Posledna veta nie je pravdiva. Vo vlakoch obsadenych vlakovou catou tato vykonava aj kontrolu CL, hoci nie v takej intenzite ako u nas. Ale aspon raz to prejdu.
1) Áno
2) Málokedy (ono niekde na schodoch to neni moc praktické)
3) Áno
Najčajstejšie ich je vidieť v prestupných tuneloch na Mustku, Muzeu, Florenci, je tam totiž vysoká frekvencia ľudí a úzky priestor, z ktorého sa nedá ujsť mimo prepravného priestoru. Plus je to v centre
Pri ÖBB som na S-Bahn-Stammstrecke uz par krat videl, ze kontroloval cely tim pri odchodoch z nastupist. Sprievodcovia su iba na regionalnych vlakoch (dvojposchodaky) a nikdy nekontroluju (praca sprievodcov je iba mavanie na nastupistiach).
Aké autobusy ktorých dopravcov jazdia od utorka do zajtra na NAD za vlaky RegioJet v úseku "Podunajské Biskupice - Kvetoslavov"? V novembri 2013 tam jazdil bus od Doprava Kálmán, ktorý bežne vykonáva iba nepravidelnú dopravu. Písal som o tom v #195516
Po mojich návštevách v Budapešti by som určite v nej neodporúčal cestovať na čierno v metre.
Nekontrolovanie lístkov skoro na každej stanici v centre je veľmi zriedkavé. ideálne je si kúpiť celodenný lístok a mať pokoj...
Opak je napr.Viedeň tam som ešte osobne nezažil žiadnu kontrolu a to tam chodím dosť často. Podobne je to a v ich vlakoch aj keď tam už je frekvencia kontroly vyššia. Väčšinou ma tak skontroluje SK sprievodca niekde za DNV. Pri ceste do Petržalky nehrozí ani to.
No bez lístka by som si aj tak nedovolil cestovať..
V Budapešti nie sú turnikety, a keď aj sú, nie sú v prevádzke. Na M4 sú také panely schopné aj čítať kartu, ale žiadne karty sa nepípajú, zobrazujú len vstup na eskalátory.
V Budapešti teda je možné celkom fajn cestovať na čierno, pretože ak pri vstupe ti nekontrolujú lístky (čo ale dosť často zvyknú), tak pri výstupe po príchode metra do stanice počujem oznam o tom, aby si si pripravil lístok, pretože hore prebieha kontrola - naskočíš naspäť do metra a prevezieš sa na ďalšie stanice, kde bude už výstup zo stanice umožnený bez kontroly. Veľmi veľmi zriedkavo sa chodí kontrolovať po metre, ale musia mať uniformu, takže úniky tržieb v BKK sú dosť výrazné.
Ak metro má poruchu, rieši sa to cúvnutím, ak je to možné, ak má poruchu súprava (zadymenie na M3 v Budapešti pomaly každý deň), tak sa počká na príchod každej súpravy do nejakej stanice a evakuácia dotknutých staníc. Ak je výpadok prúdu, napr. v Londýne sa bežne kráča v tuneli naspäť do stanice, kde máš drevené schody už pripravené.
810zssk