Reply on: Peon #216518:
MULTIFUNKČNÉ AUTOMATY A OZNAČOVAČE (1. 9 2016)Najskôr som si chcel navýšiť kredit na elektronickej peňaženke v multifunkčnom automate v supermarkete Billa v Dúbravke. Napriek tomu, že som tam mal iba 0,23 €, vypísalo mi to "Na kartu nie je možné vložiť viac peňazí."
Na ŽST Vinohrady som na dotykovom displeji našiel oznam "Tento automat sa pripravuje do prevádzky". Páči sa mi na týchto nových automatoch, že je tam taký držiak na BČK (či ako to nazvať) vďaka čomu ju tam nemusím jednou rukou držať priloženú.
Na ŽST Nové Mesto mi automat umožnil navýšiť kredit dokonca o 1 €! ? Nedostal som však žiadnu papierovú potvrdenku [takže mám iba z môjho internet bankingu - zatiaľ je to nezaúčtovaná transakcia]. Bez problémov mi to 1 € zapísalo na čip - to som overil na multifunkčných označovačoch v MHD. Na https://konto.idsbk.sk však nemám zohľadnenú ani moju včerajšiu jazdu autobusom Slovak Lines, takže mi to zobrazuje neaktuálne informácie.
Na záver ma prekvapil multifunkčný automat na výstupnej zastávke Jungmannova, ktorý vôbec na nič nereagoval. Na nástupnej zastávke Jungmannova mi ponúkol navýšiť si kredit správne 3 € alebo viac, ale reálne som to nevyskúšal. Práve tam boli nejakí novinári čakajúci na senzáciu, tak som sa radšej odtiaľ pratal preč... Nechcel som, aby ma pozorovali pri navyšovaní kreditu. Nech si ten automat skúšajú samy alebo nech pozorujú bežných cestujúcich - a nie mňa fanúšika verejnej dopravy. Prikladám tu aj moje fotky.
zavinacsk
Napr. pri volaní na dané mobilné číslo má ústredňa nastavené presmerovanie prichádzajúceho hovoru na interné číslo (klapku) 333 (príklad). Aparát, ktorý je pripojený (cez spleť káblov a zásuviek) na klapke 333, začne zvoniť. Je jedno, čo je to za aparát - presmerovať sa to dá ako v rámci budovy, tak na iný mobil alebo inú pevnú linku.
Keď máš doma pevnú alebo pri sebe mobil a nastavíš si presmerovanie hovorov, je to niečo podobné. Kľudne to môže byť presmerované aj každých 8 hodín na iné číslo - kto má práve službu, pričom žiadny aparát medzi nimi nekoluje a nemusia ani sedieť v konkrétnej kancelárii.
Z praxe - ak sa zasekneš vo výťahu, malo by tam byť číslo na vyprosťovanie uviaznutých osôb - pevná alebo mobil. Keď tam zavoláš, automaticky Ťa ich systém presmeruje na niekoho, kto má pohotovosť, pričom to môže byť pevná alebo mobil, ktorého číslo sa nikdy nedozvieš.
Ani hasiči nemajú na žiadnom pulte číslo 150, ale toto skrátené číslo je presmerované v závislosti od lokality volajúceho na konkrétnu pevnú linku regionálneho dispečingu. Je to komplikovanejší systém, ale princíp je zhruba rovnaký.