Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: JK #21655:

Elina je rovnako siroka ako bus, takze v tomto smere nie je problem. Problem bude zrejme len po organizacnej stranke.

Re #21656 Andy:
Aka celkova rekonstrukcia? Staci predsa urobit vpust na elektrickovu trat, pripadne este vodorovne dopravne znacenie. V pripade trolejbusov by to bolo tazsie, na zachadzanie k elektrickovej zastavke by sa by sa muselo usposobit aj trolejove vedenie.
Reply on: Sarko #21651:
V Nitre jazdia mestske Mercedesy O 345 a tiez aj klbovy O 345G
Reply on: m@rtin #21642:
Predstav si, že nám do Prešova prišli Karosy B961E, ktoré nemajú lepené sklá 😎

Re #21646 J: Ak je pravda, že dodávaeľ odmietol na želanie zákazníka odstrániť fotobunku, tak môže ísť aj so svojím Mercedesom dočerta. Fotobunka je nezmysel a nevyžadujú ju žiadne slovenské normy.

Re #21647 fobust: Nebesia! A kĺbový SOR bude mať koľko dverí? Sedem? 🙂 🙂 🙂

Re #21649 Sarko: Faktom zostáva, že prezentované Citaro možnosť ovládania trerích dverí vodičom nemalo.

Re #21652 Andy: Tak si "babka" môže vybrať sedadlo, ktoré je na nízkej podlahe a nemusí sa štverať. Takýchto sedadiel má napríklad Trollino 12 až desať.

Súhlasím, čo sa týka exkluzivity vozidiel. "Vlčák" (heh, začínam si zvykať na výraz... 🙂 ) si takmer vôbec neuvedomuje značku vozidla. Sám som šokovaný, aké všelijaké fámy kolujú po Prešove v súvislosti so Solarisom. Jeden známy sa ma pýtal, či je to Mercedes alebo Opel, že je to vraj nádherné a dokonalé vozidlo 🙂 Keď som mu povedal, že je to poľský Solaris, bol prekvapený. Minule tiež jeden šťastný otec vykladal synovi, že je to nemecký autobus. A to prosím pekne po Prešove už pár rokov behajú NP Renaulty. Preto, a to nechcem BA nijako zhadzovať, nechcem ani pomyslieť na úžas Bratislavčanov nad prípadným Solarisom, ktorý by im raz prišiel namiesto Karosy B732.
Reply on: frenky #21659:
hop, tak nerobil prve kolo. Ale prvu 39 z Ruzinova...
pista> ked budes mat tu fotku vyvolanu a nascanovanu, nemohol by si mi ju plz poslat na mail? Vdaka. Zhanam totiz fotku 1301, kedze je to moj oblubeny voz a COLOR ma fotku, ale nema funkcny scaner. A nezverejnuj ju. OK?

J> inak chcem ti len povedat, ze ked dojde voz na Slavicie udolie ako 31 ma 6-7min. a ma odchod ako 39, tak mi plz povedz, kedy si ma ist kupit to jedlo na Mlynoch ak tam kvoly zapche dojde s meskanim 4min.? To sa ani vypotrebovat nestihne.
A este posledna vec, robil prve kolo. 🙂
Dodavatel si sam musi vyriesit dilemu. Bud fotobunka, alebo Citaro. Pripadne musi byt v cene aj "natlacovac" cestujucich.:)

M@rtin: take mame uz aj na Slovensku, len fotky chybaju. V BA su len 954E, no dalej na vychod si ludia obzeraju aj mestske.
Reply on: COLOR #21654:
Kebyze je teraz v platnosti norma, tak by asi museli tie fotobunky mat vsetky autobusy, a nie len Citaro.
Reply on: JK #21655:
No neviem si predstavit, ako by tam zatiahla napr. taka linka 31, a potom ake by tam boli zapchy. To by bolo potrebne spravit celkovu rekonstruckiu trnavskeho myta... A hlavne, sme v Bratislave... Zaujimave, ze v Ostrave zatiahne na elektrickove zastavky aj autobus a aj troblejbus. Ale v Bratislave nie! asi ze Elektricka je elektricka a tak musi mat svoju zastavku 🙂
Reply on: J #21636:
Otazka: Nemohol by autobus namiesto tej novej zastavky zatiahnut na elektrickovu zastavku, ved je tam vybetonovane medzi kolajami?
Ludia aj tak prestupuju... Je bus sirsi ako elina? V com by bol problem takehoto riesenia?
Dik.
Andy, nase 732 nemaju fotobunky lebo uz v nich zhrdzavela elektronika hehe. Ale vazne: nie su tam preto, lebo ked boli dodane, este ta norma nebola v platnosti.
Reply on: J #21644:
Hehe, filtrovat nebudem, na iMHD za cele tri roky nebola ziadna cenzura 🙂
Reply on: J #21636:
No, ja nevidim v tom problem, vsak ked to je uplne normalne, ze vodic vybehne a ide si daco kupit, ked ma cas. Pokial ma naskok, tak je to aspon efektivne vyuzitie cakania... A robia to skoro vsetci... Co sa tyka listkov, aj tak vacsina ide bez prestupu a vtedy to nerozhoduje.

Re #21611 J: No to sa tak zvykne, ze sa urcite akcie deju mimo beznych miest...

Re #21613 si: Preco nie je vhodny?

Re #21614 pista: Je lepsie tak veci nepisat, lebo si to tu citaju nejaki agenti asi najati DPB co potom zariadnuju strahavanie premii vodicom a mohli by to pochopit ako nejaky precin vodica. 🙂

Re #21617 ak0ze L0g!ka: No myslim, ze to je napisane priamo v nazve fora, ty logik, a ked tomu nerozumies tak ta to nema co zaujimat.

Re #21630 Peter
- s rozkuplovavanim elina sa nepocita, nakolko sa casom uz vobec nebudu na linkach pouzivat solo vozy.
- sedadla a podlaha su omnoho drahsie, a hlavne uprednostnuju sa digitalne tabule kvoli vodicom.
- 14Tr maju vsetky rovnaky rozsah BUSE, s tym, ze 6241 ma aj hlasic zastavok. Styri maju aj protismykovu podlahu (6261, 6270, 6241, 6268).. totiz DPB dosazduje vacsinou digitalne transparenty do vozov nie pri rekonstrukcii, ale len tak pocas mensich udrzieb.
- ja osobne si myslim, ze nizkopodlaznost vozidla zhorsuje pohyb starsich cestujucich, pretoze v klasickom voze pocas statiia vozidla babka nastupila po shodoch a sadla na sedadlo pocas rozbiehania a v nizkopodlaznych nastupuje bez schodov za statia a za jazdy sa stvera po schodoch na sedadlo.

Re #21632 J:
- Myslim, ze vlcakom by stacilo si povedat - viezol som sa v cistom, tichom a novom autobuse. To splnaju vsetky autobusy, KTORE NEPREVADZKUJE DPB, takze potom by DPB nepomohlo nic.
- preco vyhodit? Robia to takmer vsetci a bezne, aspon vyrovnaju naskok
- kde si nabral taku volovinu, ze fotobunka musi byt podla normy? Preco potom nase karosy B732 nemaju fotobunku?
- Ja mam pocit, ze pre vlcaka vyzera Solaris rovnako exkluzivne ako Citaro.

Re #21634 pista: Ano, konecne nova zastavka, na ktorej budu moct stavat dve vozdila za sebou s otvorenymi dverami. A paci sa mi, ze je blizsie ku krizovatke

Re #21638 COLOR: Mne sa zdaju BUSE transparenty 100x krajsie a citatelnejsie, ako tie shity co malo Citaro.

Re #21644 J: Heh, ved o 6:44 je ranna spicka (nie ze by som kritizoval vodica, len porovnavam keby to bolo v inom case)
Reply on: J #21648:

Čo sa týka priestorov, nebudem už na túto tému diskutovať, keďže nepoznáme pozadie oranizácie stretnutia v Tr. Tepliciach. Nejaký dôvod tam však isto bude.

Čo sa týka Solarisu, isteže tu diskutujeme len o Urbinach, ale pod značkou Solaris sa dá predstaviť aj napr. trolejbusové Trollino alebo staršie typy autobusov. Čo sa týka Citara, vyrába Mercedes-Benz aj iný typ mestského autobusu?
Ked som si obzeral ten krasny novy povrch Mostovej ulice, tak som si vsimol, ze hned pri vjazde na nu z Vajanskeho nabr. je tento cementovy povrch nahradeny tmavosedou dlazbou? Neviete niekto, aky to ma vyznam?
Reply on: J #21646:

To máš z ktorej ruky takéto informácie? Je to absolútny nezmysel. Fotobunka je doplnok, bez ktorej sú dvere aj naďalej plne funčné a manuálne ovládateľné. Žiadny výrobca by si nedovolil niečo také zákazníkovi vnucovať. Zvlášť nie taká renomovaná firma. Možno ešte tak Matičšinskyj mašinostrojiteľnyj zavod, ktorý možno dodnes tvrdí, že bez odporov ich metro nemôže fungovať 😉.
Sarko: Tak keď si to prenajatie dovolilo prá študákov na beániu, tak by na to mesto Bratislava malo určite a PKO by im to dalo bez zisku. Proste dôvod toho, že išli do Tr. T. nebol v Prachoch. Bratislava musí šetriť, ale nie zas až tak ako napr. košice snútenou správou.

No jo, ale Solaris iný mestský bus ako Urbino nevyrába, ale O.K. budem to písať tak.

Čo sa ceny týka, všetko záleží o množstva. Je predsa jasné, že ak Bratislava zobere 100kusov tak sa hovorí o inej cene ako pri piatich kusoch. Zástupcovia Mercedesu hovorili o dlhých lakťoch pre Brtislavu. V Solarisáckom Urbíne majú veľkú konkurenciu a ich neživý len predaj vozu, ale aj ND, ktoré sú nie moc lacné. Preto sú ochotný ísť aj na minimum zisku.

m@rtin: No konečne to vyzerá nejak normálnejšie. Ten zadný tranparent je nalepený?
Reply on: m@rtin #21642:

Radsej ten 12-metrovy stvordverovy SOR... Mozno SOR skonstruuje vlastny klbovy autobus, potom radsej ten. Ked uz ten sprosty patent dveri, tak aspon nieco ciastocne nizkopodlazne a za porovnatelnu cenu. Jedine co mi na SORoch vadi su tie dvere, inack nemam proti tym najnovsim ziadne namietky. Proti KAROSE ich je mnohem víc...
Vladimír: A ty nechápeš, že išlo o rokovania s dodávateľom MB Citaro, ktorý povedal, že jedine s fotobunkou. To nie je môj výmysel, ja ju nechcem, je zbytočná, úplne stačí solarisovský patent proti privretiu. Avšak keď boli rokovania, tak povedali: kabínu pre vodiča sa bude dať spraviť, ale fotobunka musí ostať.
Reply on: J #21632:

Iste, a skús ešte zistiť, koľko také prenajatie stojí.

Čo sa týka toho pohľadu, stále hovoríš o subjektívnom pohľade. Prestav si náter Urbina á la Citaro a opačne, Citara napr. á la košické Urbino a začneš tvrdiť opak. Náter urobí veľa, ale podľa môjho názoru extrémy nie sú žiaduce. Avšak v prípade reprezentácie Citara sa to autorom náteru teda fakt podarilo.

K tým cenám, treba si zistiť presné informácie. Citaro je určite drahšie než Urbino.

A ešte jedna dôležitá poznámočka. Nesprávne porovnávaš Solaris s Citarom. Solaris je značka, Citaro typ. Keď už, tak Solaris vs. Mercedes-Benz, resp. Urbino vs. Citaro.
pista: No 06:25 sa to dá ešte tolerovať. Teraz však treba dúfať, že to nikto z DPB neuvidí. d3k0: filtruj 🙂

COLOR: Ide o to, či z vonku alebo z vnútra. z vonku je jednotkou Citaro avšak z vnútra, keď som si teraz pozrel fotky, tak ten zatracovaný Solarisovský futurizmus Citaro, ktoré bolo tu predbieha. Avšak keď ideš kupovať Citaro, tak prídeš do fabriky, tam ťa posadia do design studio kde ti spravia návrh náteru, reklamy, farebnosti interiéru, typu sedadiel, prídržných tyčí, poťahov, podlahy - všetko na PC.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.