To je pravda, ale netreba si zamieňať prestávku v práci (polhodina po štyroch hodinách jazdy) a obyčajné čakanie na spoj z titulu konštrukcie grafikonu.
... že Ťa niekto v strede pruhu skutočne naberie autom alebo autobusom. On dupne na brzdu pol metra od Teba, aby tam bola brzdná dráha. Fyzika nepustí a zrazí Ťa, možno aj úmyselne. Privolá RZP a políciu a povie im, že si mu tam náhle vošiel, pričom zdôrazní slovo náhle, čo mu dosvedčí aj núdzové brzdenie tesne pred miestom zrážky."
Brzdná dráha akurát dosvedčí že si porušil § 16 Rýchlosť jazdy
(1) Vodič je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať. Vodič smie jazdiť len primeranou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť vozidlo na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad.
Takže dokazovať, že ti tam náhle vbehol musíš inak a dôkazne bremeno je na tebe, takže som zvedavý čo by si tvrdil.
"Pre vodiča akéhokoľvek vozidla neexistuje povinnosť využívať jasnovidecké schopnosti"
Policajti aj poisťovňa ti veľmi rýchlo vysvetlia pojem predvídať.
Vodič na vine samozrejme nie je, pretože žiadne ustanovenie D1/1 nezakazuje pristaviť vozidlo skôr do nástupnej zastávky a umožniť cestujúcim nástup, dokonca je vodič povinný pristaviť vlak do nástupnej konečnej alebo východiskovej zastávky tak, aby všetci cestujúci na nástupišti zastávky mohli bezpečne nastúpiť do vlaku (§ 17 ods. 3 pís. a). Kde v predpise sa píše, že musí vyčkávať v obratisku, prípadne na nástupišti so zavretými dverami? Nikde. V predpise sa len píše, že čas na nástup cestujúcich je zahrnutý v obratovom čase. To aby náhodou nejakého inteligenta nenapadlo, že ak má 15 minút v konečnej, tak to znamená, že tých 15 minút reálne môže prestávkovať.
Pre vodiča akéhokoľvek vozidla neexistuje povinnosť využívať jasnovidecké schopnosti. Ak preukáže, že mu tam cyklista NÁHLE vošiel do cesty, vina bude na cyklistovi, ktorý sa už, žiaľ, nebude môcť obhájiť.
Prajem Ti pekný deň.
To nahráva SW do každého automatu zvlášť na mieste? V dnešnej dobe by ich mali mať zosieťované a spravovať z centrály. Určite by to bolo lacnejšie než človek, ktorý ich obieha.
Zaujímalo by sa keď sa tieto automaty rozšíria aj na ďalšie zastávky (po modernizácií KV radiály) či to bude stíhať stále jeden človek alebo príjmu do pracovného pomeru viac posíl. ?
Ok, to platí pre cyklistu. Pre vodiča motorového vozidla platí nap. nasledovné:
§ 4 ods. 1
Vodič je povinný:
c) venovať sa plne vedeniu vozidla a sledovať situáciu v cestnej premávke,
e) dbať na zvýšenú opatrnosť voči cyklistom a chodcom, najmä deťom, osobám so zdravotným postihnutím, osobitne voči osobám, ktoré používajú bielu palicu, a starým osobám,
§ 15 ods. 3
Vodič nesmie pri predchádzaní ohroziť ani obmedziť vodiča vozidla, pred ktoré sa po predídení zaraďuje; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Pri predchádzaní musí zachovávať dostatočný bočný odstup od predchádzaného vozidla osobitne od cyklistu a chodca.
Osobne na bicykli po ceste nejazdím a ak hej, tak s rešpektom ?
Neplechu robia všetky kategórie, to je bez debaty. Len som napísal najväčšie prehrešky, ktoré mi na preberanej kategógii účastníkov cestnej premávky vadia. Tiež som zvedavý, či dnešný cezobedný cyklista na D1 medzi BA a SC mal zaplatené diaľničné mýto, keď sa bicykloval asi meter a pol od pravej krajnice, pritom tam vonkoncom nemal čo robiť.
K motoristom - ak uvidíš nejakého jazdiť po chodníku, sadni si na zem pred vozidlo alebo na kapotu a zavolaj policajtov. Výjazd z chodníka bude mať drahší, keďže tam nemal čo hľadať a ešte Ťa tam aj ohrozil (alebo zrazil). Inak ich od toho neodnaučíme. Ak nejakého zaznamenáš na kameru pri prejazde na červenú, policajti sa dôkazu potešia a ver mi, že to riešia objektívnou zodpovednosťou podľa EČV. Podobne aj priechody. ?
Bolo to tu napísané viackrát, ale pre Teba to ešte odcitujem priamo z tejto diskusie:
Zákon 8/2009 v § 55 Osobitné ustanovenia o cyklistoch, ods. (1) hovorí: "(...)Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici.(...)"
Keďže tam chodci neboli, mal si jazdiť pri pravom okraji vozovky a nie stredom pruhu. Výmysly o prekážke v podobe kamienka na krajnici Ti neobstoja - to k tým precedentným rozhodnutiam, ktorých už v našej republike vzniklo na stovky.
Zamysli sa ešte nad vlastnou obhajobou v prípade, že Ťa niekto v strede pruhu skutočne naberie autom alebo autobusom. On dupne na brzdu pol metra od Teba, aby tam bola brzdná dráha. Fyzika nepustí a zrazí Ťa, možno aj úmyselne. Privolá RZP a políciu a povie im, že si mu tam náhle vošiel, pričom zdôrazní slovo náhle, čo mu dosvedčí aj núdzové brzdenie tesne pred miestom zrážky. Tvoju pravdu si už v stave in memoriam, žiaľ, nikto nevypočuje. Pozostalí po Tebe mu ešte zaplatia opravu jeho auta. Stojí Ti to za to? Ja radšej jazdím po kraji a doteraz som nemal problém so žiadnym vodičom, dokonca aj bočný odstup je vždy v pohode.
Prajem Ti veľa šťasných kilometrov bez nehody a aby si "zavadzal" len tolerantným vodičom, ktorým nevadí, že kvôli Tebe naberú meškanie, ktoré im DPB alebo iný prepravca následne zohľadní na výplate.
Ike
§ 4 ods. 1
Vodič je povinný:
c) venovať sa plne vedeniu vozidla a sledovať situáciu v cestnej premávke,
e) dbať na zvýšenú opatrnosť voči cyklistom a chodcom, najmä deťom, osobám so zdravotným postihnutím, osobitne voči osobám, ktoré používajú bielu palicu, a starým osobám,
§ 15 ods. 3
Vodič nesmie pri predchádzaní ohroziť ani obmedziť vodiča vozidla, pred ktoré sa po predídení zaraďuje; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Pri predchádzaní musí zachovávať dostatočný bočný odstup od predchádzaného vozidla osobitne od cyklistu a chodca.
Osobne na bicykli po ceste nejazdím a ak hej, tak s rešpektom ?