Zamýšľam sa reálne nad využiteľnosťou v premávke. Samozrejme, že na väčšom smartfóne sa dá načítať mapu polohy spojov, hoci zistenie meškania vyžaduje niekoľko kliknutí. Ale nikomu neberiem, že to nie je zaujímavé a ak by taká aplikácia existovala, určite si ju občas pozriem. No myslím si, že bežnému užívateľovi stačí virtuálna tabuľa odchodov z konkrétnej zastávky, ktorú má uloženú ako záložku na druhej ploche a potrebnú informáciu získa jedným klikom.
Mapa polohy spojov je skôr využiteľná na desktope alebo notebooku, no tu sa jej význam obmedzuje iba na skupinu užívateľov, ktorí sú podmnožinou užívateľov tejto stránky. Ale samotná aplikácia sa mi páči, len ten postup, že dajte mi dáta a ja Vám predám aplikáciu, kde ich použijem, mi príde trochu nesprávny. Nech to chalan dobre spropaguje a zavesí na GooglePlay a uvidí, akú to má reálnu využiteľnosť. Pretože pre bežného cestujúceho je informácia "kde je môj spoj" menej užitočná ako "koľko mešká a kedy príde môj spoj".
Že to ty nevyužiješ, sa nedá zovšeobecniť na všetkých cestujúcich. Taká mapa môže obsahovať minimálne tri druhy informácií naraz (poloha vozidla, zastávky na trase, mapa mesta), takže pre niekoho by to bolo určite užitočné.
Ale je to klasický Denník NFC. Uplakaný premotivovaný ITčkar si zmyslí, že vymyslí teplú vodu (osobne si myslím, že bežný cestujúci sa uspokojí s informáciou o meškaní z virtuálnej tabule ako pozerať na mapu), zvolí absolútne zlý postup, vyžaluje sa médiám, ktoré mu bez overenia skutočností dajú za pravdu a ešte kopú do všetkého okolo seba.
Samozrejme, že open data chýbajú a že Magistrát ešte žije 75 rokov pozadu. Momentálne sú tak v období druhej sv. vojny, takže dáta by mohol zneužiť nepriateľ.
Heh, co sa open data tyka, tak to si este pockame tak 80 rokov kym bude mozne ten koncept vobec zmienit niekomu z verejnej spravy, bez toho aby dostal infarkt.
...ten programátor si to nejak zvláštne predstavuje, namiesto toho, aby žiadal prístup k dátam, tak ponúka svoj produkt mestu (na predaj? wtf?). Reakciu mesta je na druhej strane zbytočné rozoberať - zodpovedá pocitovému letopočtu na magistráte.
Podla PP si medzi dvomi zastavkami povinny mat platny listok pre predchadzajucu aj nasledujucu zonu. Teda hoci zonova platnost sa pocita az od zony 510, casova musi plynut uz od Vajnorskeho potoka.
Pri kombinacii tarif ti casovu platnost urci ako casovu platnost listka pre pocet zon cez ktore cestujes (teda tych pre ktore mas JCL a PCL). Kedze zo 100 do 520 to je 5 zon (100,100,101,510,520), tak je to platnost 90 minut. Tak je system nastaveny. Oporu v PP to nema ziadnu a iny dopravca by ti listok uznat nemusel. Ale oni tomu sami nerozumeju ?
Viem, ale pri neporiadku v chronometrážach ja vidím dnešný spoj 10:32 h z Vajnorského potoka ktorému to trvá po TESCO až 16 minút. ? Spoju o 12:48 h to dokonca podľa cp.sk trvá až 17 minút. Spoju o 13:15 h to má trvať až 18 minút - a to na rozdiel od niektorých iných cestou stojí iba na 3 zastávkach!?
No veď áno, lebo námestie je od Bratislavy ďalej ako TESCO, ale moja otázka znie: Ktorý úsek trasy sa zohľadňuje pri výpočte či stačí 15-minútová alebo treba 30-minútovú platnosť lístka? Ak je to podľa môjho predpokladu úsek od zastávky "Vajnorský potok" po cieľovú zastávku v Pezinku, tak ako je to možné, keď PCL na JCL (IDS BK) nenadväzujú na zastávke?
Našťastie pri ostatných typoch lístkov už neexistujú dva časové varianty pre jeden počet zón.
Ja môžem napísať iba k tej časovej platnosti - áno, od Vajnorského potoka po PK Tesco je to do 15 minút, jazdím tým smerom denne a to je dobre vypočítané.
V novembri ten spoj asi išiel dlhšie, ako 15 minút cez dve zóny, preto si dostal 30 min. Tam sa neprirátajú minúty, teda nemyslím si, veď to by bol už aký chaos. A teraz ten spoj stihol prísť pred Tesco za 15 min., preto si dostal len 15 min. lístok.
"Do Pezinka platí z Bratislavy-centra len 5zónový 90 minútový proste."
Áno, práve preto sa tomu čudujem. Keď platí, že dva lístky IDS (PCL 100+101 a JCL 510+520) sa nenadväzujú v zastávke [kde vlastne nadväzujú?], tak ako je možné, že mi bolo zohľadnené, že medzi poslednou bratislavskou zastávkou (Vajnorský potok) a Pezinok Tesco je to do 15 minút?
Keď som išiel v novembri z Bajkalskej do Pezinka na námestie tak tam som tomu potom rozumel: Pri JCL by to bolo tých 5 zón (2x100, 101, 510, 520) 90-minútový. JCL som dostal 2-zónový (510, 520) 30-minútový. K tomu sa mi automaticky prirátali zaplatené bratislavské zóny (podľa výpočtu JLC, takže 2x100+101), takže keď k 2-zónovému 30-minútovému lístku prirátam 3 zóny, tak je z toho ten 5-zónový 90-minútový ktorého časovú platnosť tých 90 minút som dostal.
Lebo z ASMN do Pezinka má platiť 5-zónový lístok 90 minútový, a nie 4zónový. Kam by sa stratila jedna zóna? Do Pezinka platí z Bratislavy-centra len 5zónový 90 minútový proste. To by boli machinácie, ak by pri kombinovaní strácala jedna zóna. No a od zóny 101 po Pezinok už sú len dve zóny, spoj to stíha za 15 min., tak ti bol vydaný 2 z/15 ´ , a trojzónovú Bratislavu, ktorá nie vždy je trojzónová ? už máš zaplatenú. 100-ka sa ráta dvakrát len pri jednorazových lístkoch, ktoré v sebe zahŕňajú a mestské zóny (teda absencia PCL 100+101 - u PCL 100-ka sa ráta raz). V tvojom prípade to bol vlastne len lístok BA, Vajnorský potok - Pezinok, Tesco (ako z pred 1. nov.), ale z ASMN ti nemôže stroj vydať len 15 ´ lístok, to nestihneš. Do PK proste platí len 5 z/90 ´ , u teba už vopred uhradeným úsekom AS - Vajnorský potok.
Napriek tomuto čo si 28. 11. 2015 správne napísal som dnes zostal prekvapený... Mám PCL pre 100+101, cestoval som z ASMN do "Pezinok,,Tesco". Tak ako v novembri z Bajkalskej (ale až do centra Pezinka) som očakával, že tiež budem platiť cenu za 30-minútový lístok na 2 zóny.
Platil som však iba za 15-minútový na 2 zóny (je to aj na lístku hore tak vyobrazené). Z toho mi logicky vychádza, že časovú platnosť strojček vypočítava od poslednej zastávky v Bratislave [Vajnorský potok]. To vychádza po pezinské TESCO väčšinou spojov do 15 minút. Vypočítava to odtiaľ aj pri spojoch, ktoré tam nezastavujú?
Časová platnosť sa mi však (z času uvedenom na lístku) posunula až na 90 minút. To sa mi nezdá, lebo veď keď k tomu 15-minútovému na 2 zóny pripočítam 100+100+101, tak je z toho 4-zónový 60-minútový (a teda NIE 90-minútový).
Zaujímavé, že pri výpočte tej predĺženej časovej platnosti strojček zohľadnil, že som lístok kupoval 13:48 h (odchod z ASMN presne podľa CP bol 13:50 h), takže platnosť lístka mi to dalo do 15:20 h.
Cestou späť ma však strojček znevýhodnil. Autobus mal mať odchod podľa CP o 16:17 h. Tak časovú platnosť to vypočítalo do 17:47 h napriek tomu, že autobus mal mierne meškanie (lístok som kupoval o 16:19 h). To tak má byť?
zakaznik
https://dennikn.sk/336300/bratislava-mohla-mat-mapu-vsetkych-spojov-mhd-no-ma-mapu-odhrnacov/
...ten programátor si to nejak zvláštne predstavuje, namiesto toho, aby žiadal prístup k dátam, tak ponúka svoj produkt mestu (na predaj? wtf?). Reakciu mesta je na druhej strane zbytočné rozoberať - zodpovedá pocitovému letopočtu na magistráte.
Na záver pomocou stroja času nahliadneme do ďalekej budúcnosti - Echtzeitdaten z Viedne dostupné tu:
https://www.data.gv.at/katalog/dataset/add66f20-d033-4eee-b9a0-47019828e698