A najvacsia zabava na tom celom je, ze zrovna vtedy ked by sa tie dynamicke informacie najviac hodili, teda pri kratkodobych vylukach, namiesto nich proste infosystem zhodia, lebo niekomu sa nechce vyluku nahadzovat do palubakov.
V DPB asi stále nikto nepochopil, načo sú tie elektronické tabule. Informácie o tom, že vo vozidle sa nemá fajčiť alebo že hľadajú vodičov, môžu kľudne vylepiť na nejakú A3, a vydrží to tam 5 rokov bez nejakých úprav. Elektronické tabule by mali slúžiť na dynamické informácie (informácie o zastávkach výlukových trás, zobrazovanie prestupov atď.), ktoré by sa na papier dávali komplikovane. Takto sa vlastne tabule nakupujú na niečo, čo stačí vylepiť na papier a na to podstatné sa vôbec nevyužívajú.
Ved samozrejme, ja som hovoril o tom ze ubytovacie vlaky ktore by vyuzivali VRT by mali potencial na dlhsich trasach nez doterajsie ubytovacie vlaky - prave preto ze za tych 9-10 hodin by boli schopne prejst ovela vacsiu vzdialenost.
Ľudia v trolejbusoch chcú vedieť, kam to vlastne po novom ide. Na vnútornej obrazovke vidia oznam o voľných miestach pre vodičov a superdôležité informácie z prepravného poriadku. Ak by chceli v DPB čo najviac ľudí na**ať, nerobili by to inak. ?
Ešte také zhrnutie k ubytovacím vlakom: Ja veľmi rád využívam autovlak Praha - Košice alebo Poprad. Problém je v tom, že ak idem sám, je to pre mňa (pre železnicu asi ťažko) ekonomicky výhodné. Ak ideme celá rodina, je to autom výrazne výhodnejšie a dôvodom pre voľbu vlaku je len a len moja nechuť šoférovať 6 - 7 hodín auto s ryčiacimi deťmi, vyžadujúcimi neustále prestávky, pričom vo vlaku pekne spinkajú a neryčia.
Vlakom Bratislava - Barcelona by hádam cestoval len blázon, FIP-kár (a tomu zasa FIP-ka neplatí na AVE a podobné vlaky, takže radšej pôjde tri dni regionálkou) a šotouš, tí to ale neuživia. Takže užívajme si lôžka, kým máme pomalé trate, pretože potom svoj zmysel stratia definitívne.
Problém je v tom, že ubytovací vlak má zmysel len tam, kde ide cez noc a kde tá jazdná doba je cca. 6 - 10 hodín aby človek čas strávený na ceste využil spánkom. Inak jednoznačne víťazí lietadlo. Pri cene vlakovej dopravy na dlhšie trasy vychádza výhodnejšie lietadlo + auto z požičovne v cieli, ako ubytovací autovlak.
No ak to vnimas tak ze ubytovaci vlak ma byt nejaka lowcost moznost, tak to nikdy nebude. Uz len kvoli tomu kolko miesta v nom zaberie jeden clovek. Ubytovacie vlaky maju konkurovat hlavne komfortom a praktickostou oproti lietadlu. Ak tento benefit dopravca poskytnut nevie tak ich nikdy uspesne prevadzkovat nebude.
Napr. lozka OBB rozhodne nie su lacne, ale pokial viem, prevadzkuju ich velmi uspesne a neredukuju - prave naopak, ak sa nemylim, uvazoval sa nad prebratim niektorych ex-CNL tras (neviem ako to dopadlo).
Len je otázne, či tie nové dlhšie trasy nie sú výhodnejšie leteckou dopravou. Si zober napr. cenu lístka na vlak BA - Barcelona a späť a letenky. Možno pri nejakej zmene tarifnej politiky by tá cena mohla byť nižšia, len je otázne, či až tak nízka, že sa ti neoplatí to lietadlo.
Solider