Pokiaľ ich aj prevádzkujú na vlastné riziko tak pevne verím, že sa im to veľmi oplatí. Za jedno sú ceny vcelku vysoké, žiadne podnákladové ceny a za druhé sú tie vlaky vysoko obsadené. Za zmienku stojí aj to, že na mnohých spojoch chodia zdvojené súpravy, ktoré sú takmer plno vyťažované. A presne ako si aj ty povedal, veľa robí aj marketing, ktorý majú OBB na vysokej úrovni.
Za euro je len minimum listkov (u SL aj RJ). Ani u jedneho dopravcu sa nedomnievam ze Vieden jazdi podnakladovo. SL ma beznu cenu 5 eur (spiatocny , RJ 4 eura. To su podla mna na takej linke uplne legitimne ceny.
1) IC: Si predstav, že to naozaj tak je, že on to môže jazdiť za podnákladové ceny a ZSSK nie.
2) BA - DS - KN: Tak prečo si sa neprihlásil, ty atrakcia?
Lenže RegioJet na tej trase nemá dominantné postavenie - môže si dovoliť jazdiť za podnákladové ceny.
Druhá vec je, že kým si RegioJet tú stratu uhrádza z inej podnikateľskej činnosti, ZSSK ju nemá uhrádzať z čoho. Nie je totiž možné, aby vytvárala nejaký zisk, nakoľko takú možnosť ani nemá. Na rozdiel od dotovaného RegioJetu na trase Bratislava - Komárno, kde štát platí za konkrétne výkony a je tam možnosť zisku, sú vlaky ZSSK vo verejnom záujme objednávané spôsobom, že štát iba uhradí ich stratu. Možnosť zisku tam teda ZSSK nemá a stratové IC vlaky nemá z čoho platiť. Je teda jasné, že sú krížovo financované z dotovaných liniek.
Neberte ma ako nejakého fanatikhejtera ZSSK - sám som sa nedávno jej ICčkom viezol a bolo naozaj veľmi pohodlné, ale konkurencia, ktorá podniká bez akéhokoľvek finančného rizika, nakoľko jej štát z našich daní nakoniec aj tak uhradí hocijakú stratu tu nemá čo robiť, a preto je len dobré, že IC ZSSK končia. Priestor sa môže otvoriť skutočnej konkurencií ako napr. LEO Express, ktorý bude podnikať za férových podmienok.
Btw. moze mi prosim niekto povedat, ci OBB prevadzkuju railjety (o OBB IC ktore sa daju skor porovnavat z slovenskymi R ani nehovorim) na komercnej baze? Lebo nic take som doteraz nepocul.
Aj ked u nich by to mohlo fungovat, oni su co sa tyka napr. marketingu nielen svetelne roky pred ZSSK, oni su rovno v inej galaxii ?
? ? ? Jančura "obetným baránkom"? Normalne som sa zasmial ? ? ?
Sorry, ale on je fakt iba nafukany zebrak. Sam jazdi za podnakladove ceny a on chce zalovat ZSSK IC ze jazdia za podnakladove ceny, este ich maju vyssie ako on? WTF? Je toto normalne? Je skvele, ze ukazal, ako sa mozu poskytovat sluzby a ako aj posunul dopredu statne IC, ale taketo spravanie fakt nechapem u dospeleho cloveka. Ako v skolke: "On to robi! Ja nie! (Sice vlastne este viac ako on, ale to je jedno, hlavne ze to robi on!)"
A co sa tyka trate BA-KN: Prevadzkovat tu trat atraktivne za tie dotacie by som zvladol z mojimi vedomostiami aj ja...
Jančura bude mať mašín aj vozňov dosť. V akom stave budú vozne, to je otázka ale mašiny budú nové, odtiaľ, odkiaľ ich má doteraz a majiteľ si na to dohliadne, aby ich riadne udržiaval.
Jasne a Jancura kampan mieril na Pociatka len tak zo srandy, alebo preto ze netusil kto realne rozhoduje Pozri si kto je akcionarom ZSSK, ocividne ti to trochu unika.
Toto je tak neobjektívny a zavádzajúci článok až my je z teba na grcanie. Ministerstvo dopravy je riadiacim orgánom železničnej dopravy na Slovensku a neriadi železničnú spoločnosť SR, ani RJ, ani iné železničné spoločnosti. Ako za to môže Počiatek so svojim orchestrom.Problém je ten že železničná spoločnosť si mala dávno oddeliť hospodárenie od regionálnych vlakov a rýchlikov od diaľkových vlakom štandardu IC,EC. Regionálne vlaky a R su platené z verejnej služby a môže sa ich prevádzka dotovať. IC a EC sú podľa doporučenia smernice EU vedené na komerčnej báze a nesmú sa dotovať.Keby železničná spoločnosť na IC vlakoch vedela hospodáriť aspoň tak ako RJ, tak by to bolo v poriadku, zbytočná prezamestnanosť, neefektívne plytvanie prostriedkami, neochotný personál, personál nevie anglicky, nemecky. Áno máš pravdu Jančura má na vlakoch stratu( okrem trati BA-KN ) ale platí si to zo svojich, nie zo štátneho. Jančura je v tejto pozícií obetným baránkom a ja na jeho mieste odídem z jej trati tak, či tak. Následujúci scénar bude taký, železnice zrušia IC, na svoje R( ktoré mimochodom chodia každé 2 hodiny ) nasadí súpravy z IC vlakov a pod rúškom R ich bude štát dotovať,, čo na tom , že cesta sa predĺži,veď slovák je zvyknutý. Jančura nezoženie súpravy a mašiny pre zvýšenie počtu , vlaky budú chodiť preplnené a časť cestujúcich sa presunie do rychlíkov. Jančuri nechce dneska požičať nikto ani hnacie vozidlá na 160 km, ani vozne a to bol pýtať aj v Rakúsku. Železnice už dnes pripravujú a chcú vyčleniť časť vozňov z rýchlikov na špeciálnu triedu, aby mali kľud od ostatných a ponúkli časť kapacity.
Žáržo
Druhá vec je, že kým si RegioJet tú stratu uhrádza z inej podnikateľskej činnosti, ZSSK ju nemá uhrádzať z čoho. Nie je totiž možné, aby vytvárala nejaký zisk, nakoľko takú možnosť ani nemá. Na rozdiel od dotovaného RegioJetu na trase Bratislava - Komárno, kde štát platí za konkrétne výkony a je tam možnosť zisku, sú vlaky ZSSK vo verejnom záujme objednávané spôsobom, že štát iba uhradí ich stratu. Možnosť zisku tam teda ZSSK nemá a stratové IC vlaky nemá z čoho platiť. Je teda jasné, že sú krížovo financované z dotovaných liniek.
Neberte ma ako nejakého fanatikhejtera ZSSK - sám som sa nedávno jej ICčkom viezol a bolo naozaj veľmi pohodlné, ale konkurencia, ktorá podniká bez akéhokoľvek finančného rizika, nakoľko jej štát z našich daní nakoniec aj tak uhradí hocijakú stratu tu nemá čo robiť, a preto je len dobré, že IC ZSSK končia. Priestor sa môže otvoriť skutočnej konkurencií ako napr. LEO Express, ktorý bude podnikať za férových podmienok.