Ak by sa robilo nove premostenie Chorvatskeho ramena, s cim mam asi najviac problem, je to predsa len dalsi zasah do chraneneho biotopu, tak by sa vyriesil podchod pre chodcov okolo chorvatskeho ramena a cez cestu by prechadzat nemuseli.
Pozeram, ze si si trochu povyberal hrozienka.
1) To na Pajstunskej jasne, ze nevadi, ale problemove je to na Kutlikovej (hned za zastavkou Technopol), kde sa to upchava pravidelne nakolko to pravidelne v spicke zvyknu upchavat vsetci odbocujuci na Jantarovu cestu, kedze odbocovaci pruh je pomerne kratky a staci, ze tam je jeden autobus a k tomu jedna dodavka, takze v jednom smere by sa hodil odbocovaci pruh a v druhom napajaci pre auta iduce z Jantarovej cesty.
2) A ak by bol semafor, tak by ho urcite uvitali vodici iduci z Jantarovej cesty na Pajstunsku, kde je odbocenie hlavne v spice problematicke.
3) A hlavne by cely tento usek nevyzeral ako na balkane a petrzalka by sa zbavila aspon jedneho provizorneho riesenia.
Pár poznámok esíčku a rozšíreniu Pajštúnskej.
1. už teraz má Pajštúnska z časti 2 pruhy v oboch smeroch a jeden v smere na Kutlíkovú je využívaný ako parkovanie, v druhom smere sú často odparkované vozidlá pre zásobovanie a pod. To znamená že intenzita dopravy na danej ceste nevyžaduje 2 pruhy, inak by bolo parkovanie zakázané https://goo.gl/maps/GndAYCizUzC2. Rozšírenie Pajštúnskej je navrhované iba ako bus pruh. V danom úseku nikdy žiadne zápchy neboli a asi ani nebudú a zatiaľ tam premáva iba jedna linka v špičke každých 6 , v sedle a víkend každých 15 min. Je naozaj nutné práve tu rozširovať cestu?
2. Smerom k Technopolu nám väčšina liniek od navrhovanej zastávky odbáča vľavo t.j bus pruh by využili max 150m a museli by sa radiť do ľavého pruhu. Opačným smerom to isté z Kutlíkovej väčšina liniek odbočí na Topolčiansku takže sa tiež po max 150m musia radiť vľavo. Takže 4 prúdovku kvôli MHD tu netreba a IAD stačí jeden pruh v každom smere.
3. 4 prúdovka by si pravdepodobne vyžiadala ďalší semafór na bezpečný prechod chodcov pozdĺž Chorvátskeho ramena https://goo.gl/maps/Qwn3mTVqoKo, kde dnes vodiči bez problémov púšťajú chodcov a daný semafór by zbytočne spomaloval dopravu resp. ak by sa koordinoval so zelenou na križovatke Kutlíková x Romanova, zostalo by málo času na zelenú pre chodcov = chodili by na červenú.
To znamená že rozširovanie cesty namiesto esíčka na 4 pruh netreba ani kvôli MHD ani kvôli IAD, ani kvôli chodcom, stačilo by narovnať 2 prúdovku. Ale ako som už písal v inom príspevku tu na stránke, to esíčko je aspoň prirodzený spomalovač, hlavne v smere od Dostihovej dráhy.
Nie som zástancom cestnej dopravy, ale v tomto prípade si myslím, že ak sa už nejaké rozšírenie cesty robí, tak by sa malo spraviť až do konca. Ako vyvolaná investícia by to nemusel byť problém. ak by to aj EÚ nepreplatila, pre mesto by to nemalo byť až tak nákladné, že by to neutiahlo.
Na tom useku nie len, ze mas lievik z 2 pruhov v kazdom smere, ale mas tam este aj vyustenie dalsej frekventovanej cesty, jednej zastavky a prechod v najneprehladnejsom mieste celeho useku. Je to prilezitost ako najlacnejsie vyriesit dany usek. Z eurofondov nemoze byt riesena samotna cesta, ale pre ten usek sa daju do projektu zapracovat aspon chodniky a cyklochodnik, co by nemusel potiahnut magistrat zo svojeho. A hlavne by sa jednym vrzom vyriesila cela lokalita.
To by aj mňa zaujímalo, prečo tam už pri takejto investicií nechávajú ten kus dvojprúdovej cesty. To rozšírenie Pajštúnskej už fakt rovno potiahnuť až po križovatku s Romanovou.
Tak vidim ludi ako to tam zasuvaju ako sa len da, ale nejak to nechce oznacit ? Hlavne ked je vlhke pocasie a listky su trochu zvlnene, tak potom to uz ako keby vobec neslo.
2607 dostala v priebehu februára STK. Takže tá tu bude ešte pol roka ? Ale nový ocl dostala aj 4815 a tá má do najbližšej STK mesiac... možno jej posledný..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk