Myslím, že preháňaš. Podľa mňa úplne stačí piktogram vozíka pri druhých dverách, žiadne ďalšie nálepky netreba. Ďalej tu už musí zasiahnuť nie dopravca, ale inteligencia samotného cestujúceho.
A prečo úplne nové B961, 951, Slintyhnusy 12 mn i 18 m ani Solarisy fotobunku nemajú? Isteže NIE JE povinná fotobunka. Povinná je ochrana proti zovretiu cestujúceho krídlami dverí a tá sa predsa dá realizovať aj inak.
I.
Tak to je už hádam problém tej babky, že si volí menej výhodný variant. Za Prešov by som povedal, že sa mi zdá, že v NP busoch sa dôchodcovia postupne preorientúvajú na stredné dvere.
Iste, za predpokladu, že Citaro nebude mať fotobunku, budú musieť byť tie dvere logicky tiež ovládané vodičom .
Čo sa týka tých starších ľudí, Andy to napísal veľmi trefne. Tá "babka" bude vždy nastupovať cez prvé dvere a sedadlá na nízkej podlahe sú až ďalej vo vozidle. Takže realita potom vyzerá tak, že tá "babka" si najprv vôbec nesadne, počká na ďalšiu zastávku, kde bude autobus stáť a až potom sa buď vyštverá na sedadlo so schodom alebo sa prederie ďalej do vozidla a sadne si na sedadlo na nízkej podlahe. Mám osobnú skúsenosť s mojou starou mamou, takže viem, o čom hovorím.
O poslednom odstavci by sa dali popísať hádam aj romány . Ja som si nechtiac vypočul debatu dvoch chalanov a jeden tvrdil, že naša preslávená T3 Mod #359 je dovezená z USA
Elina je rovnako siroka ako bus, takze v tomto smere nie je problem. Problem bude zrejme len po organizacnej stranke.
Re #21656 Andy:
Aka celkova rekonstrukcia? Staci predsa urobit vpust na elektrickovu trat, pripadne este vodorovne dopravne znacenie. V pripade trolejbusov by to bolo tazsie, na zachadzanie k elektrickovej zastavke by sa by sa muselo usposobit aj trolejove vedenie.
Predstav si, že nám do Prešova prišli Karosy B961E, ktoré nemajú lepené sklá
Re #21646 J: Ak je pravda, že dodávaeľ odmietol na želanie zákazníka odstrániť fotobunku, tak môže ísť aj so svojím Mercedesom dočerta. Fotobunka je nezmysel a nevyžadujú ju žiadne slovenské normy.
Re #21647 fobust: Nebesia! A kĺbový SOR bude mať koľko dverí? Sedem?
Re #21649 Sarko: Faktom zostáva, že prezentované Citaro možnosť ovládania trerích dverí vodičom nemalo.
Re #21652 Andy: Tak si "babka" môže vybrať sedadlo, ktoré je na nízkej podlahe a nemusí sa štverať. Takýchto sedadiel má napríklad Trollino 12 až desať.
Súhlasím, čo sa týka exkluzivity vozidiel. "Vlčák" (heh, začínam si zvykať na výraz... ) si takmer vôbec neuvedomuje značku vozidla. Sám som šokovaný, aké všelijaké fámy kolujú po Prešove v súvislosti so Solarisom. Jeden známy sa ma pýtal, či je to Mercedes alebo Opel, že je to vraj nádherné a dokonalé vozidlo Keď som mu povedal, že je to poľský Solaris, bol prekvapený. Minule tiež jeden šťastný otec vykladal synovi, že je to nemecký autobus. A to prosím pekne po Prešove už pár rokov behajú NP Renaulty. Preto, a to nechcem BA nijako zhadzovať, nechcem ani pomyslieť na úžas Bratislavčanov nad prípadným Solarisom, ktorý by im raz prišiel namiesto Karosy B732.
pista> ked budes mat tu fotku vyvolanu a nascanovanu, nemohol by si mi ju plz poslat na mail? Vdaka. Zhanam totiz fotku 1301, kedze je to moj oblubeny voz a COLOR ma fotku, ale nema funkcny scaner. A nezverejnuj ju. OK?
J> inak chcem ti len povedat, ze ked dojde voz na Slavicie udolie ako 31 ma 6-7min. a ma odchod ako 39, tak mi plz povedz, kedy si ma ist kupit to jedlo na Mlynoch ak tam kvoly zapche dojde s meskanim 4min.? To sa ani vypotrebovat nestihne.
A este posledna vec, robil prve kolo.
Sarko
Ja som to myslel samozrejme z humornej, nie informačnej stránky a dal som tam pre istotu aj usmievacika .