Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zlomok #217689:
Tak tak, dlhé diely sú ako jediné nádejné na kapacitné gumokoly, ale...vzhľadom na kopcovitosť terénu tiež volím verziu elektro gumokolu s vrchným vedením (čítaj trolejbus)... Keď si predstavím nosné linky v Bratislave (centrum-iná mestká časť, tak máme linky 21, 83, 63, 93, 95, 201/202, 78, 75 (samozrejme aj kopec daľších, ale ako názorný príklad)... Pri všetkých uvažovaných radiálach električiek ktoré sú stále a donekonečna predkladané mestu je každá táto linka (pri zahrnutí aj nových tratí) vo viac ako 80% trasy vedená práve koľajovo..... 95 - budúca električka po janíkov dvor, 93 v princípe tiež stratí zmysel (99 z tých pár zastávok povedľa trate dovezie k elebimbam), 83 pri trase pražská-tesco lamač-dúbravka rovnako zanikne, 21 pri predl´žení po bory môže tiež zaniknúť (DNV sa pomaličky tiež rozrastá, a pri investícii vedenia trate priamo do DNV (btw, ZSR tam rovnako planuju svoje zastavky) zaniká 21... nasledne elebimbam trat do (po dopravnej stranke) najhorsie sidliska - dolne hony dokaze nie len uzivit....ale nahradit dosavadne linky 201/202... a zrazu mi ostava z tychto liniek take kvantum clankovych vozidiel....ze aj 41 ci 82 by bola vypravena klbova a furt by ostali clankove vozy + vsetky sola vo vozovniach.
Bratislava ma totiz jeden problem - nechce sa tahat do vysky. Viac a viac bytov, v nizsich a nizsich budovach (neratam teraz novovznikajucu fuxovu ulicu)...teda logicky sa tahame do dialky od centra..a ludia potrebujuj ist do mesta...je pravda, na uslintane metro o ktorom sa bude snivat nemame. Metro potrebuje aspon raz tolko ludi nez je v Bratislave....teda..pokial nenarazime na ropu dakde....Elektricka je vhodny variant.... len treba tahat....a nie len sto kilometrove radialy...ale aj priesecniky (pionierska-nova doba-pri jazere ci zatisie (ZST nove mesto) - tomasikova - prievozska (radiala do prievozu).....

Trojclankove vozidla su sice paradne, o tom potom....ale fakt, maju zmysel pre novotvorene metrobus linky kde ma vlastny koriudor a lieta.....nie na tunajsie vyluky, nie na tunajsiu premavku...a nie pchat na cestu dalsie velke vozidlo. Auta treba vyhnat, a to ani 10clankovy autobus nedokaze.....
Reply on: fanatikmhd #217688:
Presne tak, ak mám také prepravné prúdy, že mi kapacitne naplnia dvojkĺbový autobus, tak môžem rovno ťahať koľajnice. Výnimku tvoria kopcovité miesta so stúpaním 12% a viac, v tom prípade idem do dvojkĺbových trolejbusov. Také miesta však v BA nemáme.
A kde ho chcete fešáci testovať? ľudia predsa v Bratislave nepotrebujú ani električku, im stačí 18m SORka (viz nutnosť predĺženia l.95 na šafko...)

za b) testovali sa aj bus pruhy, je to super vec sa zistilo.... koniec....

MBCC je náhoda ako sviňa že sa podarilo nakúpiť po "testovaní", avšak toto sa už nezopakuje tak skoro.
DPB nie je ochotné ani debatovať o variante 15m vozidiel (btw, ten postreh keď 15m SU má kapacitu 145+1 a NB18 (18,75m) má kapacitu 150+1)

A za daľšie, možno to je len subjektívny názor, ale miesto skúšania stále kapacitnejšieho autobusu..načo nám je? Ak tam je reálne taký dopravný prúd...nemá zmysel sa baviť o nosnom systéme - električke? Taká 83 by dakedy uživila aj v 3min takte trojčlánkové vozy...ale miesto toho by zmysel malo skôr riešiť odbočkou z dúbravky po pražskej/brnianskej tram trať.....
Reply on: Marek1978 #217686:
Na vynimku pocas testov tak ako v Prahe ?
Reply on: Marek1978 #217685:
mohlo by prist aj k nam na testy, ale asi najprv bude treba upravit zakon.
Reply on: Mirtschi #217680:
Vzhľadom na to, že ani jeden 22Tr nie je pojazdný, tak nieto divu ? .
Reply on: Davidoshmhd #217681:
Ja som Bratislavčan ale zo šotohľadiska sú mojimi domovmi nejaké tri juhonemecké mestá - Mníchov a ľubovoľné dve, ktoré majú v mene Berg/Burg a premávajú v nich električky (Nürnberg, Augsburg, Würzburg, Freiburg, Heidelberg).
Reply on: S499.1023 #217678:
Som predsa Košičan (prvý domov, hoc sa tam tak necítim) a po Prešove. ? Soľnohrad som navštívil zatiaľ žiaľ len raz, snáď bude viac príležitostí, až sa konečne spakujem do Šalingradu.
Reply on: afeno #217666:
Na 22Tr v Ustí šťastie nemám, k viděnou sú vozy s karosériou Solaris krátké i klbové, potom 15Tr(M).

Reply on: S499.1023 #217677:
Fixná idea súvisí s jeho detstvom a keby to ideálne stihol tak aj s odvďačením sa jeho rodičom, lebo oni bývajú na Jelačičovej (a tam aj Ivo vyrastal)...
Reply on: Davidoshmhd #217670:
Po Prešove a ...? Soľnohrade?
Reply on: Ike #217654:
Samozrejme, že Filiálka je blbosť, to len Zrovnal má nejakú fixnú ideu.
Ad viacsystémová lokomotíva: Keďže Taurus verie C už je schválený s istými obmedzeniami aj na SK, tak by nebol žiadny problém, len je tu strašidlo národných dopravcov zvané KEVy (vyrovnávacie kilometre)
Reply on: piggee #217672:
Co hovoril Jancura o "transparnentnosti financovania" a ako s tym suvisi cokolvek v tom videu debaty dvoch nekompetentnych osob?
Reply on: Peon #217665:
K čomu dospeli okrem toho, že obaja nie sú dopravní analytici?
Plus spomenuli súbežnosť a debilitu Slovak Lines, wau. ?
Reply on: Davidoshmhd #217670:
tak to sa #602 a #603 tak skoro generálky nedočkajú...
Reply on: afeno #217666:
vďaka, tá druhá fotka ma zaujala - prvýkrát som videl odstrojený kĺb ?
Reply on: Peon #217665:
Zeby to o tej "transparentnosti" financovania, co hovoril Jancura neboli az take reci? ?
Reply on: 810zssk #217667:
Mna zaujala ta cena 1,8 mega za dispecerske centrum. By ma zaujimalo, ake technologie to bude zahrnat, ci to bude mat vlastny satelit na obeznej drahe zeme, lebo podla ceny zrejme ano. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.