Nesvojprávny národ nechá ministra-šmelinára stavať diaľnice a rozhodovať o doprave. Tak nás všetkých so svojím orchestrom "presvedčil" o hroznej nerentabilite tých najlepších liniek IC vlakov a dohodol záchranu situácie formou prenesenia tohoto bremena zo štátnych železníc na súkromníka, ktorý sa rozhodol vlastne odísť. Jančura teraz prevezme túto stratovú oblasť, ani by som sa nečudoval, keby vydrel aj nejaké dotácie a so svojim podnikateľským géniom z toho urobí podnikateľský zázrak a my sa budeme všetci zbožne pozerať ako sa to má robiť. V Čechách má aspoň kadejaké problémy, tu na Slovensku sa ani nezapotí a vláda mu už druhýkrát prestrela stôl, hoci nie je ani slovák. ?
Cely Jancurov biznis model je postaveny prave na vysokej vypredanosti spojov a vysokej efektivite prevadzky (vyuzivani vozidiel namiesto dlheho postavania kade-kde). Tak trochu aplikoval v autobusovej doprave to co je uplny standard u aeroliniek.
Mne bohate postačí, keď RJ splní všetko to, čo sám nasľuboval. A keď budem mať garanciu, že na zakúpený lístok sa do cieľa dostanem (hoc aj s malým meškaním), tak môže najlacnejší lístok BA - KE stáť kľudne aj dvojnásobok toho čo dnes. ?
Keď sme v škole robili vzorové kalkulácie na reálnych podkladoch, tak PHM vychádzali tak na tretinu nákladov. Odvtedy sa však všeličo pomenilo (PHM klesli, nebolo mýto), takže tá kalkulácia by mohla byť plus mínus dobrá. Na druhej strane ale treba pozrieť, koľko spojov je úplne vypredaných (hlavne vratné a víkendové), a koľko autobusom musí mať v zálohe (zas tri asi na každý spoj nevypraví) lebo potom môžeš počítať s tržbou o tretinu až polovicu nižšou.
Ja si myslím, že Valec nie je hlúpy a toto všetko vie. Len ako každý integrátor a dopravný úradník musí mať odpor k tomu, čo nie je integrované a dokonca mu ani nemôže kecať do grafikonov a posúvať mu odchody každý rok o tri minúty.
Pri plnej obsadenosti autobusu - 63 miest má RJ tržbu za jednu jazdu 126€. Autobusy Regiojetu majú spotrebu do 25litrov na 100km, čo pri cene nafty 1,1€/liter a 90 km vzdialenosti BA-NR tvorí celkovo 25€ náklady na palivo. Náklady na vodiča + stewardku nech sú na hodinu a pol (jazda plus obrat) 25€. Amortizáciu a servis vozidla neviem už presne vypočítať, ale keby to stálo na jednu jazdu ďalších 25€, tak stále je RJ v pluse 51€.
Tým autobusom som išiel raz do nitry. Kupoval som si lístok pri obsadenosti 50%. Prišiel som na autobusovú stanicu na nástupište priamo k autobusu kde mi slečna stevardka povedala že musím chvíločku počkať že príde druhý autobus. Tak som teda počkal pristavili druhý autobus a za ním pristavili dokonca tretí autobus. Čuduj sa svetu v jednu hodinu odchádzali 3 plné autobusy do Nitry.
Nechápem ako tá firma dokáže jazdiť za tak nízke ceny ale oni to musia mať dobre rozrátané.?
K 21.5.2011 odchádzalo z Nitry do Bratislavy denne 1 136 osôb.
K 21.5.2011 odchádzalo z Trnavy do Bratislavy denne 2 041 osôb.
K tomu musíme počítať, že trasa Bratislava - Nitra nie je uzatvorená a že existujú aj prestupy /minimálne z okolia Nitry/, teda tých osôb bude určite viac.
Ozaj, ako je možné, že RegioJet ešte stále udržiava podnákladovú cenu 2 € na linke Bratislava - Nitra? ? A ako je možné, že Turancar a Arriva to zatiaľ prežili? Turancar tam jazdí za 4 € a Arriva dorovnala RegioJetu na 2 €!
A vlastne kto tak často cestuje medzi Bratislavou a Nitrou? Predpokladám, že ľudí dochádzajúcich denne za prácou do Bratislavy odtiaľ nie je veľa (na rozdiel od napr. bližšej Trnavy).
15€ priemerná cena. Aj Ryanair je na linke Bratislava - Berlin na nule pri približne 16€ za jednosmerný let pri 85% obsadenosti a ponúka letenky od 2€ do 104€ jednosmerne. Takže RJ pokojne môže mať základnú cenu 9€ jedmosmerne s tým, že cena bude rýchlejšie a skôr stúpať s ubúdajúcim množstvom voľných miest pričom posledné lístky sa môžu predávať za povedzme 18€ v triede standard. Vyššie triedy samozrejme priemernú cenu lístka ešte viac dvihnú a dostanú RJ do plusových čísel. Pravdepodobne pomôže aj posilnenie vlakov.
1; Vie mi niekto logicky vysvetliť rozdielne jazdné doby v Slovak Lines? V praxi ľudia na tej istej trase na rôznych spojoch platia pri zónovej a časovej tarife odlišné cestovné... Aj spoje, ktoré majú cestou tie iste zastávky majú niekedy rôzne jazdne doby. Nasledujúci príklad je však ešte absurdnejší:
106406 48 v úseku "Rohožník,,pri moste - Malacky,,Nemocnica" má cestou dve zastávky ("Rohožník,,hájovňa" a "Rohožník,,strelnica B"). Odchod má o 7:12 h a z Rohožníka ma jazdnú dobu 16 minút.
Nasledujúci 106406 12 na tej istej trase s odchodom o 7:18 h má jazdnú dobu 15 minút, ale paradoxne okrem dvoch vyššie uvedených zastávok ma navyše aj zastávky "Malacky, polesie" a "Malacky,,les. hosp."
Pre porovnanie: V bratislavskej MHD sú v CP uvádzané maximálne jazdné doby, takže tam takýto problém nie je.
2; Veľká škoda, že dopravnú optimalizáciu na Záhorí sa k plánovanému termínu 13. 12. 2015 nepodarilo dať z papiera do praxe. Keby mala BID väčšie kompetencie, vyzeralo by to inak...
Nedávno som sa bol previezť z Perneka cez ten vojenský útvar. 15:45 h prišiel podľa CP z Pezinka cez Pezinskú Babu malý autobus v ktorom boli aj voľné miesta - pokračoval do Malaciek. O 3 minúty na to, čiže 15:48 h prišiel podľa CP zo susednej Kuchyne úplne prázdny 12-metrový SOR, ktorý zostal prázdny na celej trase do Malaciek! Prekvapilo ma, že aj keď boli ľudia na zastávke "Kuchyňa,,VÚ", tak nikto nenastúpil. Asi čakali na nejakú zmluvnú dopravu...
Podla informacii ktore som mal by to malo byt tak ze ak vodic zada ako cielovu zonu rovnaku, resp. susednu zonu, tak by mu system mal ponuknut na vyber 15/30 minutovy listok.
Mimochodom, akekolvek preplatky vzniknute dementnym odbavovacim systemom v SL odporucam riesit formou reklamacie a ziadat vratenie penazi. Nie je problem cestujuceho ze si vymysleli cely henten nezmysel ktory nedokaze vydavat mnohe druhy listkov, rovnako ako nie je problem cestujuceho ze SL je neschopny zaucit vodicov na tarifu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Peon