Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
munww znie ako Mario Sevcik po absolvovani zakladnej skoly.
Reply on: Ike #218461:
Ja riešim MHD
Reply on: Valec #218452:
Tí autori nerozmýšľajú inovatívne z nadhľadu ale len v zabehaných koľajách haha (z pohľadu dopravy)
Reply on: munww #218460:
Ale čo ak sa pokazí vlak medzi dopravňami?
Reply on: Ike #218458:
hovoríme o MHD v meste, vlaky sú iná téma a ja by som ich zatiaľ nerušil 🙂
Reply on: Valec #218456:
Ale no, treba začať s jednou radiálou v čase keď sa budú vyraďovať električky. To si sa tak nadchol mojou myšlienkou že by si na to išiel až tak zhurta?
Reply on: Valec #218456:
Ja by som zrušil aj vlaky.
Reply on: medzernik #218455:
...hej a robiť to každý rok keďže to dlho nevydrží... medzitým treba náhradnú autobusovú dopravu upchatú na ceste spolu s autami....
hluk však nepatrí medzi moje hlavné argumenty
Reply on: munww #218454:
Tak fajn... skúsme tie koľajnice vytrhať, vyskúšame tie zabezpečené bus pruhy a keď to nevyjde... potom budeme hútať nad tým, čo ďalej. ?
Reply on: munww #218454:
Kriste pane choď sa previezť medzi Mladou Gardou a Námestím Biely Kríž, kde to prebrúsili. Tade to nie je počuť, možno tak veľmi jemný hvízgot ako letí električka 55 km/h a ticho preráža vzduch. Stačí poriadne prebrúsiť a podbiť trate a spraviť poradne výhybky.
Reply on: Valec #218451:
Podstatná je rýchlosť a spoľahlivosť a to sa nedá. Čiste autobusovú dopravu v zabezpečených bus pruhoch (namiesto koľajníc) sme predsa nevyskúšali tak ako to môžeme prepočítavať? Náklady podobne, hoci je jasné, že busový vozokilometer je aj pri zohľadnení stavby, opráv a rekonštrukcíí tratí električiek podstatne lacnejší. Rachot električiek predsa všetci počujeme a hlučnosť autobusov sa stále znižuje.
Reply on: Spacer1 #218450:
Dnes hej, no busy sa už vyrábajú elektrické a preto som s touto myšlienkou prišiel až nedávno. Treba pomaly prechádzať na čiste autobusovú dopravu, bude rýchlejšia, spoľahlivejšia, lacnejšia, tichšia...
V rámci témy:
Ďalší projekt, kde autori (zrejme tiež plní predsudkov) navrhujú obsluhu električkovou dopravou.
http://reality.inspiracie.etrend.sk/compass-architekti/cvernovka--vitazny-navrh.html
Reply on: munww #218442:
Podložiť sa to dá napríklad nejaký prepočtom nákladov, meraním hluku a podobne. O tvojej zdravej úvahe si môžem myslieť čo chcem... a keď si budeme bez nejakých hmatateľných kritérií porovnávať názory, tak nikdy sa k výsledku nedostaneme, lebo každý z nás si bude trvať na svojom.
Ak by autobusy jazdili výhradne vo svojich pruhoch a Bratislava by ich mala všade, tak jedinou nevýhodou a dosť podstatnou by bolo pálenie nafty.
Reply on: medzernik #218446:
ja mám argumentov veľa, napríklad:
keby si namiesto električky išiel autobusom jazdiacim vo funkčnom bus pruhu (a električky by neboli) bol by si z Karlovky v Rači v dlhodobom priemere určite rýchlejšie
zabudol si, že električka neobíde električku no bus obíde bus...
Reply on: munww #218447:
#218444 , #218446 a to najdôležitejšie #218441
Električky spomaľujú verejnú dopravu (znovu pridané)

Električky sú príčinou, prečo autobusy v priemere jazdia pomalšie a niekedy vypadávajú (stoja v zápche, meškajú až príde k vynechaniu jázd). Električky zaberajú pruhy na ceste pre seba (často nejazdia vôbec) a tým spomaľujú aj autobusy tlačiace sa v zápche s autami... Keby namiesto električiek boli funkčné bus pruhy, busy by boli rýchlejšie a spoľahlivejšie ako električky. Keď jeden stojí, ostatné ho obídu. Včera popoludní napríklad električky dlho nejazdili na trase do Rače. Neviem čo bolo tentokrát dôvodom, príčin je veľa, električky stoja často.
V Petržalke majú byť úrovňové priecestia, cyklocesta, stačí aby tam došlo k zrážke s autom, bicyklom či chodcom a nosný dopravný systém pre Petržalku zastane. Ďalši príčiny sú nevoľnosť vodiča či cestujúceho, prekážka na koľajniciach, porucha vozidla, trakčného vedenia, koľajníc, mrznúce mrholenie na drôtoch vedenia atď a električky (čo?) ...stoja všetky.
Električková doprava je naviac drahá a pri opravách koľajníc no aj inokedy si tiež vyžaduje náhradnú autobusovú dopravu. Čiže zase treba viac autobusov a vodičov.
Koľajová doprava je stáročia starý a nepružný spôsob dopravy. Električky mali zmysel v minulosti keď ešte autobusy zamorovali živ. prostredie. Teraz sú čoraz ekologickejšie a tichšie ako hrmotajúce električky.
Reply on: munww #218445:
Ak chceš čiste autobusovú dopravu, tak hybaj do Příbramy. Počul som, že si ju tam veľmi "chvália".

Ty hovoríš, že autobusy sú spása na všetko. Veľa šťastia dostať sa ráno autobusom z Karlovej Vsi do Rače v normálnom čase. Kamarátom to trvá ráno autom dlhšie, ako mne električkou.

Áno, električka nechodí do kopcov. To nezvládnu ani tie tvoje super autobusy hnané jednou nápravou. Len som dával protiargumenty k tvojim bezchybným autobusom.

Mimochodom, električka obíde všetky autá aj autobusy, hlavne ak je na samostatnom telese.

Ešte nejaké super argumenty?
Reply on: medzernik #218444:
Medzerník, ty skutočne vôbec nerozmýšľaš nad tým, čo som napísal. Ak stojí električka, stoja všetky. Ak zastane autobus ostatné ho obídu. Namiesto koľajníc treba funkčné (zabezpečené) bus pruhy a čiste autobusovú dopravu.
Preboha veď nepíš o kopcovitovom teréne, tam električky nechodia, čiže nieje čo porovnávať. Busy tam majú šancu ísť, električka by sa po koľajniciach zošmykla a mohlo by to skončiť katastrofálne...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.