Zaujimalo by ma ale, ako si predstavuju financovanie takej elektricky. DPB ma zabezpecovat dopravu v meste a uz teraz mnohym vadia linky L801 a L901 mimo mesto. Pochybujem, ze Bratislava bude dobrovolne dotovat elektricky do Pezinka, Grobu a inych dedin pri Bratislave (a uz duplom pochybujem, ze to budu financovat dediny ci BSK), pripadne zeby sa dane obce dobrovolne pripojili k Bratislave
Mám takú otázku... Tuší niekto presné čísla koľko električiek, trolejbusov a autobusov DPB je momentálne vybavených systémom APC?
Po rýchlom rešerši zmlúv (dodatky som neskúmal) z 2013 - 2014 som sa dopátral k takýmto číslam:
- autobusy: 5x UW12 + 10x SU10 (?) + 25x NB18 (?) = 50 ks
- trolejbusy: 15x 30TrDG (?) + 35x 30Tr (?) + 70x 31Tr (?) = 120 ks
- električky: 30x 29T (?) + 30x 30T (?) = 60 ks
(?) - Pri zmluvách o nákupe vozidiel spomínaného typu som nenašiel konkrétnu informáciu o počte vozidiel vybavených APC - použité číslo predstavuje teda celkový objem nákupu zo zmluvy.
Ja to osobne nejak extra "neprenášam", väčšinou. Či už idem s osobným autom alebo s veľkým, predsa je to istý rozdiel, ktorý čovek pociťuje hneď ako si sadne za volant, a automaticky vie ako sa správať s daným vozom na ceste. Ako nehovorím, občas sa aj mne stane, že s veľkým vozom útočím na obrubníky zadnou nápravou, alebo že s osobákom sa akosi nezmestím do jazdného pruhu ? ale nebýva to zvykom.
Ja v robote jazdím väčšinou na Sprinteri (stredná verzia s nadstavbou) a veru aj mne sa koľkokrát stane, že sa prichytím ako skoro točím volantom (niekedy aj neskôr ako by sa malo čiže TIRák style) aj pneumatiky dostávajú zabrať.Napríklad keby som bol "kamioňák" tak chytil by som zrejme všetko naokolo a nie ešte aby som s návesom volakde nacúval ? a šoféri MHD páni poklona lebo to čo zvládate je skutočné majstrovstvo.Jazdiť v náročných mestských podmienkach s 12,15 a 18m vozidlom po uliciach,takže veľký rešpekt páni (ale aj dámy čo som si v poslednej dobe všimol) ? ono je to určite o zvyku,ale ja čo idem s civilným autom jak s tankom (po 12 hodinovej šichte s dodávkou),tak ako musia ísť BEÚSáci alebo kamionisti po robote? ?
Najdlhsie co som soferoval bol najdlhsi crafter, a to som na zaciatku chytil par obrubnikov.
Neviem si predstavit mat nieco dvakrat tak dlhe ? ale asi je vsetko o zvyku...
Mne napríklad k spokojnosti a pohodliu stačí dodávka do 3,5t s ktorou si nadbieham (aj napriek dobrému rajdu) jak keby som mal za sebou obrovský náves ? veľa ľudí si myslí,že to sa na figu šoféruje,ale nie vždy to tak musí byť,stačí si to vyskúšať aspoň na pár dní ?
Mal som pocit ze v Raci a vo Vajnoroch vzhladom na uzke ulicky bude problem len som uz par rokov nesiel 65kou dalej ako na Zlate piesky tak si presne nepamatam tu trasu.
Solarisy na 65 nemaju sancu.
S klbom je to este ako-tak zvladnutelne, lebo klb zalomis. 15m nezalomis. Kukni si na gugelmapach krizovatku medzi zastavkami Uhliska a Osloboditelska (nazvy ulic neviem - ostre odbocenie pri takej kaplnke). Potom spominana Radiova, obratisko Na pantoch, odbocka na Rustaveliho pred konecnou, atd.
Tvoj nazor mozem len zdielat. Ja beham s dvanastmetrom (sice nie autobusom), a neviem si predstavit mat este dalsie tri metre za ritou. Navyse s otacacou tretou napravou. No zrejme aj to je len otazkou zvyku.
Myslel som skor kapacitu akosi som pozabudol na znacnu neobratnost 15m vozidla, ono vyuzilo by sa aj na 65 aspon cez pracovne dni ale odbocit z Radiovej by s tym asi nebolo mozne nakolko s tym ma uz celkom slusne problemy aj Tudom a to este netusim po akych stezkach jazdi v ramci Race a Vajnor.
Inak co sa tyka 196 kedze je to linka jazdiaca v spicke, tak by som na nu priradil kludne Karosy 741, len pre úplnosŤ využívam ju cca. každý druhý deň a ty´m by sa uvolnili nejaké Solarisy či už na 88 kde zaskakujú kĺbáky alebo na 32.
75 aj keď sa za posledné roky stále vyprázdňuje, ale ešte bývajú niektoré plné aj kĺby
na 74 by sa tiež pár spojov našlo kde ide plný kĺb do Slovnaftu.
Ale keby sme pripustili, že 74 a 75 sú vhodné na 15m vozy, tak to tam môžu presunúť tieto solarisy, čo máme. Lebo v prevažnej väčšine u autobusov platí, že vozidlá ku koncu životnosti idú na delené služby - iba prac. dni. Veď už dnes zo solarisov chodí cez víkend von iba 6 vozov na 88 a jeden na 63 (a aj tam by mohol (mal?) byť kĺb..)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
MatejBA