Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zakaznik #212050:
No hento je iba kombinácia zastávkových tabúľ. To by Samovu "dilemu" v #212052 nevyriešilo. Vidíš, GPS poloha sa neposkytuje. A nenašiel som ani GPS polohu vozov MHD na mape Berlína, Paríža či iného západeurópskeho mesta...
Reply on: 810zssk #212054:
1) Dobre, asi to dalej nema zmysel. Najlepsie bude poziadat o informaciu, ze ake data mozu poskytnut a pockat na odpoved (ci bude nejaka konkretna odpoved, alebo ze uz funguje toto - ine nam netreba).

2) Pretoze nizsie sa viedla diskusia, ci je virtualna tabula najsamlepsia a jedina uzitocna moznost prezentacie online informacii o spojoch. Ja si myslim, ze nie. Ty to zmiesavas a pytas sa ma, preco to davam do.suvislosti. 🙂
Reply on: zakaznik #212053:
Co? Preco by mal uradnik programatorovi davat nieco uplne ine nez to co programator pozadoval, ked by to aj tak nemohlo sluzit na ucel, ktory chcel programator naplnit? Ci len tak nahodne podme po ludoch hadzat nahodne data, ked im nevieme dat tie co potrebuju?

Samozrejme ze nie je v kompetencii uradnika rozhodovat co cestujuci potrebuje a ja plne podporujem open data v maximalnom moznom rozsahu. Akurat nechapem preco tu splietas nieco o trasach liniek na mape v suvislosti s programatorom co chcel GPS polohy vozidiel.
Reply on: 810zssk #212051:
Nemyslim si, ze miesam dve temy. Ak napise nejaky zmateny programator, ze chce to druhe, tak uradnik by ho mal usmernit, ze moze dat k dispozicii to prve. Nie ho odbit s tym, ze nepotrebujeme... Nie je v kompetencii uradnika rozhodovat o tom, co cestujuci potrebuje.

Podobne to funguje v ZSR z datami...
Reply on: Ámos #212046:
Nulove zas nie. Ja to v Brne pouzivam ked mam niekde ostry prestup (po zohladneni meskania je na prestup 0-1 minuta) - vtedy zavazi kazdy jeden semafor kde voz chyti zelenu/cervenu v poslednom medzizastavkovom useku. A vdaka tym datam viem ci prestup skusat, alebo ist na ine nastupiste (pripadne povodnym spojom dalej a skusit prestup inde).

Akosi sa ale kazdy zabuda opytat ci ma vobec DPB vhodne data..
Reply on: zakaznik #212048:
Miesas tu dve rozne temy. Jedno je vyznacenie tras liniek na mapovom podklade a online polohu vozidiel. To su uplne odlisne veci, pricom Dennik N riesil to druhe, zatial co ty to prve.
Reply on: Mike #212049:
Tu sú napr. informácie kombinované s trasou linky (2 informácie v jednom):
http://www.offi.at/line/11A?b=0

Samozrejme GPS jednotlivých vozov poloha ako taká sa neposkytuje, len Echzeit z jednotlivých zastávok. Polohu nech si dopočíta. Namiesto toho, aby magistrát odpovedal, že aké dáta a akým spôsobom môže poskytnúť, tak odpoveď bola, že už funguje niečo iné, najsamlepšie, dovidenia...
Reply on: zakaznik #212040:
A teda má Viedeň na nejakom dostupnom linku online polohu vozidiel MHD na mape?
Reply on: Ike #212047:
Ak cestujúci chce vedieť, aká je trasa linky, tak z virtuálnej tabule sa to nedozvie.
Reply on: zakaznik #212045:
Zamýšľam sa reálne nad využiteľnosťou v premávke. Samozrejme, že na väčšom smartfóne sa dá načítať mapu polohy spojov, hoci zistenie meškania vyžaduje niekoľko kliknutí. Ale nikomu neberiem, že to nie je zaujímavé a ak by taká aplikácia existovala, určite si ju občas pozriem. No myslím si, že bežnému užívateľovi stačí virtuálna tabuľa odchodov z konkrétnej zastávky, ktorú má uloženú ako záložku na druhej ploche a potrebnú informáciu získa jedným klikom.

Mapa polohy spojov je skôr využiteľná na desktope alebo notebooku, no tu sa jej význam obmedzuje iba na skupinu užívateľov, ktorí sú podmnožinou užívateľov tejto stránky. Ale samotná aplikácia sa mi páči, len ten postup, že dajte mi dáta a ja Vám predám aplikáciu, kde ich použijem, mi príde trochu nesprávny. Nech to chalan dobre spropaguje a zavesí na GooglePlay a uvidí, akú to má reálnu využiteľnosť. Pretože pre bežného cestujúceho je informácia "kde je môj spoj" menej užitočná ako "koľko mešká a kedy príde môj spoj".
Reply on: zakaznik #212045:
Realne vyuzitie precestujuceho je nulove. Jedine komu ocka zajasali su deturence, ktore by sa mohli doma hrat na vlastny dispecink.
Reply on: Ike #212042:
Že to ty nevyužiješ, sa nedá zovšeobecniť na všetkých cestujúcich. Taká mapa môže obsahovať minimálne tri druhy informácií naraz (poloha vozidla, zastávky na trase, mapa mesta), takže pre niekoho by to bolo určite užitočné.
Reply on: Valec #212043:
Listok nie je vydany v sulade s PP IDS BK. A ak je na listku uvedene ze je 15 mintuovy a plati do 10:30, uzna ho dopravca o 10:10? 🙂
Reply on: 810zssk #212038:
V PP máš uvedené, že lístok platí po vyznačenú dobu. Takže ti ho každý uzná.
Reply on: zakaznik #212040:
Ale je to klasický Denník NFC. Uplakaný premotivovaný ITčkar si zmyslí, že vymyslí teplú vodu (osobne si myslím, že bežný cestujúci sa uspokojí s informáciou o meškaní z virtuálnej tabule ako pozerať na mapu), zvolí absolútne zlý postup, vyžaluje sa médiám, ktoré mu bez overenia skutočností dajú za pravdu a ešte kopú do všetkého okolo seba.

Samozrejme, že open data chýbajú a že Magistrát ešte žije 75 rokov pozadu. Momentálne sú tak v období druhej sv. vojny, takže dáta by mohol zneužiť nepriateľ.
Reply on: zakaznik #212040:
Heh, co sa open data tyka, tak to si este pockame tak 80 rokov kym bude mozne ten koncept vobec zmienit niekomu z verejnej spravy, bez toho aby dostal infarkt.
Bratislava mohla mať mapu všetkých spojov MHD, no má mapu odhŕňačov
https://dennikn.sk/336300/bratislava-mohla-mat-mapu-vsetkych-spojov-mhd-no-ma-mapu-odhrnacov/

...ten programátor si to nejak zvláštne predstavuje, namiesto toho, aby žiadal prístup k dátam, tak ponúka svoj produkt mestu (na predaj? wtf?). Reakciu mesta je na druhej strane zbytočné rozoberať - zodpovedá pocitovému letopočtu na magistráte.

Na záver pomocou stroja času nahliadneme do ďalekej budúcnosti - Echtzeitdaten z Viedne dostupné tu:
https://www.data.gv.at/katalog/dataset/add66f20-d033-4eee-b9a0-47019828e698
Reply on: Peon #212036:
Podla PP si medzi dvomi zastavkami povinny mat platny listok pre predchadzajucu aj nasledujucu zonu. Teda hoci zonova platnost sa pocita az od zony 510, casova musi plynut uz od Vajnorskeho potoka.
Reply on: Peon #212031:
Pri kombinacii tarif ti casovu platnost urci ako casovu platnost listka pre pocet zon cez ktore cestujes (teda tych pre ktore mas JCL a PCL). Kedze zo 100 do 520 to je 5 zon (100,100,101,510,520), tak je to platnost 90 minut. Tak je system nastaveny. Oporu v PP to nema ziadnu a iny dopravca by ti listok uznat nemusel. Ale oni tomu sami nerozumeju ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.