako často robia nespoľahlivé električky...
Reply on: S499.1023 #218507:
Ano, veď to bolo iba nedávno zmenené.
Ale ja som mal na mysli tú pôvodnú trať, čiže úsek Hl.st. - Hlboká cesta.
Ospravedlňujem sa za nepresné vyjadrenie 🙂
Reply on: irizar #218493:
Slávik žiadal ľahký vlak v plytkom tunelY, tento žiada ťažký autobus v oplotenom korYdore.
Reply on: munww #218509:
Mimochodom, kde vidíš vulgarizmus?
Reply on: munww #218509:
Rozhodne do tej veci vidím viac ako ty. Môžeme sa stretnúť a podiskutovať o tom?
Reply on: munww #218508:
Nie, busy nemôžu električky úplne nahradiť. Autobus nedosahuje kapacitu električky, potrebuje viac priestoru, má a bude mať z princípu menší komfort jazdy. Tak to bude počas celého tvojho života. Môžeme sa stretnúť a podiskutovať o tom?
Reply on: S499.1023 #218497:
Zjavne do veci nevidíš a komentuješ, si mimo. Vulgarizmami nikoho nepresvedčíš.
Nie je nedostatok vodičov električiek ako píšeš. Dopravný podnik má zoznam záujemcov o prácu, to že inzerovali a berú napríklad nejakých študentov, nič neznamená. Nebudem tu uvádzať dôvody prečo je to tak, použi mozog a začni rozmýšľať napríklad o rodinkárstve a zamestnávaní len svojich...Je oveľa ľahšie zatrénovať človeka na prácu vodiča električky a záujemcov je dosť.
Vodiči busov chýbajú a sú len veľmi ťažko dopĺňaní ľuďmi z východu. Je to aj preto, že v súčasnosti je práca vodičov busov, často zbytočne sediacich v zápchach kvôli električkám, menej atraktívna...
Nebudem reagovať na nelogické hlúposti osobitne, ani na vulgárne a posmešné snahy niektorých "diskutujúcich" uraziť ma, to sa im nepodarí...Mnohé protiargumenty sú úplne mimo, keďže porovnávajú súčasný stav električiek a busov. Autori sa nezamýšľajú nad tým, ako to možno bude, keď električky nebudú vôbec a v budúcnosti technická úroveň busov bude na oveľa vyššej úrovni. S niektorými argumentami samozrejme súhlasím, súčasná električka poskytuje väčší komfort cestujúcim a okoliu ako bus a pod., to však nepovažujem z hľadiska celkovej výhodnosti a efektivity za podstatné. Naviac mnohé dnešné výhody električiek sa prenesú na busy, v budúcnosti jazdiace v zabezpečených pruhoch namiesto električiek.
Čiže znovu opakujem, že hovorím o tom, čo by sa postupne malo začať robiť v budúcnosti keď nám zostarnú električky a niektorú radiálu bude treba rekonštruovať. Busy budú možno ešte viac stáť v zápchach a bolo by nezmyselné v tom pokračovať. Busy môžu električky úplne nahradiť bez toho aby zostali stáť všetky, ako sa často stáva draho prevádzkovaným a nespoľahlivým električkám.

Reply on: Jojan #218503:
Naopak od hl. st. po križovatku Predstaničné nám. boli zákrytové panely.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.