Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zavinacsk #215639:
"Pre vodiča akéhokoľvek vozidla neexistuje povinnosť využívať jasnovidecké schopnosti"
Policajti aj poisťovňa ti veľmi rýchlo vysvetlia pojem predvídať.

Reply on: Technopol #215525:
? za upozornenie
Z Vozovne nie sú uvádzané...
http://imhd.sk/ba/cestovny-poriadok/linka/87

527/8 je ten desný SAD grafikon, musím ho prezrieť, keď bude trochu času.

Reakcia na #215526 od vetesnik: ?
Reply on: 2xT3SUCS #215629:
Vodič na vine samozrejme nie je, pretože žiadne ustanovenie D1/1 nezakazuje pristaviť vozidlo skôr do nástupnej zastávky a umožniť cestujúcim nástup, dokonca je vodič povinný pristaviť vlak do nástupnej konečnej alebo východiskovej zastávky tak, aby všetci cestujúci na nástupišti zastávky mohli bezpečne nastúpiť do vlaku (§ 17 ods. 3 pís. a). Kde v predpise sa píše, že musí vyčkávať v obratisku, prípadne na nástupišti so zavretými dverami? Nikde. V predpise sa len píše, že čas na nástup cestujúcich je zahrnutý v obratovom čase. To aby náhodou nejakého inteligenta nenapadlo, že ak má 15 minút v konečnej, tak to znamená, že tých 15 minút reálne môže prestávkovať.
Reply on: Ike #215635:
Pre vodiča akéhokoľvek vozidla neexistuje povinnosť využívať jasnovidecké schopnosti. Ak preukáže, že mu tam cyklista NÁHLE vošiel do cesty, vina bude na cyklistovi, ktorý sa už, žiaľ, nebude môcť obhájiť.
Prajem Ti pekný deň. 🙂
Reply on: Miro #215637:
Síce nevieme čo tam robili, ale vieme posúdiť, že sa to dá na diaľku. ?
Reply on: luky133 #215636:
To nahráva SW do každého automatu zvlášť na mieste? V dnešnej dobe by ich mali mať zosieťované a spravovať z centrály. Určite by to bolo lacnejšie než človek, ktorý ich obieha.
Reply on: dupe #215632:
Zaujímalo by sa keď sa tieto automaty rozšíria aj na ďalšie zastávky (po modernizácií KV radiály) či to bude stíhať stále jeden človek alebo príjmu do pracovného pomeru viac posíl. ?
Reply on: zavinacsk #215633:
Ok, to platí pre cyklistu. Pre vodiča motorového vozidla platí nap. nasledovné:

§ 4 ods. 1
Vodič je povinný:
c) venovať sa plne vedeniu vozidla a sledovať situáciu v cestnej premávke,
e) dbať na zvýšenú opatrnosť voči cyklistom a chodcom, najmä deťom, osobám so zdravotným postihnutím, osobitne voči osobám, ktoré používajú bielu palicu, a starým osobám,

§ 15 ods. 3
Vodič nesmie pri predchádzaní ohroziť ani obmedziť vodiča vozidla, pred ktoré sa po predídení zaraďuje; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Pri predchádzaní musí zachovávať dostatočný bočný odstup od predchádzaného vozidla osobitne od cyklistu a chodca.

Osobne na bicykli po ceste nejazdím a ak hej, tak s rešpektom ?
Reply on: tr3mp #215604:
Neplechu robia všetky kategórie, to je bez debaty. Len som napísal najväčšie prehrešky, ktoré mi na preberanej kategógii účastníkov cestnej premávky vadia. Tiež som zvedavý, či dnešný cezobedný cyklista na D1 medzi BA a SC mal zaplatené diaľničné mýto, keď sa bicykloval asi meter a pol od pravej krajnice, pritom tam vonkoncom nemal čo robiť.

K motoristom - ak uvidíš nejakého jazdiť po chodníku, sadni si na zem pred vozidlo alebo na kapotu a zavolaj policajtov. Výjazd z chodníka bude mať drahší, keďže tam nemal čo hľadať a ešte Ťa tam aj ohrozil (alebo zrazil). Inak ich od toho neodnaučíme. Ak nejakého zaznamenáš na kameru pri prejazde na červenú, policajti sa dôkazu potešia a ver mi, že to riešia objektívnou zodpovednosťou podľa EČV. Podobne aj priechody. ?
Reply on: Ike #215599:
Bolo to tu napísané viackrát, ale pre Teba to ešte odcitujem priamo z tejto diskusie:
Zákon 8/2009 v § 55 Osobitné ustanovenia o cyklistoch, ods. (1) hovorí: "(...)Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici.(...)"

Keďže tam chodci neboli, mal si jazdiť pri pravom okraji vozovky a nie stredom pruhu. Výmysly o prekážke v podobe kamienka na krajnici Ti neobstoja - to k tým precedentným rozhodnutiam, ktorých už v našej republike vzniklo na stovky.

Zamysli sa ešte nad vlastnou obhajobou v prípade, že Ťa niekto v strede pruhu skutočne naberie autom alebo autobusom. On dupne na brzdu pol metra od Teba, aby tam bola brzdná dráha. Fyzika nepustí a zrazí Ťa, možno aj úmyselne. Privolá RZP a políciu a povie im, že si mu tam náhle vošiel, pričom zdôrazní slovo náhle, čo mu dosvedčí aj núdzové brzdenie tesne pred miestom zrážky. Tvoju pravdu si už v stave in memoriam, žiaľ, nikto nevypočuje. Pozostalí po Tebe mu ešte zaplatia opravu jeho auta. Stojí Ti to za to? Ja radšej jazdím po kraji a doteraz som nemal problém so žiadnym vodičom, dokonca aj bočný odstup je vždy v pohode.

Prajem Ti veľa šťasných kilometrov bez nehody a aby si "zavadzal" len tolerantným vodičom, ktorým nevadí, že kvôli Tebe naberú meškanie, ktoré im DPB alebo iný prepravca následne zohľadní na výplate.
Pracovná pohodička na Farského.
Reply on: 810zssk #215630:
Do rače by trebalo nepriestrelné?
Reply on: 810zssk #215627:
K poslednému odstavcu: vodič na vine je, lebo porušil (už nepamätám, čo presne, výhražné "brífy" neodkladám, nemám toľko miesta?)
Reply on: MatejBA #215624:
S Rakúskom žiadny extrém, obyčajná skúsenosť
Z automatu som ešte nikdy nemal kávu, vždy len tekutinu podozrivej farby a otrasnej chute
Som presvedčený, že nikde inde na sk nie je taká koncentrácia kadejakých "vyžírkov" ako v ba (keby bol parlament, vláda atď. v Radôstke či Valalikoch, siruácia by bola iná)
Bratislavu vidím častejšie a dlhšie než by mi bolo milé(lazy zriedkavejšie a kratšie), pečené holuby som nikdy neočakával, teda aspoň nie po r. (cca) 1981
Čo tu ešte máme..? Aha, bradavica. Nuž prepáč. Ospravedlňujem sa. Môže byť?
Reply on: 2xT3SUCS #215625:
Napr. v IDS JMK je v PP explicitne uvedene ze pri nastupe vo vychodzej zastavke si cestujuci ma oznacit listok az v case odchodu zo zastavky. To by sa dalo upravit aj u nas. Rovnako verim ze by sa dali upravit oznacovace tak aby neoznacili skorsi cas ako cas pravidelneho odchodu daneho spoja z predmetnej zastavky (co by malo zmysel tak ci tak). Vsetko sa da ked sa chce.

Vodic na vine samozrejme nie je, nic neporusil. To ze si beusaci neprimerane pustaju ku kozi neopravnene pindanie niektorych vlakov je problem uplne iny. Ja si tiez z casu na cas vypocujem kritiku na veci za ktore nemozem, ale tak nebudem sa kvoli tomu rozculovat, co si tym pomozem?
Reply on: 2xT3SUCS #215623:
Nedaval si pozor.
Reply on: 810zssk #215595:
Otvorenie, označenie v nejakom čase, odchod v inom, revízor, neplatný lístok na vine je kto? No predsa vodič. Poznám, zažil som, poučenie je jednoznačné: neotvárať skôr ako (necelú) minútu pred odchodom. Neteší ma to, ale lepšie riešenie nemám.
Na osobné invektívy reagovať nebudem.
Reply on: 2xT3SUCS #215622:
Tvoj extrem s Rakuskom, Kava z automatu, vraj "Najvacsia koncentracia najhorsich ludskych vlastnosti v BA", tvoje kecy k clankom a to vobec neratam Bradavicu, ktoru vacsinou pouzivaju zamindrakovany ludia, co sa do Bratislavy nikdy nepozreli alebo sa sem dotrepali z lazov a cakali pecene holuby.
Reply on: 810zssk #215616:
Občas sa prejdem (kúsok) po BA. A o niečo zriedkavejšie (2-3 krát ročne) po bájnej Viedni. Nezaregistroval som žiadny významnejší rozdiel v správaní vodičov voči chodcom. Opačne (chodcov voči vodičom) áno.
Ale možno som len nedával pozor...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement