A tu snad niekto je proti tomu aby sa predpismi uprednostnovala MHD? Vsetci sme tu predsa jasne deklarovali ze sme za riesenie danej situacie s preferenciou MHD.
A to si teraz čo zauzloval? Rozhodli snáď v Bogote v Kolumbii, že autobus nemusí dodržiavať pravidlá cestnej premávky? Ja nemám nič proti buspruhu, proti odbočovani uautobusu z pravého pruhu doľava na samostatný signál, to som už výslovne uviedol ale rozhodne nesúhlasím s tým, aby mal autobusár "morálne" právo nedodržiavať to, čo je dané zákonom.
vidis a v takej Bogote v Columbii sa k tomu postavili nasledovne:
Z ustavy ma kazdy obcan rovnake prava.
V autobuse je viac ludi ako v aute.
Z toho vyplyva, ze ludia v buse maju pravo na vacsi priestor.
Z toho vyplyva, ze bus ma prednost.
Samozrejme tym nechcem povedat, ze pravidla cestnej premavky su trhaci kalendar, to urcite nie. ?
MHD má morálne právo v tom, že sa vodič MHD môže tlačiť na konci prerušovanej čiary na začiatok kolóny a napr. ja ho pustím. Ale odbočovať doľava z pravého pruhu je už bez diskusie za hranou.
MHD má morálne právo a o tomto tu nikto nepochybuje. Ako príležitostný vodič IAD toto právo dokonca praktizujem a prejavujem vďaku nielen vozidlám MHD, ale aj cyklistom a chodcom za to, že sa nerozhodli ísť autom. Tiež ma z pozície cyklistu, chodca alebo cestujúceho MHD veľmi poteší, ak sa prejaví iný vodič. Ale priamo vyzývať na porušovanie predpisov nie je cesta ale zúfalý krok. Ak chceš naozaj dokázať, že ti na MHD záleží, pošli na mesto podnet s upozornením na situáciu. Ja som už podobný podnet zasielal (kde som sa zastával MHD) niekoľkokrát.
Ámos
Z ustavy ma kazdy obcan rovnake prava.
V autobuse je viac ludi ako v aute.
Z toho vyplyva, ze ludia v buse maju pravo na vacsi priestor.
Z toho vyplyva, ze bus ma prednost.
Samozrejme tym nechcem povedat, ze pravidla cestnej premavky su trhaci kalendar, to urcite nie. ?