"93 v princípe tiež stratí zmysel" - To ale za predpokladu, že by mala električka po celej trase preferenciu a obnovila sa trať po Štefánikovej. Inak L93 z hľadiska jazdnej doby pre tých, čo bývajú na sídlisku Lúky je ďaleko atraktívnejšia z donedávnej osobnej skúsenosti.
20minút L93 versus 17minút L95 + (minimálne) 17minút L1 aspoň teraz. Pravda po dobudovaní električkovej trate až na koniec Petržalky sa trasa narovná a ušetria sa nejaké minúty, ale L93 zostane zrejme rýchlejšie spojenie.
Jasné, ale to sa bude musieť riešiť aj v prípade dokončenia Filiálky a predĺženia viedenských rexov na Filiálku (aj keď to budú tak dve Šestiny zo súčasnej vzdialenosti BAPe - BANM - HLST.
Inak ktovie ako by to bolo využívané dnes, keby sa RExy predĺžili, nestáli by na ÚNS a boli by zaradené v IDS. Také piatkové spojenie Petržalka - business centrá pri Poluse by mohlo byť atraktívne po dostatočnej propagácii.
Tak tak, dlhé diely sú ako jediné nádejné na kapacitné gumokoly, ale...vzhľadom na kopcovitosť terénu tiež volím verziu elektro gumokolu s vrchným vedením (čítaj trolejbus)... Keď si predstavím nosné linky v Bratislave (centrum-iná mestká časť, tak máme linky 21, 83, 63, 93, 95, 201/202, 78, 75 (samozrejme aj kopec daľších, ale ako názorný príklad)... Pri všetkých uvažovaných radiálach električiek ktoré sú stále a donekonečna predkladané mestu je každá táto linka (pri zahrnutí aj nových tratí) vo viac ako 80% trasy vedená práve koľajovo..... 95 - budúca električka po janíkov dvor, 93 v princípe tiež stratí zmysel (99 z tých pár zastávok povedľa trate dovezie k elebimbam), 83 pri trase pražská-tesco lamač-dúbravka rovnako zanikne, 21 pri predl´žení po bory môže tiež zaniknúť (DNV sa pomaličky tiež rozrastá, a pri investícii vedenia trate priamo do DNV (btw, ZSR tam rovnako planuju svoje zastavky) zaniká 21... nasledne elebimbam trat do (po dopravnej stranke) najhorsie sidliska - dolne hony dokaze nie len uzivit....ale nahradit dosavadne linky 201/202... a zrazu mi ostava z tychto liniek take kvantum clankovych vozidiel....ze aj 41 ci 82 by bola vypravena klbova a furt by ostali clankove vozy + vsetky sola vo vozovniach.
Bratislava ma totiz jeden problem - nechce sa tahat do vysky. Viac a viac bytov, v nizsich a nizsich budovach (neratam teraz novovznikajucu fuxovu ulicu)...teda logicky sa tahame do dialky od centra..a ludia potrebujuj ist do mesta...je pravda, na uslintane metro o ktorom sa bude snivat nemame. Metro potrebuje aspon raz tolko ludi nez je v Bratislave....teda..pokial nenarazime na ropu dakde....Elektricka je vhodny variant.... len treba tahat....a nie len sto kilometrove radialy...ale aj priesecniky (pionierska-nova doba-pri jazere ci zatisie (ZST nove mesto) - tomasikova - prievozska (radiala do prievozu).....
Trojclankove vozidla su sice paradne, o tom potom....ale fakt, maju zmysel pre novotvorene metrobus linky kde ma vlastny koriudor a lieta.....nie na tunajsie vyluky, nie na tunajsiu premavku...a nie pchat na cestu dalsie velke vozidlo. Auta treba vyhnat, a to ani 10clankovy autobus nedokaze.....
Presne tak, ak mám také prepravné prúdy, že mi kapacitne naplnia dvojkĺbový autobus, tak môžem rovno ťahať koľajnice. Výnimku tvoria kopcovité miesta so stúpaním 12% a viac, v tom prípade idem do dvojkĺbových trolejbusov. Také miesta však v BA nemáme.
A kde ho chcete fešáci testovať? ľudia predsa v Bratislave nepotrebujú ani električku, im stačí 18m SORka (viz nutnosť predĺženia l.95 na šafko...)
za b) testovali sa aj bus pruhy, je to super vec sa zistilo.... koniec....
MBCC je náhoda ako sviňa že sa podarilo nakúpiť po "testovaní", avšak toto sa už nezopakuje tak skoro.
DPB nie je ochotné ani debatovať o variante 15m vozidiel (btw, ten postreh keď 15m SU má kapacitu 145+1 a NB18 (18,75m) má kapacitu 150+1)
A za daľšie, možno to je len subjektívny názor, ale miesto skúšania stále kapacitnejšieho autobusu..načo nám je? Ak tam je reálne taký dopravný prúd...nemá zmysel sa baviť o nosnom systéme - električke? Taká 83 by dakedy uživila aj v 3min takte trojčlánkové vozy...ale miesto toho by zmysel malo skôr riešiť odbočkou z dúbravky po pražskej/brnianskej tram trať.....
Ja som Bratislavčan ale zo šotohľadiska sú mojimi domovmi nejaké tri juhonemecké mestá - Mníchov a ľubovoľné dve, ktoré majú v mene Berg/Burg a premávajú v nich električky (Nürnberg, Augsburg, Würzburg, Freiburg, Heidelberg).
Som predsa Košičan (prvý domov, hoc sa tam tak necítim) a po Prešove. ? Soľnohrad som navštívil zatiaľ žiaľ len raz, snáď bude viac príležitostí, až sa konečne spakujem do Šalingradu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
zlomok