To spectre, deko etc..: nechapem preco chcete, aby busy fungovali bez udrzby. Starat sa treba o vsetko. Pome sa starat do toho, aby vozom poskytovali poriadnu udrzbu. Heslo: Oblecme primatora do monteriek!
Inac uplne mimo temy: vcera som bol na tri hodiny v rakuskom Linci. V Linci maju a-busy, t-busy a eliny. Tie a-busy a t-busy nic moc, ale ten trolejbus mi otvoril hubu na dobrych 5 minut. Bolo to Volvo 7000, klbovy, cely nizkopodlazny, tichucky, rychly a proste... fantasticky. Inac zaujalo ma, ze to nema klasicke navijaky vzadu, a dokonca ani palice nema nijako spojene so zadnou stenou. Asi im v Linci palice nepadaju. Nepodarilo sa mi na nete najst fotku Volva 7000 v trolejbusovej verzii, ale v autobusovej je tu.
A mimochodom, vdaka jednej skuske budem mat prazdniny az od 20.9.2001 [zhruba styri dni:-(]...
d3k0: Prepac, ale este jedna novinka tykajuca sa Ikarusu 435 - vozen c. 4831 uz taktiez nemozeme zaradit medzi dlhodobo odstavene autobusy, pretoze dnes premava na linke c. X12. Este ti dnes, alebo najneskor zajtra mailnem.
Este jedna zaujimavost, dnes na linke c. 83 premaval zalozny vozen c. 4805, nahradil ho vozen c. 2831, ale ktory vozen ten zalozak nahradzal, to sa mi zistit nepodarilo.
Nieeee!!! Uz som sa tesil, ze som vsetko precital a zatial pribudli 3 nove prispevky! :)))
Ceco: to som rad, ze sa ti to paci
Turbo: namiesto 13-rocnych Karosackych srotov na prvej a druhej kolone nebude kupene nic, iba preradene vozy z Krasnian...
No hura, konecne mam po skuskach, takze som si mohol pozriet 150 novych prispevkoch a odpovedat:
Jano: To o 2407 som uz v popise vozidiel opravil. Dik.
tulenique/tr3mp: SOR C7.5 bol v ankete preto, lebo SOR B7.5 bol zverejneny na ich stranke len nedavno, takze som o nom nevedel Aj taky Ik405 by sa hodil, ale kedze sa DPB zacal orientovat len na SORy, tak boli SORy - sorry
tr3mp: K tym cestovnym poriadkom na metro.host.sk. Ich autor zrejme netusi, ze odchody zo zastavok sa pocitaju podla troch roznych casovych pasiem, takze ked si porovnas odchody z predposlednej zastavky u nas a u nich, zistis, ze su uplne rozdielne. A to uz nehovorim o tom, ze tam nie su uvedene spoje, ktore nezacinaju priamo na prvej zastavke, ale pripajaju sa na trasu inde (napr. linka 1 pri Technickej univerzite a podobne). Skoda len, ze nam DPB dal len chronometraze elektrickovych liniek, inak by pribudli aj autobusy a trolejbusy. Este sa s nimi chcem o tom dohodnut.
Jano: Info o MHD je na tych cislach, ktore ti uz chalani napisali, ale treba ratat s tym, ze niekedy nebudu prilis ochotni... Rozhodni sa, ci tie informacie chces davat do Diskusneho fora, alebo vymyslime nieco nove (mozes mi mailnut). Vdaka.
Wacky: To, ze si robime srandu zo SORov a Astier si neber osobne. Mne sa Astra (co sa tyka designu) paci, aj ked som pocul, ze je to srot. Koniec koncov aj RT6 sa mi pacila, kym sa nerozpadla... SORy su dobre, ale ako som uz x-krat pisal - nepaci sa mi pomale otvaranie dveri, piskanie pri brzdeni a manualna prevodovka.
Ad. Karosy (B 7xx): Skuste sa odviest s 3181 - cez podlahu vidiet na cestu. Mozno su Karosy zle, ale udrzba je potom 5x horsia. A 3183 - to je uplna hroza. Som si myslel, ze ked ju tak seredne natreli, tak aspon vnutri nieco opravili, ale mylil som sa - guma z podlahy odpadava, sedadla su zlikvidovane, je to proste natrety vrak. 3184 (tolko ospevovany plynovy bus) - v prvom tyzdni premavky som sa nim viezol a uz som objavil hrdzu a este viac som zacal nadavat, ked som zistil, ze jej ani zadne okno neumyli! Mimochdom, namiesto digitalnych transparentov ma iba listy (asi dosli prachy)...
Ad. Ikarusy: 415, 435 = pekne vyzerajuci srot (ked sa neudrzuje), 280 = skaredo vyzerajuci relativne spolahlivy bus (ked sa tiez neudrzuje). Keby sa Ik 280 modernizovali v BBDS alebo v Zlineri, bolo by to ovela lepsie, ako ked sa iba natru v Ustrednych dielnach a za mesiac su uz hrdzave (4929).
Ceco: Revizori chodia kam ich napadne, ale zvacsa na linky, ktore maju dlhsie minutaze medzi jednotlivymi zastavkami.
Andy: Tie sedadla v Ik412 boli otocene normalne, prave dielenski ... (slusne slovo ma nenapada) to otocili tak, ako je to teraz. S anketou mas pravdu, asi by bolo dobre vynasobit tie cisla nejakymi koeficientami poctu prepravenych osob (pozri Clanky > Prevadzkove udaje).
Robin: Este k tomu druhemu polIkarusu (2855) - je to vobec najstarsi Ikarus v Bratislave (z roku 1986 - ak sa nemylim).
Turbo: Hornik (sef techniky na Hrobonke) by ti za tie HN2ky urcite vynadal - on ich neznasa :)))
Jana (a ostatni nahnevani cestujuci): Aj my sme nahnevani na udrzbu vozidiel, ale konkretne poziadavky treba adresovat na zad@dpb.sk alebo 02-59505950, lebo my s dopravnym podnikom nemame skoro nic spolocne (je to uvedene aj na Uvodnej stranke dole). Ale aspon sme o tom podebatovali a ktosi prisiel na to, ktory voz to je
Turbo: Az take velke problemy s linkou 21 by neboli, keby nemala tak trhly interval (20 min). Ked chodila 101, tak mala v sedle 10 min a zvladala to.
Wacky: Byt sukromnikom, tak nasim UD nezverim ani trojkolku a nieto este autobus!
Juro/tr3mp: Ano, ano uvazujete a aj na webe bude taka uvaha (asi 16.7.) vdaka tr3mpovi.
Martin: Ked som takmer pred rokom rozbiehal www.mhd.host.sk, vyhladavanie spojeni bolo mojou prioritou. Ale... Neratal som s tym, aka bude "ochota" zo strany DPB, ked som (neskor uz nielen ja) im chcel ponuknut taketo vyhladavanie spojeni, co je robota v hodnote niekolkych desattisicov. Po tristvrteroku otravovania sa Spectremu podarilo v marci dohodnut sa, ze dostaneme aspon potrebne udaje o elektrickach. Po niekolkych urgenciach a odkazoch typu "to musite ist za panom XY" sme konecne dostali potrebne udaje, takze mame aspon cestovne poriadky elektriciek. Vyhladavanie vsak nie je mozne bez toho, aby sme mali aj trolejbusove a autobusove cestovne poriadky. Ked sa nam nahodou podari ukecat DPB, aby nam poslal aj dalsie udaje, potom mozem zacat uvazovat o vyhladavani.
Juro: Presne to tvrdim aj ja - jediny nater v bratislavskych farbach je na 7785+6 (len keby ta ruzovo-cervena bola cervensia a aj na medziokennych prieckach). Taky nater tu uz raz bol - reklama West.
TBC: Ja som klbak na Zeleznej videl uz vlani (tusim zalozak 4821) a mal dost velke problemy s otocenim sa na konecnej.
Este k cestovnym poriadkom a vyhladavaniu: Urobit cestovny poriadok vobec nie je jednoduche, vzhladom na to, ze linka moze mat x zachadzok, kazdy druhy spoj moze zacinat a koncit uplne niekde inde a este k tomu vsetkemu pre roznu hodinu odchodu platia rozne casy medzi zastavkami. Je to dost dlhy program. Urobit vyhladavanie z hotovych cestovnych poriadkov bude trosku jednoduchsie. Ale co je najhorsie, skutocne neviem podla coho pocita DPB cestovne poriadky, ked su ine v palubaku, v dispecerskych grafikonoch a na zastavkach. Ako je mozne, ze z Hlavnej stanice trva cesta k PKO kazdu chvilu inak (podla ich cestovneho poriadku)? Momentalne si myslim, ze nase cest. poriadky su vierohodnejsie ako tie, co su na zastavkach...
Jozo: To bola nova verzia software pre transparenty. Samozrejme, vsetky vozy to stale nemaju, lebo dnes som napr. videl 32ku len s napisom Hlavna stanica bez vlacika.
Dietatko: Ja sa uz nad tymi dvomi za sebou jazdiacimi autobusmi ani nepozastavujem. To je proste obraz DPB...
Este som si spomenul na toto, tiez to svedci o nasej udrzbe>
Asi pred dvoma rokmi mi brat povedal co sa mu stalo ked siel linkou 20 (vtedy este 61, alebo kolko). Proste z Dubravky do DNV. Dosla mu srot KAROSA B732, z prvej alebo druhej kolony. Ako KAROSY dobre pozname, mala totalne hnedu (hrdzavu) strechu, etc, etc... Bolo vecer, tma a prsalo. Na ceste medzi Technickym sklom a DNV to v streche zapraskalo, zhaslo komplet vnutorne osvetlenie a aj vodicovi panel. Jedine co zostalo svietit bolo vonkajsie osvetlenie. Toto si pmatam. No, a ze este cez tu srechu kvapkalo do vnutra vozidla. Vyborne! "Bomba" voz! Urcite je uz zosrotovany ale aj dnes napriek novym Ik415 premavaju este KArosy B732 ktore su na tom rovnako. Dufam ze sa coskoro kupia nove busy, ktore definitivne tieto vraky nahradia. A nech su to riadne busy, ktore vydrzia fungovat bez udrzby! Je mi jedno ci to budu Karosy, Ikarusy alebo nevem co, ale mali by mysielt tak ako ked stavali Ik280 alebo ine typy, aby stacilo olej a vodu. A naftu samozrejme, ale lepsi by bol plyn.
Heh, tak tomu hovorim "nahoda" - pozeram si tak fotky kratkych Karos a akurat ked som prisiel ku 3184 zgeneralkovanej na zemny plyn, zacala mi do toho hrat Lucie Bila - "Plyn uz syci z trouby ven..." ;-)))
Preco to blika? Mozno to ma zadefinovany len jeden ciel. Ak ich bude viac, tak sa cynicky striedaju.
V tomto smere sa mi najviac paci system na zelezniciach - blizsich stanic hlasia viac. Na hlavnej stanici to vyzera potom asi takto: Osobny vlak 3005 do Bratislava-vinohrady, Bratislava-Raca, Svaty Jur, Pezinok-zastavka, Pezinok, Senkvice, Bahon, Cifer, Trnava, Leopoldov, Piestany, Nove mesto nad Vahom, Trencin, Trencianska Tepla, Puchov, Povazska Bystrica, Bytca a Zilina stoji pri blablabla... Upozornujeme cestujucich, ze blablabla Bratislava-Raca neplati BID a preto su povinny zakupit si cestovny listok.
Totiz.. uvidim na zastavke Zochova autobus cislo 39, ktory podla buse ide na Mlyny cez Trnavske myto. Osobne by som do neho nenastupil a nasiel si taky, co ma nepovlaci po celom centre ale pojde priamo .
to tulenique/ k tomu blikajúcemu cieľu ti môžem povedať, že to zobrazuje nie ďalšiu zastávku, ale významný bod na trase samozrejme vo forme názvu zastávky.Napríklad na linke 61 to bude Hlavná stanica,Račianske mýto,Trnavské mýto, Zimný štadión a tak Ďalej...
#2168: Ja som vo stvrtok videl jeden I435 e.c. 4xxx na linke 88 s novou verziou BUSE na Safku, pozoroval som tieto rozdiely:
1. Na celnom transparente zmizol dvojriadkovy napis cielovej stanice (Po starom: Petrzalka - Ovsiste, po novom: OVSISTE) k tejto uprave neviem zaujat stanovisko ci je to lepsie/horsie
2. Na bocnom transparente bol v prvom riadky ciel linky (Ovsiste spolu s tou sipockou) a v druhom riadku blikal "najblizsi" ciel (asi 1.5 sek. svietil, potom zhasol na asi na sekudnu a takto dookola). Zaujimalo by ma je definovany "najblizsi ciel", lebo ked bus odchadzal so Safka smerom do petrzalky, ako najblizsi ciel zobrazoval BULIKOVA, a pokial viem, najblizsia zasavka je FARSKEHO.
3. Vnutorny transparetn som nevidel, lebo som ten bus videl len zvon.
tot moje postrehy, celkovo sa mi zda ze nastal isty pokrok, hoci dake veci by sa dali urobit lepsie (nechapem preco ten najblizsi ciel blika)
Nazdarte. S tou Zeleznou studienkou to mate pravdu, chodi tam jedna plynofikovana 3*** a jedna 2*** Karosa, hoci doobeda tam chodil klbovy Ikarus alebo Karosa.
V poslednom case vsak na SAVke vidim dve 15Tr na linke 212 hned za sebou... Co je to zac?
A este cosi, vsimli ste si, ze na 6617 - 6626 je tabulka iba 15Tr? (hoci su to 15TrM)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ceco