Najskôr som si chcel navýšiť kredit na elektronickej peňaženke v multifunkčnom automate v supermarkete Billa v Dúbravke. Napriek tomu, že som tam mal iba 0,23 €, vypísalo mi to "Na kartu nie je možné vložiť viac peňazí."
Na ŽST Vinohrady som na dotykovom displeji našiel oznam "Tento automat sa pripravuje do prevádzky". Páči sa mi na týchto nových automatoch, že je tam taký držiak na BČK (či ako to nazvať) vďaka čomu ju tam nemusím jednou rukou držať priloženú.
Na ŽST Nové Mesto mi automat umožnil navýšiť kredit dokonca o 1 €! ? Nedostal som však žiadnu papierovú potvrdenku [takže mám iba z môjho internet bankingu - zatiaľ je to nezaúčtovaná transakcia]. Bez problémov mi to 1 € zapísalo na čip - to som overil na multifunkčných označovačoch v MHD. Na https://konto.idsbk.sk však nemám zohľadnenú ani moju včerajšiu jazdu autobusom Slovak Lines, takže mi to zobrazuje neaktuálne informácie.
Na záver ma prekvapil multifunkčný automat na výstupnej zastávke Jungmannova, ktorý vôbec na nič nereagoval. Na nástupnej zastávke Jungmannova mi ponúkol navýšiť si kredit správne 3 € alebo viac, ale reálne som to nevyskúšal. Práve tam boli nejakí novinári čakajúci na senzáciu, tak som sa radšej odtiaľ pratal preč... Nechcel som, aby ma pozorovali pri navyšovaní kreditu. Nech si ten automat skúšajú samy alebo nech pozorujú bežných cestujúcich - a nie mňa fanúšika verejnej dopravy. Prikladám tu aj moje fotky.
Zostatok sa vzdy zobrazuje z poslednej akcie na karte. Kedze sa nikdy nedobijala, ide o datum vydania karty.
Inak tie internetove predaje su fail. Rano to nezapisoval ani automat (vyskusam este za par minut ked pojdem z Petrzalku). Dufam ze ide len chybu synchronizacie pocas prvej noci a zajtra to uz pojde ok.
V konte IDS BK nemam uvedene dnesne transakcie ani 10 hodin po ich realizacii.
eCL o 01:14 uspesne zakupeny, zda sa ze sa to toci Ale internetovy predaj to zatial nezapisuje - ak to do rana nenabehne, tak bude zas radosti u zakaznikov.
Inak automaty v Petrzalke minimalne SL kartu odmietaju dobijat. Samotne menu EP je pritom len na niektorych automatoch.
„Kúpiť si elektronický lístok bude možné aj prostredníctvom multifunkčných automatov, ktoré chceme umiestniť na železničné stanice v Bratislave a v okresných mestách kraja,“ dodala. V testovacej prevádzke budú zatiaľ dva takéto automaty na železničnej stanici Bratislava-Vinohrady a Bratislava-Nové mesto. „Do polovice septembra by sme chceli uviesť do prevádzky ďalších osem automatov,“ informovala Horčíková http://dubravka.dnes24.sk/v-ponuke-elektronickych-listkov-budu-aj-tie-s-platnostou-24-a-72-hodin-248698
Vyrobili? Wau tak to sú nielen IT-čkári, ale aj technici. Pozerám web firmy Mikomat a dozvedám sa, že oni tie žlté automaty na zastávkach MHD vyrobili. Aj to ma prekvapilo. ?
Hovor prijímajú na aparáte, ku ktorému je pridelená konkrétna klapka. Ber to ako presmerovanie na hotline.
Napr. pri volaní na dané mobilné číslo má ústredňa nastavené presmerovanie prichádzajúceho hovoru na interné číslo (klapku) 333 (príklad). Aparát, ktorý je pripojený (cez spleť káblov a zásuviek) na klapke 333, začne zvoniť. Je jedno, čo je to za aparát - presmerovať sa to dá ako v rámci budovy, tak na iný mobil alebo inú pevnú linku.
Keď máš doma pevnú alebo pri sebe mobil a nastavíš si presmerovanie hovorov, je to niečo podobné. Kľudne to môže byť presmerované aj každých 8 hodín na iné číslo - kto má práve službu, pričom žiadny aparát medzi nimi nekoluje a nemusia ani sedieť v konkrétnej kancelárii.
Z praxe - ak sa zasekneš vo výťahu, malo by tam byť číslo na vyprosťovanie uviaznutých osôb - pevná alebo mobil. Keď tam zavoláš, automaticky Ťa ich systém presmeruje na niekoho, kto má pohotovosť, pričom to môže byť pevná alebo mobil, ktorého číslo sa nikdy nedozvieš.
Ani hasiči nemajú na žiadnom pulte číslo 150, ale toto skrátené číslo je presmerované v závislosti od lokality volajúceho na konkrétnu pevnú linku regionálneho dispečingu. Je to komplikovanejší systém, ale princíp je zhruba rovnaký.
Hmm tak keď je SIM karta v ústredni, tak dispečeri hovor na to telefónne číslo (v mobilnej sieti Orange Slovensko) reálne prijímajú na pevnej linke (príp. VoIP telefóne) alebo na mobile bez SIM karty?
Ďakujem. ? TransData servisuje na železničných staniciach automaty aj označovače?
Ten zoznam automatov sa mi podarilo [po prečítaní tvojho príspevku] nájsť tak, že som si na webe ZSSK hľadal otváracie hodiny pokladnice v ŽST DNV (či sa náhodou niečo nezmenilo - žiaľ nezmenilo) a našiel som aj link aj na automaty kde je zas link na web IDS BK: https://www.idsbk.sk/listky-ceny/predaj/automaty
Vďaka, skúsim si to zohnať v papierovej verzii. Tak sa mi to bude pohodlnejšie čítať. ? Na to servisovanie som sa pýtal pre zaujímavosť, lebo sa zaujímam o verejnú dopravu. ?
Pokiaľ zastavíš B kabínou priamo pri označníku, tak máš zberač priamo na sekcii. Stále však platí, že lepšie je zastať pred označníkom v rámci zastávky, ako za označníkom, čo sa už počíta ako vlak mimo zastávky, ak by sa niečo stalo vo voze a niekto by to začal oficiálne riešiť. Na tom videu však zastal úplne zbytočne v strede zastávky a k tomu ešte na áčkovú kabínu.
Naozaj?
- multifunkčný červený AUTOMAT s dotykovou obrazovkou sa nachádza vo vestibule ŽST DNV a umožňuje kúpu klasických (papierových) cestovných lístkov a PCL.
- multifunkčný červený OZNAČOVAČ s dotykovou obrazovkou sa nachádza na nástupišti ŽST DNV a umožňuje kúpu elektronických cestovných lístkov (eCL). Ten je zboku odfotený v mojom predchádzajúcom príspevku.
Príjemne ma prekvapilo, že tie multifunkčné červené automaty umožnia aj nákup CL za tarifu ZSSK [na vlaky Os, Zr a REx). Pravdepodobne však márne dúfam, že v ponuke bude aj MPS s Rakúskom a CL do Viedne... Totiž je dosť zlé, že pokladnica v ŽST DNV je otvorená iba do 17:50 h (v sobotu dokonca len do 16:50 h + v nedeľu ráno až od 06:40 h). Ľudia si tak tesne pred cestou nemajú ako kúpiť CL do Rakúska. Aspoň, že do Viedne je už možné kúpiť si CL cez internet. ?
Ozaj, keďže CL do Rakúska majú pevné ceny (na rozdiel od CL do Česka), tak vraj vlakvedúci ZSSK doprevádzajúci vlak až po Marchegg ich dokáže predať. Nikdy som však nezažil kontrolu CL v úseku "Devínska Nová Ves - Marchegg". Navyše na predaj viacerým cestujúcim je to dosť krátky úsek.
Peon
Najskôr som si chcel navýšiť kredit na elektronickej peňaženke v multifunkčnom automate v supermarkete Billa v Dúbravke. Napriek tomu, že som tam mal iba 0,23 €, vypísalo mi to "Na kartu nie je možné vložiť viac peňazí."
Na ŽST Vinohrady som na dotykovom displeji našiel oznam "Tento automat sa pripravuje do prevádzky". Páči sa mi na týchto nových automatoch, že je tam taký držiak na BČK (či ako to nazvať) vďaka čomu ju tam nemusím jednou rukou držať priloženú.
Na ŽST Nové Mesto mi automat umožnil navýšiť kredit dokonca o 1 €! ? Nedostal som však žiadnu papierovú potvrdenku [takže mám iba z môjho internet bankingu - zatiaľ je to nezaúčtovaná transakcia]. Bez problémov mi to 1 € zapísalo na čip - to som overil na multifunkčných označovačoch v MHD. Na https://konto.idsbk.sk však nemám zohľadnenú ani moju včerajšiu jazdu autobusom Slovak Lines, takže mi to zobrazuje neaktuálne informácie.
Na záver ma prekvapil multifunkčný automat na výstupnej zastávke Jungmannova, ktorý vôbec na nič nereagoval. Na nástupnej zastávke Jungmannova mi ponúkol navýšiť si kredit správne 3 € alebo viac, ale reálne som to nevyskúšal. Práve tam boli nejakí novinári čakajúci na senzáciu, tak som sa radšej odtiaľ pratal preč... Nechcel som, aby ma pozorovali pri navyšovaní kreditu. Nech si ten automat skúšajú samy alebo nech pozorujú bežných cestujúcich - a nie mňa fanúšika verejnej dopravy. Prikladám tu aj moje fotky.
Neúspešný pokus o navýšenie kreditu na BČK
CL iba na ZSSK zatiaľ nie sú k dispozícii.
Úspešné navýšenie kreditu o 1 € na ŽST Nové Mesto.
Zatiaľ nezaúčtovaná transakcia - navýšenie kreditu o 1 € na ŽST Nové Mesto.