Reply on: zlomok #217689:
Tak tak, dlhé diely sú ako jediné nádejné na kapacitné gumokoly, ale...vzhľadom na kopcovitosť terénu tiež volím verziu elektro gumokolu s vrchným vedením (čítaj trolejbus)... Keď si predstavím nosné linky v Bratislave (centrum-iná mestká časť, tak máme linky 21, 83, 63, 93, 95, 201/202, 78, 75 (samozrejme aj kopec daľších, ale ako názorný príklad)... Pri všetkých uvažovaných radiálach električiek ktoré sú stále a donekonečna predkladané mestu je každá táto linka (pri zahrnutí aj nových tratí) vo viac ako 80% trasy vedená práve koľajovo..... 95 - budúca električka po janíkov dvor, 93 v princípe tiež stratí zmysel (99 z tých pár zastávok povedľa trate dovezie k elebimbam), 83 pri trase pražská-tesco lamač-dúbravka rovnako zanikne, 21 pri predl´žení po bory môže tiež zaniknúť (DNV sa pomaličky tiež rozrastá, a pri investícii vedenia trate priamo do DNV (btw, ZSR tam rovnako planuju svoje zastavky) zaniká 21... nasledne elebimbam trat do (po dopravnej stranke) najhorsie sidliska - dolne hony dokaze nie len uzivit....ale nahradit dosavadne linky 201/202... a zrazu mi ostava z tychto liniek take kvantum clankovych vozidiel....ze aj 41 ci 82 by bola vypravena klbova a furt by ostali clankove vozy + vsetky sola vo vozovniach. Bratislava ma totiz jeden problem - nechce sa tahat do vysky. Viac a viac bytov, v nizsich a nizsich budovach (neratam teraz novovznikajucu fuxovu ulicu)...teda logicky sa tahame do dialky od centra..a ludia potrebujuj ist do mesta...je pravda, na uslintane metro o ktorom sa bude snivat nemame. Metro potrebuje aspon raz tolko ludi nez je v Bratislave....teda..pokial nenarazime na ropu dakde....Elektricka je vhodny variant.... len treba tahat....a nie len sto kilometrove radialy...ale aj priesecniky (pionierska-nova doba-pri jazere ci zatisie (ZST nove mesto) - tomasikova - prievozska (radiala do prievozu).....
Trojclankove vozidla su sice paradne, o tom potom....ale fakt, maju zmysel pre novotvorene metrobus linky kde ma vlastny koriudor a lieta.....nie na tunajsie vyluky, nie na tunajsiu premavku...a nie pchat na cestu dalsie velke vozidlo. Auta treba vyhnat, a to ani 10clankovy autobus nedokaze.....
S499.1023
Ad viacsystémová lokomotíva: Keďže Taurus verie C už je schválený s istými obmedzeniami aj na SK, tak by nebol žiadny problém, len je tu strašidlo národných dopravcov zvané KEVy (vyrovnávacie kilometre)