Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andy #21740:
No Solaris ma i 10 metrovou variantu. Rekl bych ze vysledny uspory na snizeni trvalych skaldovych zasob, vybaveni dilen , a skoleni personalu jsou vetsi jak nakup levnejsich vozu . Takovej rozdil tam nebude.
Reply on: J #21736:
A co ked napriklad SOR bude ponukat len 10 a 12 metrove vozy, lenze tie budu vyrazne vyhodnejsie oproti inym znackam? Na 15 a 18 sa potom vyberie napr. Solaris. Ale podla mna tiez samozrejme bude najlepsie ked bude vsetko rovnake.
Reply on: J #21737:
myslim ze linka 31 stoji na trnavskom myte rozumne - si predstav zeby stala tam co ty uvadzas, kolko ludi by do nej nastupilo s tym ze chcu ist rovno ? a kolko ludi by muselo stat potom niekde medzi zastavkou linky 39 smerom do mlynskej a 31 ? (pretoze to su prekladane linky a od trnavskeho myta az do mlynskej maju identicku trasu !)
Reply on: Sarko #21735:
Nie celkom -- pre odbocenie zo Sancovej na Kriznu, ktore teraz pouziva L31, je tam odbocovacia "spojka" (ospravedlnujem sa, ale netusim, ako sa to odborne nazyva), takze bus v skutocnosti nevybera taky ostry uhol. Keby chceli upravit zastavku elektriciek, museli by ju podstatne skratit.

Inak dve otazky: Preco pod Novym mostom este neskratili ten ostrovcek pred nastupistom c. 4 (ak je c. 4 to, odkial chodi L90)? Spravili tam sice "najazdy" na ten ostrovcek, aby si pri odbacani L90 nepresekla gumy, ked to nedokaze vybrat a ide kolesami cez, ale pripada mi to absurdne -- ved tam nikdy nestoji viac, nez jeden klbak, tak preco to rovno neskratit.

A druha -- co vlastne brani SORu, aby dali do busov lepsi dverovy system? Cena?
Andy: Ak hovoríte o L31 na Trnavskom, tak čo keby stála na zastávke pre trolejbusy a 61, 74 a nemusí si nič nadbiehať. Jej trasa by sa nezmenila, len zastávka by bola inde.
Reply on: Andy #21729:
No bola by to tá najväčia chyba, čo by DPB spravil za posledné roky. Pretože, rôzne typy autobusov znamená vyššia obstarávacia cena, vyššie prevádzkové náklady. Apoň dúfam, že vyhlásia jeden tender pre všetky typy busov (10, 12, 15, 18)

SOR však tie dvere ešte nespravil.
Reply on: Andy #21731:

Aky pristresok? Mas ma mysli ten podchod? Viem, ze je tam ostry, len 45° uhol, ale tak ako vie odbocit pred tym pristreskom, tak isto si podla mojho nazoru bude vediet nadist a odbocit za pristreskom.

Neviem v akej blizkosti sa ten pristresok ku hrane krizovatky nachadza, ale z KE to mam daleko, takze pripadnu obhliadku rad prenecham niekomu inemu 😉.

Ku roznorodosti typov vozidiel, tak ako tu uz bolo povedane, je v zaujme DP, aby mal co najmensiu rozmanitost vozidloveho parku. Ked sa spomenu 2 zakladne veci - servis a suciastky, hadam bude kazdemu vsetko jasne.
Reply on: Vladimír #21732:

K trojičkám ešte toľko, že Praha má momentálne mimoriadnu šancu skúšobnými jazdami na barrandovskej trati ich prevádzku otestovať. Košice od 04/1979 až do ostrej prevádzky (1.7.1979) denne testovali 4 súpravy 3xT3 a doladili menšie nedostatky. Len veľmi malý počet zastávkových ostrovčekov potreboval rozšírenie, pretože väčšina zastávok bola kapacitne stavaná pre dve súpravy, ale aj napriek tomu má väčsina zastávok cca 75m, takže okrem jednej 3xT3 vojde do zastávky ešte jedna súprava alebo KT8.
Neo, J: ta zastavka DNV sidlisko sa da v pohode urobit, ked sa ide po tej ulici, co ide popri trati (myslim , ze sa vola J. Ponicana) tak tam je asi o 300m dalej v smere do dediny ta ulica na urovni trate, niekde dokonca aj vyssie. A je tam aj miesto, keby tam niekto chcel urobit obratisko busov.
Reply on: J #21724:
Aké páky? Košice si zažiadali o výnimku a po splnení určitých podmienok ju dostali. Aspoň jedným sa Košice môžu hrdiť (mohli), a to že o trojičkách tam nikto nikdy nehovoril, že sa to nedá, že sa to nikdy takto nerobilo...

Re #21729 Andy: Nemusí byť jeden výrobca na všetky typy autobusov, ale je V ZÁUJME DPB, aby to jeden výrobca bol.
Reply on: Sarko #21730:
Chod sa tam pozriet, ako moze ten autobus tam zabocit? Vsak ten pristresok by museli zburat, keby si to chcel tak.

Re #21730 Sarko: Isteze by som nechcel aby bol kazdy typ vozu inej znacky, ale keby to bolo nutne, tak neni problem.
Reply on: Andy #21729:

Tak ako ostatne linky '-).

To s tym pestrym vozidlovym parkom v odpovedi pre J hadam nemyslis vazne. To uz rovno mozes ist systemom, co kus, to ina znacka 🙂.
Reply on: Sarko #21663:
Ale ako by tam zabocila linka 31?

Re #21667 Vladimir: My mame take linky, v ktorych je vzdy viac ako 20 rakovin...

Re #21687 J: A to je dane, ze musi byt jeden vyrobca pre vsetky typy autobusov? To nemoze vyhrat napriklad na 12-metrove sragora, na 15-metrove Solaris a na 18-metrove MAN?

Re #21701 galiyosha: V BA boli na elektricke 7910 isty cas nainstalovane podobne oznacovace od firmy Mikroelektronika, a vyzerali takmer rovnako a zobrazovali aktualny cas.

Re #21707 galiyosha: No pokial by to bolo take iste ako TAM BUS, tak by som to velmi privital. DPB by mozno privital aj vodikovy pohon 🙂

Re #21708 J: Nie, to su ine, lebo na nich je aj cas. Ale neviem ci uz aj tak nie su demontovane..

Re #21709 J: Preco nie SOR? SOR je pre cestujucich velmi atraktivne vozidlo. Keby urobili dvere, bolo by to super. Co ti na nom vadi?

Re #21709 J: Ale este ani nevies, ze ci vobec ta 21Tr bude v BA niekedy premavat s cestujucimi 🙂

Re #21713 neo: Jeden kus 21Tr, ktory sa bude homologizovat, a vobec nie je jasne, ci bude niekedy s cestujucimi premavat.. A nikto z DPB nevie co vlastne objednali(interier a spol)..
Reply on: m@rtin #21722:

Prahe by som prevádzku trojičiek vrelo odporúčal. Ak DPP požiada o výnimku zo zákona (podobne ako v prípade Košíc v roku 1979) a upraví niektoré zastávky. Už hádam nič viac netreba meniť, tak by som nevidel dôvod, prečo by trojičky nemohli premávať. Trojičky by sa mohli nasadiť na linky, kde nie je možné už viac skrátiť interval.
Neviem kde vznikol napis "Doma by ta ...", no ja som ho na plastovej tabulke cital este kym Igorko jazdil. A az nedavno som ho videl myslim v 2015.
Reply on: Spectre #21723:
To mi je viac ako jasne, ale tendre na Slovensku sa IMHO nerozhoduju prave optimalne. Ja mam tiez pocit, ze Mercedes by sa sem nehodil kvoli cene nahradnych dielov -- Solaris alebo MAN su v tomto asi lepsi, ale nie som odbornik a v danej oblasti nemam prehlad, takze je to len moj subjektivny (a mozno mylny) dojem.
Reply on: m@rtin #21722:
Takže DPP nikdy nebude kupovať eliny dlhé napr. 42 metrov? Také Combino.
neo: Neboj sa oni tú zastávku vymyslia. ani Vinohrady nie sú na úrovni terénu.

m@rtin: Po povodniach na tie X-A a tomu podobné by som dal trojičky. Okrem iného, myslím, že Praha má páky ako zmeniť normu. Veď v nemecku jazdí už 45m elina, nie?

Vladimír: Jasne, že nie. Najdôležitejšie sú podmienky prevádzky, spotreba, etc.
Reply on: galiyosha #21721:
Pozri. DPB musi pri vybere rozhodovat nielen vzhladom na cenu, ale aj vzhladom na dostupny servis, ceny dielov, buduce udrzby atd. Ked sa toto vsetko naozaj objektivne zvazi, tak nemusi vyjst zrovna ten najlacnejsi.
Vladimír:
Víš moc dobře, že provoz trojičček v Praze nejde a to z důvodů:
-současný zákon neumožňuje provozovat tramvaj delší jak 40 metrů.
-v pražské tramvajové síti je vyloučený provoz trojiček kvůli zastávkám.
-Nedovedu si představit předělávat celu síť vč. vozoven na provoz trojiček.

A když už jsme u toho, na jakou linku by jsi ty osobně nasadil trojičky?

Je to kravina, možná tak na 22.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.