Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #212322:
Viem 🙂
Len by bol urcite zazitok vidiet pretlacat sa ludi k vodicovi, snaziacich sa mu este navyse vysvetlit, ze im ma oznacit listok v zmysle PP IDS BK 🙂
Reply on: Ike #212325:
Kde z/do Rajky bývajú zápchy?
Reply on: S499.1023 #212324:
To je tak, keď sa niekto sťahuje za (zdanlivo) lacnejším bývaním a do 20 rokov zistí, že:
- služby sú nedostatočné,
- deti sú znudené,
- manželka je zelená vdova,
- strávil 1/3 života v dopravných zápachach a
- prejazdil dve byty v meste.
Reply on: Peon #212321:
Odpoveď znie:
1) Ak očakávate dotovanú verejnú dopravu, či už mestom Bratislava alebo Bratislavským krajom, bývajte na území mesta Bratislavy alebo Bratislavského kraja.
2) S problematikou verejnej dopravy v Rajke sa obracajte na starostu obce Rajka, prípadne na župana Mosonmegye.
Reply on: LUK #212315:
Toľko chceli za ten náš od Brna, či o čom je reč?
Reply on: kecho #212316:
Alebo umozni bezplatnu prepravu (PP IDS BK) 🙂
Na susedia.info ma zaujala nasledujúca otázka na ktorú neviem odpoveď. Tušíte niekto?

"Ako je možné, že na oboch linkách je jednotné plné cestovné 1,50 Euro, keď trasa Rajka - Rusovce je asi 3 km na železničnú stanicu a trasa BTS - Hainburg je cca 15 km a to prosím, ešte za výhodných podmienok, že cestujúci do Hainburgu si môžu dokonca vybrať aj cestu so Slovak Lines za 0,60 Euro polovičný lístok, pričom doprava do Rajky nemá žiadnu alternatívu...viete niekto, prečo je tomu tak?"

Mňa ešte zaujalo, že na 901 sa dá kúpiť aj 5-dňový lístok (12 €), ale na 801 taká možnosť nie je. To som im odporučil obrátiť sa na DPB.

K vyššie uvedenému som im odpísal iba nasledujúce:

"Vyjadrím sa iba k tej otázke na ktorú poznám odpoveď: Linka Slovak Lines cez Hainburg pokračuje až do Viedne. Pamätám si, že pred existenciou linky 901 a aj neskôr stál jednosmerný lístok z Bratislavy do Hainburgu až 3 €. Nepamätám si pre koho boli aké zľavy, ale určite pre nikoho nebola až 50 % zľava. Po čase Slovak Lines zlacnel na 1,50 € a neskôr dokonca podliezol cestovné 901-ky na súčasných 1,20 € a zaviedli 50 % zľavu pre študentov do 26 rokov a pre dôchodcov nad 60 rokov. Neviem či tam ŤZP mali niekedy zľavu - teraz nemajú.

Do Rajky nemôžete očakávať že by jazdili až dve linky. Niekedy tuším v roku 2008 ešte pred linkou 801 existovala linka dopravcu Blaguss z Bratislavy cez Rajku a Bezenye do Monmagyarováru k hypermarketu TESCO, ktorá premávala len zopár krát denne. Pre nazáujem cestujúcich existovala len niekoľko mesiacov (v závere tam namiesto autobusu jazdil väčší minibus).

A ani vlaky z Bratislavy do Rajky (a ďalej do Mosonmagyarováru a Gyoru) nevidím reálne keď tam sa žiadnemu dopravcovi neoplatí prevádzkovať ani len autobus. Navyše v rámci Rajky by sa vám asi nechcelo chodiť pešo zo železničnej stanice."

Jedna pani tam ešte napísala: "možno to súvisí (neviem, len si myslim) aj s prispením na dopravu z tej druhej strany...a s tým aj výška cestovného , .rakúska strana možno časť nákladov na túto dopravu hradí DPMB.. kdežto maďarská strana, konkrétne Rajka nie. Cestovné na takú krátku trasu - ZŤS Rusovce a Rajka je ozaj premrštené, a cestovné vyjde dennodenne cestovanie a nielen dôchodcov do dosť draho."

Ja som na to odpísal: "Dlhodobo sa zaujímam o verejnú dopravu a neviem o tom, že by sa na prevádzke komerčných liniek 801 a 901 niekto finančne spolupodieľal (či už zo Slovenska alebo zo zahraničia)." Je to tak, že?
Reply on: Sharpay #212319:
Pekný oznam od policie: Akekolvek informacie o osobe na zaberoch... a osoba na zebroch - clovek, v mikine, s velkym flakom miesto tvare 😃 to nebude tazke najst... taky je len jeden predsa.... 😃
Reply on: BigMac #212302:
bohužiaľ, nie....a zaujíma ma odkiaľ máš tieto JPP informácie? Považoval som ťa donedávna za celkom spoľahlivý zdroj. Ale zatiaľ strielaš úúúplne že mimo.... BTW, ako môžem byť ako "zamestnanec" súčasne dlžníkom na poistnom? Netýka sa to náhodou len SZČO a iných obdôb?
Jack: i keď netuším o čo ide, zaujalo ma presné definovanie podľa PP - ale taký bod nie je nejako prístupný. Nie oficiálne DPB ( http://www.dpb.sk/_media/file/PP_medzinarodnej%20dopravy%20DPB_29_12_2015.pdf )
Napadá mi podľa debaty, že myslíš A.5.3. h)
Ale potom (ešte že ho mám doma) som kukol PP vydaný interne len pre zamestnancov - Bohužiaľ, Júl 2012 aktuálna verzia u mňa osobne.
Vieš popísať o čo ide?
Reply on: Jajboli #212308:
Také vozidlo by ani nemalo ísť do premávky.
Reply on: Jajboli #212308:
Pôjdeš za vodičom ma označí ti lístok (PP IDS BK) - ale to by som fakt chcel vidieť ?
Reply on: Peto3700 #212313:
1,8 mil. ?CZK?
Reply on: LUK #212306:
Ano a EMtest ma najlepsie sifrovanie v galaxii.
Neviete koľko chcel DPB za odpredaj #6401? Brno vraj malo záujem, ale DPB pýtalo moc veľa (JPP informácia). Kúpili tam teraz tri vyradené 21Tr z Jihlavy za nejakých 32-tisíc eur a chcú ešte zobrať jeden z Hradca Králové.
Reply on: LUK #212306:
Nejakú výhovorku si treba vymyslieť.
Reply on: anbis #212307:
To je tak, keď sa desaťnásobne vyrastený rozsah dopravy ženie cez stále tú istú, roky neprestavanú križovatku. Račko bolo problém už v roku 1968 či 1969, keď k nám prenikli radiče CSS značky Siemens - křižovatka sa nezmestila do jedného štandardného radiča EST a keďže medzičasom atmosféra spolupráce s kapitalistami zo známych dôvodov zase ochladla (pôvodne malo radiče Siemens v licencii vyrábať AŽD Bratislava) a na nákup riadiacej centrály už neboli devízy, musel Siemens vyvinúť nadradený "radič" BA, čo bola obrovská krabica, plná krokových voličov a relé, ktorá bola vlastne nositeľom signálneho plánu, samotný radič už mal na starosti len závislostnú tabuľku a spínanie silových prvkov. Pražské AŽD ešte stihlo kúpiť licenciu na radiče s pokročilým kolíčkovým programovaním od mníchovského Signalbau Huber, ktoré vyrábali pre Prahu hádam až do prevratu, pre zvyšok štátu vyvinulo bratislavské AŽD radiče radu BD, neskôr BDE, ktoré boli tak pokrokové, že v kombinácii so vtedy disponibilnou súčiastkovou základňou bol interval medzi závadami hádam 2 hodiny.
Reply on: Jajboli #212308:
Podla mna, ked by nefungoval ani jeden oznacovac v celom voze, tak by ani v DPB nedavali pokuty.
Reply on: anbis #212307:
Je to z technologického hľadiska vôbec ostrovček? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.